Echtscheiding en erna
PieterAdelaars
07-12-2022 om 22:23
Kans van slagen samengesteld gezin?
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier. Ik zit met de volgende situatie. Sinds vier jaar gescheiden met twee kinderen in de leeftijd van 12-13 jaar. Sinds twee jaar een vrouw leren kennen die 150 km verderop woont. Ze wil graag samenwonen maar dat kan alleen als ik daar heen ga. Ik heb nu co-ouderschap maar ik zou kunnen verhuizen en een weekendregeling kunnen treffen (contact met ex is erg goed). Ik ga dan wel mijn kinderen minder zien. Mijn nieuwe vriendin zit in een complexe situatie. Zeer lastige omgang met de vader van de kinderen en haar beide kinderen hebben gedragsproblemen. Verder ben ik er recent achtergekomen dat ze veel drinkt en bestaat bij mij het vermoeden dat ze psychische klachten heeft. Ik hou veel van haar maar ik ben bang dat ik me in een situatie ga storten waar de liefde niet tegen bestand zal zijn. Een normaal samengesteld gezin is al lastig maar in dit geval zijn er extra veel verstorende factoren. Langer LATTEN is geen optie en zal de relatie verbroken moeten worden.
Loes20
14-01-2023 om 19:50
Persoonlijk vind ik dat als er kinderen in het spel zijn ouders extra voorzichtig moeten zijn met het aangaan van nieuwe relaties. Je stapt niet alleen de relatie in maar met aanhang. Neem vooral de tijd voor, langer latten, niets overhaasten. Relaties zijn vervangbaar, je kinderen niet en de kinderjaren vliegen zo voorbij, geniet van ze. Je moet zelf kijken wat goed voor je is maar zou zo lang mogelijk latten tot het veilig is voor elkaar en vooral de kinderen. Sterkte en heel veel geluk toegewenst.
HarrieDelSol
20-05-2023 om 16:31
Loes20 schreef op 14-01-2023 om 19:50:
Persoonlijk vind ik dat als er kinderen in het spel zijn ouders extra voorzichtig moeten zijn met het aangaan van nieuwe relaties. Je stapt niet alleen de relatie in maar met aanhang. Neem vooral de tijd voor, langer latten, niets overhaasten. Relaties zijn vervangbaar, je kinderen niet en de kinderjaren vliegen zo voorbij, geniet van ze. Je moet zelf kijken wat goed voor je is maar zou zo lang mogelijk latten tot het veilig is voor elkaar en vooral de kinderen. Sterkte en heel veel geluk toegewenst.
Ja.
Wat verliefde ouders vaak lijken te vergeten is dat er behalve henzelf niemand anders op hun roze wolk zit.
Zij zijn verliefd. Kinderen niet. Die worden maar weer in zo'n avontuur gesleurd.
PieterAdelaars
25-05-2023 om 18:51
Hartelijk dank. Naar veel wikken en wegen heb ik de relatie deze maand verbroken
Max88
25-05-2023 om 19:13
PieterAdelaars schreef op 25-05-2023 om 18:51:
Hartelijk dank. Naar veel wikken en wegen heb ik de relatie deze maand verbroken
Sterkte met verwerken!
Kersje
25-05-2023 om 19:26
PieterAdelaars schreef op 25-05-2023 om 18:51:
Fijn deze update, verdrietig dat jullie het ‘probleem’ niet hebben kunnen oplossen samen. Heel veel sterkte gewenst!
EmmaT
25-05-2023 om 19:26
Ow, dat is een heftige beslissing! Maar misschien wel de beste. Ik hoop van harte dat zowel jij als je (nu dus ex-) vriendin allebei een relatie krijgen dichter in de buurt en minder complex.
Kersje
25-05-2023 om 19:32
EmmaT schreef op 25-05-2023 om 19:26:
Ow, dat is een heftige beslissing! Maar misschien wel de beste. Ik hoop van harte dat zowel jij als je (nu dus ex-) vriendin allebei een relatie krijgen dichter in de buurt en minder complex.
Ik hoop eerder dat zij haar drankprobleem en psychische klachten gaat aanpakken, voor haar kinderen alleen al. Zodra zij dát heeft gedaan, kan zij pas weer gaan denken over een gezonde relatie.
madee
26-05-2023 om 08:32
Het lijkt me de verstandigste en beste beslissing voor je kinderen en jezelf. Evengoed zal het je ook verdriet doen, dus sterkte
EmmaT
26-05-2023 om 10:04
Kersje schreef op 25-05-2023 om 19:32:
[..]
Ik hoop eerder dat zij haar drankprobleem en psychische klachten gaat aanpakken, voor haar kinderen alleen al. Zodra zij dát heeft gedaan, kan zij pas weer gaan denken over een gezonde relatie.
Ja uiteraard. Maar dat is niet meer zijn zorg.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.