Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-08-2024 om 10:57
Hoi,
Wij zijn onderzoekers van de Universiteit Utrecht. Op dit moment doen wij zijn we bezig met een project, waar we kijken hoe gezinnen (met kinderen tussen de 8 en 18) bij een scheiding afspraken maken en hoe de kinderen hierbij betrokken worden.
Wanneer kies je als ouder om iets wel of niet te bespreken met je kind? Als je het bespreekt, hoe doe je dit dan? Wat is fijn voor kinderen zélf, en kan de manier waarop zij betrokken worden zorgen voor afspraken die beter worden nageleefd?
Wij zijn op zoek naar ervaringsdeskundige ouders (en jongeren!) die door het invullen van een vragenlijst hun kennis en ervaring met ons willen delen! Bevindingen worden gebruikt voor passende informatie voor jongeren, ouders en ook mediators, advocaten en familierechters. Deelname is volstrekt vertrouwelijk en kan bijdragen aan meer inzicht in het eigen handelen en ook aanknopingspunten bieden om met uw kind in gesprek te gaan.
Kinderen die mee doen bij het onderzoek krijgen een cadeaubon van 10Euro ter compensatie.
Meer info vinden jullie op de website (zoek bij google op UU Luister) of op onze instagram: luister_uu
Alvast bedankt!
01-08-2024 om 11:19
interessant onderwerp voor onderzoek lijkt mij. Ik help graag hoor, heb meer dan genoeg ervaring met scheiding 😀 Moet ik ergens komen om mee te doen of kan het allemaal online?
01-08-2024 om 11:21
Hoi Lina, Wat leuk dat je je wil aanmelden voor het onderzoek. We maken gebruik van online vragenlijsten dus je hoeft nergens naartoe te komen om deel te nemen. Lukt het met de aanmelding? Stuur anders even een berichtje, dan helpen we je graag!
01-08-2024 om 14:14
We hebben een speciale rubriek voor onderzoek oproepjes: https://www.ouders.nl/forum/onderzoeks-oproepen-en-enqu%C3%AAtes Daar kun je ook een link plaatsen naar de juiste pagina.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.