Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex praat negatief over mij, zoon neemt dat over

Focus je niet teveel op wat moeder over jou zegt, maar op wat je zoon nodig heeft en prettig vind. Wat voor band wil hij met jou, wat vind hij prettig, minder prettig, wat kan hij van jou verwachten en dit ook andersom. Je luistert dan naar je kind en zal uiteindelijk veel meer resultaat geven. Je kan verschillen gewoon benoemen, maar dat het belangrijk is dat je daar met elkaar over kan praten. Hij is zich aan het ontwikkelen. Pin het niet zo vast op uitspraken, maar op wie hij is en wie hij wil worden.

levensgenieter,

helemaal eens.

Jonos.succes

O en Jonos,

Voordat ik het vergeet te zeggen. Het is heel verleidelijk om het zelfde te doen als dat je ex-vrouw doet. Maar doe dat ajb niet. En als we werkelijk lotgenoten zijn, zoals je zegt, zorg er dan voor dat je je communicatie uitsluitend beperkt tot feitelijkheden en praktische zaken in belang van je kinderen.

Met mijn ex-vrouw is het enige dat werkt: Geen rechtstreekse communicatie. En haar te vragen om te stoppen met negatief doen, en alleen al vragen of dat het geval is, is kolen op haar vuur.

Misschien heb je er wat aan om via mail of een andere manier eens met elkaar te praten. Laat maar horen als je daar interese in hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.