Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Communicatie onmogelijk met moeder van mijn zoontje van 7.

Hi allemaal,

Ik heb even een kwestie die ik heel graag wil voorleggen om even wat verschillende meningen te horen. Mijn ex en ik zijn nu sinds juni 2018 uit elkaar. Bijna 3 jaar. Eerste jaar was een semi vechtscheiding. (Emoties, onbegrip etc) Waardoor ik constant met haar in de knoop zat. Nu zijn we 3 jaar verder. Het afgelopen halfjaar was rustig. Ik heb mijn kind om het weekend en betaal 150 alimentatie in de maand. Nou was er een miscommunicatie over welke dag ik de kleine zou ophalen. En wat gebeurt er weer. Ik krijg na een kleine discussie gescheld en gekanker naar mijn hoofd en dit en dat. Ik ben een prutser vader en nog meer kanker dit, kanker dat. Ik ben daarop verder niet meer ingegaan want dat heeft geen zin. Zij is 2 jaar geleden uit huis gezet door haar moeder omdat ze met dezelfde vriend volgens haar moeder alleen maar zat te blowen op de bank. Waardoor mijn zoontje fulltime bij mij is gaan komen wonen. Ik heb dus driekwart jaar de fulltime zorg over hem gehad i.c.m. een fulltime baan. Ik nam dus de zorg over hem. Dan ben ik dus wel een goede vader. Ze komt bij mij enorm labiel over. Ze werkt af en aan. Nu volgens mij 1 of 2 dagen in de week. TIjdens onze relatie heeft ze bijna geen dag gewerkt omdat ze gewoon anxiety issues heeft of iets in die trant. Ik ben verder geen dokter.,
Zij en haar vent hebben mij nu dus ook geblokkeerd. Waardoor ik hun nu niet kan bereiken en ik niet weet of ik zonder problemen mijn kind mee krijg.

Nu het andere. Ik wil geen contact meer met haar. Ik wil dus een tussenpersoon. Wij hebben wel gezamenlijk gezag. Dit heb ik door haar samen met mij laten tekenen (gelukkig) Maar nu komt het volgende, ik vertrouw de situatie daar niet. Zij en haar nieuwe vriend zien er enorm slecht uit. Bleek, wallen. Nou weet ik dat ze zich allebei suf blowen. Maar ik ken haar verleden en familie. Haar moeder is bijvoorbeeld ook een cocaïne gebruiker en haar nieuwe vriend heb ik op een feest ook gezien. Geen bewijs voor helaas. Mijn zoontje die komt met gigantische donkere kringen vaak naar mij toe. Een kappertje is vaak teveel gevraagd. Ik ben altijd diegene die hem naar de kapper brengt omdat het haar op een gegeven moment voor zijn ogen gaat hangen. Haar nieuwe vriend liet mij nog vrolijk een wietplant zien die ze aan het groeien waren. Ik vind dat bijvoorbeeld al best vreemd om een 7 jarig kindje al kennis te laten maken met een wietplant. Heb ook aangegeven aan hem dat hij hem niet hoeft uit te leggen wat het is. Ik wil heel graag dat hij bij mij komt wonen want ik geloof niet dat hij daar in een veilig omgeving opgroeit met de juiste normen en waarden. Ik vraag aan hem, en wat heb je gedaan deze week? Ja niks alleen x box. En dat iedere keer weer. Ik wil alleen niet dat mijn zoontje klem komt te zitten in deze stress. Ik heb 10 november een afspraak met een advocaat. Ik zit er dus aan te denken om een mediator in te schakelen of voor de volle voogdij te vechten. Ik hoef haar  ook niet te pijnigen of haar dwars te zitten alleen om haar pijn te doen. Ik wil gewoon normaal mijn zoontje kunnen ophalen en me niet meer zorgen hoeven maken over hoe hij opgroeit. Ik heb hem dus liever bij mij. Met of zonder haar medewerking.

Bedankt dat ik even mijn verhaal kon doen. Wat denken jullie?

Groetjes,

Om eerlijk te zijn snap ik helemaal niets van je verhaal. Je zoontje woonde fulltime bij jou. Hoe kan dat weer veranderd zijn in een regeling waarbij je hem alleen een weekeinde in de 14 dagen ziet?
Heb je al eens gevraagd of een fifty/fifty verdeling een mogelijkheid is?

KariemS

KariemS

02-11-2021 om 14:08 Topicstarter

Hi Daglichtlamp

Hij woonde bij mij in de tijd dat mijn ex geen huis had. Omdat zij dus destijds uit huis is gezet. Voor driekwart jaar lang had zij geen onderkomen en kwam die kleine dus bij mij. Op een gegeven moment had zij dus wel weer een huis. Toen ging hij op een gegeven moment terug. Toen ging de communicatie beter op dat punt, omdat zij me nodig had natuurlijk. Nu heeft ze mij niet meer nodig en is het bij de kleinste miscommunicatie  de grootste hel. Fifty fifty lijkt mij niet mogelijk. Ik werk fulltime en woon in Alkmaar en zij in Amsterdam Noord. Hoe ga ik dat klaarspelen met zijn school?

Hoe deed je al die dingen toen hij fulltime bij jou woonde? Ik kan met niet zo goed voorstellen dat de situatie bij zijn moeder is zoals die is en dat jij dan gewoon instemt met opnieuw een weekeind regeling. Tenzij je dat eigenlijk wel best vond.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

02-11-2021 om 14:38

Hoe hebben jullie dit allemaal afgesproken? Via de rechtbank?

Een omgeving waar wiet wordt geteeld en drugs wordt gebruikt is geen veilige omgeving voor een kind. Het lijkt me verstandig als jullie zoon bij jou komt wonen. In Alkmaar zijn ook scholen, dus dan zou hij daar naar school gaan. 50/50 is met de afstand inderdaad niet haalbaar omdat hij niet naar twee scholen kan. 
Je schrijft dat ze jou geblokkeerd hebben zodat er geen contact meer mogelijk is. Dat lijkt me niet werkbaar, want er is een omgangsregeling. Wel lijkt het me handig om op vaste momenten het kind op te halen en terug te brengen. Dan hoef je daar ook niet steeds over te communiceren.

Wat ik denk is dat je met een hoop bewijs moet aankomen wil je dit voor elkaar krijgen.. bespreek dit idd met je advocaat. Misschien kun je dit melden bij veilig thuis bijv?

'Ik zit er dus aan te denken om een mediator in te schakelen of voor de volle voogdij te vechten.' Wat je had kunnen doen indertijd was het verblijfsadres van de jongen op jouw adres zetten. Dan kan de jongen bij jou in de buurt naar school, hoef je geen alimentatie te betalen, krijg je kinderbijslag etc. Daar staat wel tegenover dat je zelf moet kijken hoe je dat oplost met werk: minder werken of opvang regelen.
'Volledige voogdij', ik neem aan dat je ook ouderlijk gezag hebt? Vollediger kan niet. Wat wel zou kunnen is dat je het ouderlijk gezag bij moeder weghaalt, maar daar zou ik nu niet aan beginnen, er zijn te weinig redenen voor en je maakt de situatie rond je zoon alleen maar erger.
'Mediator' kan als zij mee wil praten en andere afspraken wil maken. Als je dat voor elkaar wil krijgen zou ik wel goed nadenken over de toon waarop je dat vraagt. Je hebt nu een heel negatieve toon over haar. Je zult haar niet meekrijgen als je zegt: ik wil nieuwe afspraken maken, want jij blowt teveel en zorgt slecht voor je kind. Wat eventueel wel kan is: ik il graag de verdeling veranderen (door de week bij jou, in het weekend bij haar bijvoorbeeld) want ik wil meer zorg besteden aan mijn kind.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.