Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2025 om 16:43
hey allemaal!
Wij birdnesten nu enkele maanden en naar verwachting is in het voorjaar de scheiding rond. Voor de kindjes hou ik het vol, maar elke keer bij mijn ouders zitten is wel een oplossing maar echt tijdelijk.
Dus nu mijn vraag naar een creatieve oplossing. Ik wil eigenlijk dus niet gaan zwerven met de kindjes na verkoop woning.
sociale huur sta ik te kort voor ingeschreven dan moet er een wonder gebeuren.
Particuliere huur niet te betalen.
In onze gemeente mag je ook niet permanent op een park wonen.
Fiscaal gezien heb ik nog 2 jaar tot verkoop woning, maar ik dacht misschien heeft iemand nog een tip. Het voelt uitzichtloos en weet dat ik niet de enige ben!
bakhuisjes mag vaak niet met kinderen.
liefs, en bedankt voor meedenken.
24-01-2025 om 17:25
Er mis dus een woning, wie blijft er in de woning? Of wordt die woning verkocht? Niet bij je ouders zitten kan als je op kamers wil gaan wonen of anti-kraak, maar dat moet dan wel zonder je kinderen.
Bij sommige wooncorporaties kun je loten.
Je adres op je huidige woonadres houden en ondertussen blijven doorgaan met birdnesting kan ook, dan mag je wel in een caravan zitten.
Verder: als je een antwoord weet, bewaar het dan zorgvuldig voor jezelf. Er zijn heel veel mensen op zoek.
Tsjor
24-01-2025 om 19:43
Je hebt ook parken waar je kunt wonen en dan een bepaalde periode (soms maar een maand) weg. Die periode overbrug je bij je ouders of in een vakantiehuisje.
Anders loting, tijdelijke woningen (via makelaars). Kijken of je ouders kunnen helpen met kopen.
En in de tussentijd actief en breed reageren bij de woningbouw.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.