Echtscheiding en erna
Stampertjebloempje
09-03-2020 om 21:41
Alles voor het stiefkind
Zoals ik al in eerdere berichten heb aangegeven, heb ik een stiefzoon van 9. 50% van de week is hij bij ons, 50% van de week bij moeder.
Wat mij laatste tijd opvalt is dat alles om hem heen gpeland moet worden hier. Wil hij de hele dag achter de computer, dan moet ik er maar op, als hij op school zit. In de avond een film kijken? Dan doen we dat. Eerst vond hij het leuk om gezelschapsspelletjes te spelen, maar ook dat wordt steeds minder. Ik mis het om iets met vriend alleen te doen, iets wat echt van ons tweeën is. Als we iets met zijn tweeën doen dan geniet ik er echt enorm van, maar vaak moet het van mij afkomen.
Ik lees vaak op internet dat gescheiden vaders, zich vaak schuldig voelen naar hun kind toe en dat ze daarom heel veel geven(hier niet op materialistisch gebied) en dingen maar laten, omdat ze anders bang zijn dat ze liever naar moeder gaan. Ik weet ook dat een bloedband heel sterk is en het kind altijd op 1 komt (logisch). Alleen mijn ouders deden ook regelmatig dingen met zijn 2en en ik heb er niets ergs aan overgehouden.
Om het weekend is hij bij ons, maar als hij wilt mag hij altjd komen in het weekend, dat hij eigenlijk bij zijn moeder is. Als vriend dan aan mij vraagt of ik het goed vind dat hij komt, kan ik moeilijk nee zeggen, want: 'ik heb geen zin in hem' of 'ik wilde een weekend/dag voor ons tweeën' is natuurlijk niet echt heel aardig naar stiefkind en vriend toe. Ik vind het moeilijk om hier een goede weg in te vinden en merk dat ik mijzelf erg aan de kant zet en niet echt voor mijzelf zorg, qua vrije tijds indeling. Wil ook niet egoïstisch zijn, maar wat ik nu doe is het tegenovergestelde, mij zelf wegcijferen. Zelfs als mij wordt verteld dat ik gewoon mijn eigen ding moet gaan doen, voelt het niet goed, een soort schuldgevoel. Ik wil vriend niet het gevoel geven dat ik niets om stiefzoon geef, maar ik wil ook niet alles er omheen plannen,ook stiefzoon kan zich zo nu en dan aanpassen. Stiefzoon wil ik ook niet het gevoel geven dat hij niet welkom is. We kunnen zo nu en dan behoorlijk in de clinch liggen, omdat we verschillende karakters hebben en vriend zit er dan vaak tussen. Zijn er meerdere stiefouders die met hetzelfde probleem zitten of misschien tegen andere dingen aanlopen?
Tanja
11-03-2020 om 17:38
Ok Konljntje
Beetje vreemd, je schrijft vanalles maar daar mag eigenlijk niet op gereageerd...
(of alleen wat jouw goedkeuring heeft?)
Je schrijft dat je pubers ziet met hun ouders.
Nou, als je mijn puber wilt zien met haar ouders dan zul je toch een verborgen camera moeten hebben.
Mijn dochter zal NOOIT in gezelschap ook maar 1% laten zien van wat ze in huis heeft aan %/=&€vervelend gedrag.
En ja, misschien heb je zelf voorbeeldige kinderen, maar doorgaans is het zo dat niet alleen de sfeer in huis met een stiefkind vervelend kan zijn, maar heus ook gewoon met een kind.
KonIjntje
11-03-2020 om 21:08
Tanja
Ik zal de redactie vragen mijn bericht te verwijderen. Ik wilde alleen aan Stampertjebloempje laten weten dat ik haar begrijp.
Mijn berichtje bevatte te veel bijzaken, dat is duidelijk, het was helemaal niet mijn bedoeling haar draadje te vervuilen.
Stampertjebloempje
06-04-2020 om 16:54
Zo zag ik het niet hoor Konijntje
Ik was blij dat er iemand was met herkenning. Ik ben ook 'blij' dat in vele samengestelde gezinnen het niet altijd vlekkeloos loopt, dan weet ik dat het niet altijd aan mij ligt. Vriend doet echt wel zijn best, maar ik voel mij toch vaak op de laatste plaats gezet. Kind bepaalt wat er in de avond gedaan wordt totdat hij naar bed moet en als dat iets met beeldschermen is, dan mag dat ook, ook al heeft hij de hele dag achter zo'n kl*te ding gezeten. Vele zullen wel denken dat ik mij aanstel en dat het een kind is en hij altijd op de eerste plaats zal komen, maar er is een verschil met de hele dag(en ik bedoel dan min.5u achter een scherm) of een paar uurtjes en dan ook nog echt spelen. Ouders zien het probleem niet dus ik heb er niets op in te brengen en ik probeer het maar los te laten. Waar ik mij meer aan irriteer is dat ik alles om stiefkind heen moet plannen. Wil ik op de computer dan moet ik echt tijden aangeven terwijl stiefzoon daarvoor en daarna de hele tijd er op kan en vriend in de avond (die dat wat mij betreft ook verdient na een lange dag werken).
Het is nu is het mooi weer, maar buurmeisje mag vanwege coronavirus niet naar buiten, stiefzoon kan zich niet alleen vermaken buiten dus dan blijft hij maar binnen of ik moet wat met hem gaan doen. Is ergens niet erg natuurlijk, maar mijn tijd wordt dan ook weer ingevuld die ik dan beter of liever aan iets anders besteedde. Nu in deze tijd zitten we natuurlijk veel meer op elkaars lip en ik merk dat ik dat niet heel erg goed trek. Kan moment opname zijn en heb nu ook last van mijn hormonen, maar ik heb het nu echt wel even gehad met het verwende stiefkind.
Ik had trouwens ergens geschreven dat 'als kind niet bij vader was ik dan met anderen afsprak' Dit moet natuurlijk zijn: 'als kind bij vader is, dan probeer ik af te spreken met anderen'. Excuses voor de verwarring😊
Temet
06-04-2020 om 18:51
Nu even niet
Wie nu een laptop wil kopen moet geloof ik flink geduld hebben...
Groeten,
Temet
Miekemieke
06-04-2020 om 19:39
pak die laptop
Je hoeft geen laptop voor jezelf te kopen. Zeg tegen dat kind dat hij er een uurtje of twee op mag en dan moet hij hem weer terug geven. Dan zit hij ook niet de hele dag achter de computer want in feite faciliteer jij dat.
Leen13
06-04-2020 om 19:58
Lijkt me niet
Je wil op die paar vierkante meter geen gedoe over het gebruik van de laptop. Zeker niet met een stiefzoon. Dus, hoe dan ook, linksom of rechtsom, regel een pc of laptop of ander platform waar ook de zoon op kan werken of spelen.
Zonne
07-04-2020 om 08:13
Ach
Als het momenteel zo moeilijk is om aan een nieuwe laptop te komen, moet je het anders oplossen. Genoeg tweedehandsjes.
Maar serieus, van dat je vriend het na een lange dag werken verdient om op een laptop te gaan krijg ik ook de kriebels. Verdient, nog wel.
Jij mag niet even iets opzoeken als hij thuis is? Je mag alleen drinken en pantoffels komen brengen of zo?
En dat kind moet toch ook schoolwerk hebben? Toch ook vast iets dat niet per computer hoeft af en toe. Dan kun jij even. Je werkt niet, dus dat hoeft niet heel lang te duren. Duurt het wel.langer, dan koop je er eentje voor jezelf.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.