Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

5 kinderen en man wil verder met nieuwe vrouw

Hoi,
Ik zit op dit moment in een hele rot situatie en weet me geen raad. Voor 3 weken terug heb ik na lang doorvragen te horen gekregen dat mijn man (zogenaamd) een relatie van 4 weken met zijn assistent heeft. Zij is gescheiden en heeft ook 5 kinderen waarvan er 4 nog in huis wonen.
Ik heb hem die avond gevraagt om te vertrekken naar zijn ouders, omdat ik hem niet meer kon zien op dat moment. Nu is hij vanaf dat moment vertrokken naar zijn nieuwe vriendin! En heeft mij gezegt dat hij met haar verder wil terwijl we al 21 jaar en 5 kinderen, koophuis  verder zijn. Ik ben helemaal in shock dat hij dit de kinderen en mij dit aan doet! Heb hem gevraagd om terug te komen, in relatie therapie te gaan en er is niks wat hij wil.  Alleen in eerste instantie mediation om de acheiding gauw rond te krijgen. Ik was natuurlijk laaiend en heb gezegd dat ik zowieso een advocaat neem. Nu ben ik het grootse gedeelte van ons huwelijk  thuisblijfmoeder geweest en heb geen opleiding niks. Omdat het altijd prima voor ons verliep dat ik de zorg had voor de kinderen en hij werkte. Als ik dan zou werken ben ik alleen voor de opvang aan het werk volgens hem en ik vind het moederen geweldig. Dus dat was prima geregeld. Alleen nu stort mijn hele wereld in.. 
Mag ik blijven wonen?
Pakt hij me mijn kinderen af door co ouderschap te eisen zodat hij minder alimentatie betaald?
Wat moet ik met mijn dieren ( we hebben een boederij)
Ik was altijd degene die alles regelde rondom de kinderen hij deed niet heel veel wat dat betreft hij werkte wel veel omdat daar zijn passie ligt.
Ik ben echt zo verdrietig en vooral voor de kinderen, want wat voor toekomst krijgen ze zo? We hebben een mooi huis nu waar ruimte is voor de kinderen. Mijn oudste dochter heeft zelfs haar eigen tinyhouse op het weiland  vanwege de woningmarkt en we hadden het plan om zo te verbouwen dat de kinderen als het nodig is lang thuis kunnen blijven wonen..
En dan nog wat voor vrouw is dat die 4 kinderen thuis heeft wonen en hem er na een aantal weken bij in laat trekken?
Heeft er iemand tips of iets gelijks meegemaakt?

Heftige situatie voor je, goed dat je een advocaat neemt. 
Co - ouderschap is niet kinderen afpakken, al voelt dat misschien nu zo. Bij een scheiding verandert je situatie hoe zuur dat ook is. Geeft jou wel de gelegenheid om te werken, want al krijg je alimentatie, dat is niet toereikend voor alles. Sterkte.

Heel veel sterkte in deze situatie…mijn man is er ook vandoor gegaan toen ik zwangers was van ons 2 de kindje…vooral het financiële baarde mij toen ook zorgen.Het is moeilijk om praktische dingen te regelen als er zoveel emoties door je heen gaan.Laat je bijstaan door een advocaat of bemiddelaar.Hij kan je niet zomaar in de kou laten staan met alles maar als ze verliefd zijn dan zijn jammergenoeg niet voor rede vatbaar.Hij onderschat sowieso wat het is om een nieuw samengesteld gezin te hebben met 8 kinderen…

Wat een afschuwelijke situatie TO. Tip: Probeer je emotionele vragen te scheiden van je zakelijke vragen. Ik snap dat je je afvraagt wat voor vrouw dat is die zoiets doet, maar het hoort onder het kopje ‘emoties’ 
Om overzicht te krijgen in deze warboel is het misschien handig om een lijst te maken met zakelijke vragen. Hoe moet het met het huis? De financiën? De kinderen? Enz. Bel met die lijst in je hand het gratis juridisch loket. Je krijgt dan een jurist toegewezen die een zaaknummer voor je aanmaakt. Ze kunnen al je vragen beantwoorden. Je kunt zo vaak bellen als je wilt. Door het zaaknummer kunnen ze bij vervolgvragen meteen zien waar het over gaat zodat je niet steeds opnieuw je situatie hoeft uit te leggen. Het juridisch loket kan je ook koppelen aan een advocaat als je dat wilt. Dat laatste is niet gratis, maar je kunt op basis van je inkomen toevoeging krijgen. Dat betekend dat je alleen griffiekosten en administratiekosten moet betalen mocht je zaak voorkomen. 

Je zegt dat jullie op een boerderij wonen. Is dat alleen een woonhuis of is het ook een bedrijf? Dat laatste zou de scheiding wat complexer maken en heb je iemand nodig met verstand van zaken.
Voor de rest, ik zou het even rustig aan doen. Even de paniek laten zakken. Hij heeft nu een relatie van 4 weken, is halsoverkop vertrokken naar nieuwe liefde, wie weet wat hij daar aantreft. Waarschijnlijk hebben ze elkaar nu alleen zonder kinderen en zonder huishoudelijke troep gezien.
Je kunt alvast zoveel mogelijk informatie inwinnen, maar als hij stappen wil zetten om te gaan scheiden zou ik die stappen toch bij hem laten. Hij mag de eerste voorzet doen.

Tsjor

Lorena84

Lorena84

26-06-2022 om 23:51 Topicstarter

De boederij is geen bedrijf. Dus daar zitten we gelukkig niet mee

Vandaag heeft hij het gepresteerd om de jongste 2 mee te nemen naar zijn nieuwe vriendin en kinderen. Hoe moet je hier mee omgaan? Mag dit allemaal zomaar? Dit is toch veelste verwarrend voor ze? En de oudste kinderen waren echt woedend toen ze het hoorden.

Leene

Leene

27-06-2022 om 00:47

Wat afschuwelijk voor je Lorena. Ik snap dat er nu heel veel op je afkomt en je het gevoel  hebt hier aan onder door te gaan.
Als buitenstaander is mijn gedachte ook: 'wat een sukkel en een idioot, ook die vrouw, dat zal ze nog tegenvallen een samengesteld gezin met 10 kinderen!!! en het zal hem waarschijnlijk ook tegenvallen, 5 kinderen van een ander waarvan er 4 nog thuis wonen, misschien zijn oudste kinderen voorlopig niet meer zien.." Gezellig joh... wat een romantiek.. "
Maar weet je daar schiet je niets mee op dat ik  en anderen dat denken...
Ik denk dat je hem niet kunt tegenhouden om de jongsten mee te nemen. Juridisch gezien, maar dat weet ik niet zeker. Of het verstandig is, is een tweede. Dat kun je- op een rustige manier- wel zeggen.
Ik vraag me ook af of  die romance al niet veel langer aan de gang is. 
Laat hem vooral niet merken dat je helemaal kapot bent nu... 
Zoals anderen al zeggen. Probeer rustig te blijven. Win advies in...
Huilen doe je bij je vriendinnen, koop van mijn part een boksbal waar je al je frustraties op kunt botvieren. Maar laat niet al te veel aan je man merken... 
Gun hem dat niet. Natuurlijk mag je zeggen dat je boos en verdrietig bent en je wil praten maar als hij dat niet wil...kun je niet veel. Nogmaals als hij niet wil praten probeer dan zo rustig en zakelijk mogelijk te zijn. En laat hem als eerste een voorstel doen.
Sowieso zal hij een flinke dot aan alimentatie moeten betalen... 
En wie weet wordt het een nieuwe kans voor je om je verder te ontwikkelen al moet jij dat wellicht nu niet aan denken. Heel veel sterkte

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.