Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-01-2021 om 10:44
Ik heb jullie advies nodig..
Ik heb samen met mijn ex, 2 prachtige kinderen van 1&2 jaar. We zijn nu bijna een jaar uit elkaar omdat hij vreemd ging met de vriendin van zijn beste vriend.
Mijn ex ziet de kinderen 1x een weekend per 2 weken.
Ze slapen daar dan ook.
Hij heeft al jaren een alcoholprobleem maar hij ontkent dit.
Samen zijn we naar een mediator gegaan en hebben we in ons ouderschapsplan gezet dat hij niet mag drinken als de kinderen er zijn.
Nu heb ik hem al 2x betrapt dat als ik de kinderen breng hij visite heeft en dat hij aan het bier zit. Maar dit uiteraard ontkent en van de visite is.
Nu bracht ik weer de kinderen en weer had hij visite en stond er een flesje bier op de tafel. (Weer van de visite natuurlijk) ik heb de kinderen een kus gegeven en ben een stukje gaan rijden. Toen heb ik de auto aan de kant gezet en ben ik voor het huis gaan staan en ja hoor hij dronk gewoon bier.
Savonds mee geconfronteerd toen de visite weg was en hij gaf aan dat hij idd drinkt. Maar dat het 1 biertje was, maar er stonden sowieso 6 flesjes op het aanrecht.
Hij geeft zelf aan te geven geen probleem te hebben maar dat ik gek ben en dat ik hem niet zo moet controleren maar hij is alles behalve betrouwbaar.
Wat kan ik hier nu tegen doen? Ik voel me zo machteloos. Ik weet dat mijn kinderen daar boven liggen en ik wil niet dat er iets met hun gebeurd..
16-01-2021 om 20:18
Vraag
Kun je uitleggen wat zijn probleem is met alcohol? Waar blijkt dat uit? En wat gebeurt er? Er zijn best veel varianten in problemen met alcohol. I
17-01-2021 om 00:11
Drank
Wat doet hij als hij drinkt? Heeft hij een kwaaie dronk, verwaarloost hij de kinderen, ontstaan er gevaarlijke situaties?
Kortom, net als de post hiervoor: wat is precies het probleem met drank?
17-01-2021 om 08:00
Maar
'Hij heeft al jaren een alcoholprobleem maar hij ontkent dit.'
Dat alcoholprobleem had hij dus al toen jullie nog samen waren en besloten om kinderen te krijgen. Toen vond je dat blijkbaar geen probleem. Waarom nu dan wel?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.