Echtscheiding en erna
geprikkeld
23-10-2019 om 12:02
Kind mag niet bij ex komen vanwege vaccinatie.
Mijn dochter krijgt vrijdag haar 9 jaars prik (vaccinatie). Nu heeft mijn ex een nieuwe vriendin en 2 jonge kinderen samen met haar. Zijn nieuwe vriendin is helemaal van de antivax, en nu willen mijn ex en zij dat mijn dochter 2 weken bij hun weg blijft omdat ze komende vrijdag gevaccineerd wordt. Zijn 2 jonge kinderen zijn beide niet gevaccineerd, en zijn bovendien erg vatbaar voor ziektes (ze hebben idd al een aantal keer in het ziekenhuis gelegen). Hun woorden: Tja ze krijgt toch een virus ingespoten en wij willen het risico niet nemen dat de kleintjes ziek worden, ze zijn al zo vatbaar. Voelt voor mij dus zo als de omgekeerde wereld.
Heb nu dus 2 extra vrije dagen moeten nemen (ik werk soms in het weekend) omdat het zijn weekend is maar hij haar dit weekend niet wil. En zoals gewoonlijk mag ik het dan maar weer oplossen.
Nou ga ik hier verder niet moeilijk over doen, het is maar 2 weekjes (ookal is het totale onzin). maar het irriteert me gewoon enorm. weet ook niet wat ik hiermee wil, maar moest het gewoon even kwijt en even van me af schrijven...
@Emma
23-10-2019 om 12:21
Pfieuw
Ik begrijp je irritatie. Groots van je dat je niet moeilijk doet over twee weekjes. Jouw kind zal niet de laatste zijn die uit de buurt moet blijven omdat ze bang zijn voor besmetting. Inderdaad omgekeerde wereld.
Het punt is dat die kinderen weer anderen kunnen besmetten die te jong zijn om te worden gevaccineerd of om medische redenen geen vaccinatie hebben. Meestal zit dat dan weer niet zo in het systeem van anti-vaxouders.
Dus nee, ik zou het bespreken met je huisarts en niet naast me neerleggen als een irritatie alleen van jouzelf.
Lanza
23-10-2019 om 12:22
Waarom gaat
je ex niet gewoon een weekend weg met zijn dochter, als zijn vriendin zo moeilijk doet? Dat lijkt me een meer logische oplossing dan het op jou af te schuiven. Gelijk leuk voor jullie dochter dat ze wat alleen tijd heeft met haar vader. Waarom laat je hem niet zelf een oplossing verzinnen? Het is toch zijn weekend, dus zijn zorg.
Paddington
23-10-2019 om 12:23
Gelukkig
is jullie dochter ingeent tegen de ziekte die ze anders van de andere kinderen zou kunnen krijgen
Verde erg jammer voor jullie dochter dat vader de andere kinderen boven haar zet. Kun je misschien voorstellen dat vader en dochter wel samen iets leuks gaan doen buiten de deur?
Kopzorg
23-10-2019 om 12:38
Niet goed ingelezen
Als ze echt zo anti-vax zijn moeten ze hun research beter op orde hebben. Als ik even snel google raadpleeg of je besmettelijk bent na een vaccinatie dan heb ik heel snel op van die anti-vax sites gevonden dat een gevaccineerd kind tussen dag 7 en 28 na vaccinatie wat levende viruscellen zou kunnen hebben dus de eerste week nog niet.
Als je dochter dan na twee weken weer wel mag komen (dag 22 na vaccinatie) zou ze nog "besmettelijk" kunnen zijn.
Eens met mirreke wat een domheid.
Kopzorg die zeer ernstig pro-vax is na een bijna dodelijk afgelopen virusinfectie van een van haar kinderen. (een virus dat niet in het rijksvaccinatieprogramma zit)
Jo Hanna
23-10-2019 om 12:38
Opstapeling van denkfouten
Je ex en zijn vriendin gaan door voor de hoofdprijs. Vanuit mijn perspectief, zonder enig belang, is dit werkelijk fascinerend (ik wilde bijna schrijven: vaccinerend maar als jij degene bent die verantwoordelijk wordt gemaakt voor de consequenties van dat slordige denken, vergaat het plezier je snel.
Over het feit dat ze dochter niet in de buurt van haar brussen wil hebben nadat ze gevaccineerd is, hoef ik niks te zeggen. Het is volkomen duidelijk hoe daar hier over gedacht wordt. Dat ze vervolgens zonder blikken of blozen het probleem bij jou neerleggen ("Ze kan niet komen.") vind ik persoonlijk nog erger. Het legt bloot hoe vrijblijvend vader de verantwoordelijkheid naar zijn kind opvat. Ikzelf zou het niet kunnen laten om eerst eens even heel blond en fijntjes informerend te vragen hoe hij dat nou gaat oplossen? Als het puntje bij paaltje komt, zou ik ook niet dwars gaan liggen, maar ik vind toch ook dat hij best een signaal mag krijgen dat hij in feite aan zet is. Ik zou ook gewoon wel benieuwd zijn hoe hij zich daaruit redt. Komt toch die fascinatie weer boven. Zou ik er nog wat lol van hebben.
Groet,
Jo Hanna
geprikkeld
23-10-2019 om 12:48
zoveel irritatie
Tja de hoop dat mijn ex zijn dochter voor een leuk weekendje zou meenemen heb ik helaas al lang op gegeven, hij heeft haar nog nooit zelfs een dagje als vader/dochter uitje meegenomen. Ze had dit zelfs als verjaardagscadeautje gevraagd aan haar vader, is uiteindelijk toch maar een boek geworden... Hij noemt de weekenden dat zijn dochter bij hem is ook nog steeds 'oppassen', te gek voor woorden, maar heb me er inmiddels bij neergelegd (choose your battles). Denk dan vooral dat het maar goed is dat ze het vaakst bij mij is, en dat als hij het verpest bij haar hij het toch echt aan zichzelf te danken heeft.
ik krijg er ook zoveel vragen door in mijn hoofd. Zoals: hoe doen jullie dat dan met het kinderdagverblijf? daar lopen toch als het goed is met regelmaat net ingeënte kinderen rond?
Bovendien is zijn nieuwe vriendin bezig met een opleiding natuurgeneeskunde en is bezig om een eigen praktijk op te zetten, waar ze dan (door de verzekering vergoed) fijn tegen haar klanten kan vertellen hoe slecht het is om je kind te laten inenten.. kan daar toch best wel boos om worden dat dat zo kan in nederland.
geprikkeld
23-10-2019 om 12:51
kinkhoest
ook nog klein detail... De reden waarom beide zijn kinderen al eens in het ziekenhuis hebben gelegen (zelfs op intensive care) was kinkhoest....
darwin award nodig...
V@@s
23-10-2019 om 12:56
Mazelen en zo
Worden toch alleen maar gevaarlijker als je het op latere leeftijd krijgt? Ze kunnen beter nu besmet worden.
Koffiekop
23-10-2019 om 12:58
Je zou toch denken
dat door zoiets (je kind op de IC) de schellen wel van je ogen vallen. Maar sommige mensen zijn enorm hardleers. Arme kinderen. Lijkt me vreselijk traumatisch zo'n ziekte doormaken. En dan kom je er later achter dat je ouders het hadden kunnen voorkomen. Er zijn situaties waarin ik het echt wel begrijp, als kinderen kiezen geen contact meer met hun ouders te willen later...
Sterkte, dat je gescheiden bent is al niet makkelijk natuurlijk, maar als je ex dan ook nog zo'n achterlijke gladiool trouwt en daar ook nog kinderen mee op de wereld zet en zijn oudste niet meer voor hem bestaat... Van sommige dingen zou je wensen dat ze strafbaar zijn he?! En natuurlijk heel veel sterkte voor je dochter. Voor haar ook ontzettend zwaar om te weten dat je vader je meer als een last dan een lust ziet. Zorg goed voor haar, vooral voor haar gevoel van eigenwaarde. Het is zwaar ondermijnend als je zo jong al voelt en weet dat je er niet toe doet voor je vader!
Jo Hanna
23-10-2019 om 13:26
pick your battles
Die snap ik heel goed! Je moet je energie sparen voor de dingen die echt belangrijk zijn en die wat kunnen opleveren.
Toch ben ikzelf wel meer waarde gaan hechten aan 'het normale doen', ook al weet je allang waar je op uit gaan komen (het abnormale . Ik ben gaan zien dat meteen meebewegen met verkeerde vooronderstellingen je heel gemakkelijk in een positie brengt dat jij fout bent als je het niet oplost. Dat levert een hoop verwarring en frustratie op. Je slaat dan jezelf steeds over. Ik heb ontdekt dat ik het gek genoeg gemakkelijker kan hebben om uiteindelijk de onvermijdelijke uitkomst te accepteren als ik eerst de stappen heb gezet en de standpunten heb ingenomen die ik normaal vind. Ik weet dan wel dat ik het niet kan afdwingen en maak er dus ook geen gedoe van als het normale niet gebeurt, daar ben ik namelijk allang op voorbereid, maar het maakt zo enorm zichtbaar waar het falen zich afspeelt. Ik vind het dan gemakkelijker om uiteindelijk te doen wat nou eenmaal moet gebeuren.
Groet,
Jo Hanna
MickeyM
23-10-2019 om 14:55
Sneu
Wat ontzettend sneu voor je dochter... en ik snap je frustratie heel goed. Zelf ervaring met een ex van partner die ook volledig ‘natuurlijk’ is geworden. Veganistisch en al, met eigen diagnose gesteld dat de kinderen geen dierlijke producten mogen eten. Kinderen geven aan ziek te worden (kanker te krijgen) van melk en vlees en volgen dit nieuwe regime braaf.. wat te doen? Je kan eigenlijk helemaal niets.
geprikkeld
23-10-2019 om 21:08
bedankt voor de reacties
lucht zoiezo wel op om even van me af te schrijven.
En ja, sommige dingen zouden verboden moeten zijn, en sneu voor mijn dochter dat haar vader zo is.. maar is nu eenmaal zo, hij is niet al mijn energie waard.
toen zijn kinderen op de IC lagen waren ze overigens nog te jong om in te enten (ik geloof pas een week of 6 oud), maar toch, zou toch genoeg moeten zijn om de ogen te openen. Ben in ieder geval blij dat hij er niet moeilijk over doet dat zij de vaccinatie krijgt. Geeft een hoop gedoe als een van de twee ouders de vaccinatie niet wil.
Ik heb vanmiddag iig besloten om dit weekend lekker met mijn dochter naar de efteling te gaan! Lekker veel knuffels geven en een gezellig weekend ervan maken!
tsjor
27-10-2019 om 09:38
'Ik moet werken"
Werkt het dan niet als je aangeeft: oke, maar ik moet werken dit weekend. en dat gewoon volhouden. Oplossingen mag hij zelf bedenken: vriendin met kinderen de deur uit, bij jou komen oppassen, hij met kind een weekend weg. Los het probleem niet op voor hem.
Maar ik hoop dat je toch een leuke dag hebt in de efteling. Kun je de kosten niet bij hem declareren? Plus twee werkdagen salaris, plus de reiskosten.
Tsjor
Dymo
29-10-2019 om 15:23
Tsjor
Ik heb ook zo'n fijne ex en daarbij werkte het niet om te zeggen 'ik moet werken, je lost het zelf maar op'. Hij kwam dochter gewoon niet halen en als ik haar bracht was hij niet thuis of hij deed de deur niet open. Ik kon moeilijk een kind van 5 daar op de stoep achterlaten. Ik heb dochter dus meer dan eens meegenomen naar mijn werk om van daaruit een familielid te bellen om mijn dochter daar te komen ophalen. Intussen zat ze dan zoet, maar met een trillend lipje, een haastig uitgeprinte kleurplaat te kleuren.
Eén keer heeft mijn baas mijn ex gebeld dat hij zijn kind moest komen halen. Mijn baas kon nogal overtuigend zijn. Toen ex aan kwam kakken, kreeg hij een verschrikkelijke preek. Daarna ging het een tijdje goed, maar uiteindelijk kwam toch de klad er weer in.
Voor mijn dochter was het niet leuk om te merken dat papa haar eigenlijk niet wilde zien als het hem even niet uitkwam. Ze merkte ook heus wel dat ik dan erg boos was, ook al was ik tegen haar lief en ze merkte ook dat ze er op mijn werk niet op zaten te wachten als ik weer eens met een kleuter kwam aanzetten, ook al waren ze daar ook best aardig tegen haar.
Voor mijn dochter heb ik het dus uiteindelijk allemaal maar geslikt wat haar pa allemaal uitvrat. Gevolg is wel dat dochter mij blindelings vertrouwt en haar pa niet. Als het haar beter uitkomt, zegt ze een afspraak met hem rustig een half uur van tevoren af. Dat zou ze bij mij echt nooooooit doen (ze woont op kamers en we spreken regelmatig wat af).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.