Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

kan dit ? Ex dreigt met rechter

Onze 9 jarige dochter heeft een vriendin. Met een moeder waar ik heel veel problemen mee heb. Lang verhaal .Dus ik hou ze het liefst uit mijn buurt. En dat leek ook het slimste . Nu dreigd mijn ex dat hij wil af dwingen dat ze samen spelen. En dat zij mijn dochter mag komen halen . Via een rechter nog wel. Kan dit zomaar? Dat wil zeggen dat ik mijn adres moet geven en dat ik mijn kind verplicht moet mee geven . Dat ik zeg dat ze samen mogen spelen als dochter bij hem is volstaat niet. Ik moet hierin mee gaan of hij gaat er verder mee. Gaat zelfs zo ver dat hij zegt dat hij ervoor kan zorgen dat ik dochter nooit meer zie. Ik wil eigenlijk geen ruzie met mijn ex. Dit is zoveel stress en verdriet ongelofelijk. Sta op het punt alles toe te geven.

Beetje raar verhaal en het feit dat je je zo laat "opfokken" geeft aan dat je ex je behoorlijk goed te 'pakken' heeft. Denk je echt dat een rechter hier ook maar een woord aan vuil zou maken? Tuurlijk niet. Als je ex echtgenoot dit soort dingen uithaalt en jij schiet in de stress dan denk ik dat hij een groter probleem is dan die moeder. Probeer hem te zien als een grote fantast die jou gewoon niet op die kast gaat krijgen.

gf Angela


Toegeven gaat niet helpen. Iemand die dwars wil kan dwars. Zorg goed voor jezelf en je dochter en houdt een dagboek bij met data mocht er toch hommeles van komen.

Er zijn genoeg mensen met een treitermelding over een ex bij jeugdzorg/ Veilig Thuis.

Houd je rug recht en laat je niet gek maken. Maar doe niet mee aan onzin.

Ik denk ook niet dat de rechter hier verder op in zal gaan.

tenslotte heb jij ook rechten dus denk niet dat de rechter hier akkoord mee zal gaan hoor.

Raar verhaal. Wat heeft je ex met die moeder te maken? als je kind bij je ex is kan hij toch zelf die bezoekjes regelen? Jammer dat de rechters in Nederland zich over zoiets moeten buigen.

Ik vraag me wel af wat je bedoelt met 'ze': 'Dus ik hou ze het liefst uit mijn buurt.' Ik kan me voorstellen dat je problemen hebt met de moeder, maar ga je dat overplaatsen naar het vriendinnetje? Wonen ze ver van elkaar? 9-jarigen kunnen elkaar toch opzoeken, zonder dat de ouders elkaar zien? Of je kunt het vriendinnetje meenemen vanuit school, als de meisjes dat onderling zo hebben afgesproken en het vriendinnetje dat met haar moeder heeft besproken? Je blokkeert nu wel heel erg op die moeder en sleept je dochter daarin mee. Dat zou ik niet doen. Als volwassene moet je weten wat prioriteit heeft (de vriendschap van je dochter) en om kunnen gaan met waar het voor jezelf steekt (de moeder).

Tsjor

Niet op ingaan, je ex is niet voor niets je ex. Met wie jullie kind speelt als ze daar is, dat is zijn verantwoordelijkheid en in jouw tijd bepaal jij met wie je kind speelt, hoe verzint ie het. Ik zou (wat ik hier wel vaker hoor) de langspeelplaat zijn. Mocht hij weer over zoiets beginnen dan zeg je "als dochter bij jou is bepaal jij met wie ze speelt en is ze bij mij, dan bepaal ik het' ... en verder er niet op ingaan. 
Ik denk dat het hem eerder gaat om jou op de kast jagen dan het spelen met dat meisje. Dus laat je niet opfokken dan heeft hij het minste succes met zijn gedrag. 
Spreken/zien jullie elkaar zo nu en dan, of gaat alles via mail/app of telefoon. I.i.g. de contacten met elkaar zo zakelijk en kort mogelijk houden.

Alsof rechters niks beters te doen hebben dan speelafspraakjes tussen kinderen te regelen. Tuurlijk kan dat niet. Zoals anderen ook zeggen; als dochter bij je ex is bepaalt hij wat er mag en als ze bij jou is bepaal jij dat. Je hoeft je kind überhaupt nooit mee te geven aan een derde persoon als je dat niet wil. Er is geen enkele juridische basis waarop dit zou kunnen. Je ex dreigt om zijn zin te krijgen, maar het is echt niet haalbaar of ook maar enigszins realistisch.

Heeft vader soms een relatie met die vrouw, of gehad? Of wat voor soort problemen heb je met die vrouw?

Niemand kan jou ooit dwingen je kind af te staan aan een vreemde waarvan je niet wil dat ze daar speelt. Je kunt alleen je dochter zeggen dat ze met dat meisje kan kan spelen en haar daar naar toe laten gaan, als 9 jarige kan dat misschien wel? En anders kun je haar daar brengen, zonder dat je contact hebt met de moeder. Of wil je perse niet dat je dochter daar speelt?

Tsjor, ik denk niet dat een rechter zich hierover gast buigen.

Waarschijnlijk is dit een loos dreigement en gaat de ex helemaal geen verdere stapoen zetten.

Als het geen loos dreigement is, moet ex eerst naar een advocaat. Die zal hoogstwaarschijnlijk de wenkbrauwen hoog optrekken en ex duidelijk maken dat je de rechter niet met dit soort onzin moet lastigvallen.

Heeft de advocaat erg veel behoefte aan nieuwe zaken en bovendien een bord voor de kop, dan komt het  tot een rechtszaak waarin de rechter ex en zijn advocaat duidelijk zal maken dat je de rechter niet met dit soort onzin moet lastigvallen.

Kortom, als ex bij zulke bagatellen weer eens met de rechter dreigt, kan TS teruggrijpen op een juristencliché ' ik zie de uitkomst van de procedure met vertrouwen tegemoet'.

Groeten,

Temet

Tuurlijk kan dit niet. Jij bepaald met wie kind speelt als kind bij jou is en in vaders tijd bepaald hij.


ik denk niet eens dat je hiervoor naar de rechter kunt, die hebben wel betere dingen te doen. 

Belangrijk punt: jij hebt problemen met de moeder, maar is omgang met haar schadelijk voor jullie kind? Objectief gezien?

praat met haar moeder of wie het ook is

laat juliie samen goed praten jou dochter zal wel

met haar vriendin spelen laat me maar je zal die persoon ook met rust kunnen laten

je dochter speelt met haar vriendin laar die persoon gewoon of praat het goed en kijk hoe ver je komt en als het niet lukt dan niet dan praat je niet tegen haar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.