Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Ex op de hoogte brengen nieuwe partner?

Ex-man en ik zijn nu ruim 7 jaar uit elkaar. In het ouderschapsplan staat dat we elkaar op de hoogte brengen als er een nieuwe relatie is. Maar... hoeveel jaar ga je daar mee door?

Zolang als er minderjarige kinderen zijn zou ik zeggen. Als alle kinderen volwassen zijn geldt het ouderschapsplan niet meer.

in principe houdt je, je natuurlijk aan de afspraken uit het ouderschapsplan tot dat de kinderen de leeftijd hebben dat het ouderschapsplan niet meer van toepassing is, meestal 18 jaar.

Waarom zou je het niet vertellen, wel zo netjes toch?

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 20:37

ik zou denk ik wel wachten tot de relatie een bepaalde tijd heeft overleefd. Volgens mij staat er bij ons in het plan dat we de andere ouder informeren voordat de nieuwe relatie aan de kinderen wordt voorgesteld als nieuwe partner. 

Patricia2280

Patricia2280

06-08-2022 om 20:54 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 06-08-2022 om 20:37:

ik zou denk ik wel wachten tot de relatie een bepaalde tijd heeft overleefd. Volgens mij staat er bij ons in het plan dat we de andere ouder informeren voordat de nieuwe relatie aan de kinderen wordt voorgesteld als nieuwe partner.

Ja zoiets is mijn idee ook. Ik dacht zelf aan ergens tussen de 3 en 6 maanden. We kennen elkaar al een aantal jaar. De kinderen kennen hem ook uit de tijd dat ik nog de gastouder van zijn kinderen was (nu niet meer). Vriend komt hier nog niet over de vloer als de kinderen er zijn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.