Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-12-2020 om 08:34
Beste allemaal,
Ik en mijn ex man hebben samen twee kinderen van 8 en 4 jaar. We zitten al twee jaar in een bijna scheiding en nu sinds een paar maanden echt gescheiden. Tijdens ons huwelijk ben ik helaas door hem meerdere keren mentaal en fysiek mishandeld dus al een lange weg gevolgd met hem en de kinderen. Dit was een van de redenen dat we zijn gescheiden. Hij zag de kinderen meestal bij zijn broer thuis waar ik ze dan bracht en soms kwam hij bij ons op bezoek: officieel geen co Ouderschap regeling omdat hij geen vaste woon en verblijf plaats had (bij vrienden overal en nergens) maar hij zag ze dus wel en belde elke dag hoe het met ze gaat. In okt zagen we hem voor het laatst bij zijn broer en nu heeft hij sindsdien geen contact meer opgenomen. Volgens zijn broer gaat het goed met hem en is hij bezig met een nieuwe verloving. Hij belt nu alleen helemaal niet meer met de kinderen en ziet ze niet meer en ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan en wat ik de kinderen moet vertellen want ik wil wel dat het allemaal zoveel mogelijk goed blijft voor hen met hun vader. We hebben officieel geen alimentatie regeling omdat hij niet wilde tekenen en ook dus geen omgangsregeling: moet ik dit alsnog gaan aanvragen met een advocaat? Moet ik het gewoon laten? Ik weet het even niet!
Alvast fijne dagen allemaal.
19-12-2020 om 08:59
Status
Hoe is nu precies de status van je scheiding? Wat wilde hij niet tekenen? Als hij niet getekend heeft voor de scheiding is hij nog niet gescheiden. Maar je noemt speciaal alimentatie en omgangsregeling, waarvoor hij niet wilde tekenen. Wat is dan nu de status van jullie relatie?
Als je in het verleden mentaal en fysiek mishandeld bent kan ik me voorstellen dat het prettig is als de afstand wat groter wordt.
Wat betreft elke dag bellen, met zulke kleine kinderen, dat kan ook een vreemde gewaarwording voor de kinderen zijn. Ik weet dat mijn zoon (toen 10) het vervelend vond dat ik elke dag belde toen hij in een gastgezin woonde, omdat het benadrukte wat hij miste.
Je ex is zonder woon- of verblijfplaats. Dat is lastig. Heeft hij wel inkomen? Het kan zijn dat hij schulden heeft opgebouwd en daarom onzichtbaar is geworden. de oplossing om de kinderen bij de broer te brengen is een mooie oplossing. Wellicht kun je met de broer overleggen: wat nu? Voor de broer is het ook ingewikkeld.
Ideaal: de broer bekommert zich toch om de kinderen en de kinderen gaan regelmatig naar de broer toe, waar je ex kan komen als hij dat wil. Zo houden je kinderen (indirect) toch contact met je ex, of anders met zijn familie. De spanning rond de omgangsregeling (en het welzijn van je ex?) wordt dan gedeeld met de broer. Als de kinderen zich daar prettig voelen is dat wellicht een mogelijkheid. Voor jou betekent het ook een beetje ontlasting, je hebt dan even 'kindvrij'.
Het andere punt: bedenk wat je wil rond alimentatie en omgangsregeling. Het lijkt nu allemaal informeel geregeld te zijn. Wil je het formeel geregeld hebben, dan kan het zijn dat je verdere juridische stappen moet nemen. Neem daar een beslissing over: hoe ver wil je gaan? Blijven hangen in onvrede over wat hij (niet) doet kost veel energie. Kijk naar wat je zelf nog kunt doen en als je alles gedaan hebt wat je zou willen en kunnen doen, dan hoop ik dat je vrede hebt met de uitkomst, wat die ook mag zijn.
Tsjor
19-12-2020 om 12:26
probeer
het los te laten want als hij er geen zin in heeft dan ga je toch trekken aan een dood paard. Mogelijk wordt hij nu in beslag genomen door een nieuwe liefde en komt hij vanzelf weer terug.
Naar je kinderen toe kun je eerlijk zijn: je weet het niet. Maar wel positief in de zin van 'Hopelijk laat papa gauw weer iets van zich horen''
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.