Buitenland
neteret mut
01-04-2016 om 23:46
nieuwe paspoorten
PPFF Zover zijn we weer, de paspoorten zijn aangevraagd en zullen volgende week klaarliggen. Kunnen we nog een keer anderhalf uur heen en anderhalf uur terug met z'n allen (want opsturen doen ze niet aan en aan iemand anders toestemming geven om het op te halen ook niet, iedereen z'n eigen zelf ophalen). Maar wat een gedoe met van alles digitaal invullen en oude passen scannen , verblijfsvergunningen scannen, geboorteakte en ouderlijke toestemming scannen en alles digitaal opsturen en dan past het weer niet/ programma kan het niet aan. Pasfoto's laten maken in een cabine (help waar haal ik zo gauw genoeg en gepast cash vandaan) en dan bijna anderhalf uur later ding 100 euro per pas betalen.
Ging net iets makkelijk toen het nog bij de ambassade/ consulaat kon. Wel alle lof voor de vriendelijke medewerksters van het gemeentehuis, hebben zeer goed geholpen alle obstakels weg te werken. Blij dat we deze grensgemeente gekozen hebben en niet die ander waar we sowieso pas eind mei terecht zouden kunnen.
Hoe gaat het bij jullie met het aanvragen van een nieuw paspoort?
neteret mut
02-05-2016 om 16:47
in mijn beginpost
schreef ik dat wij bijna 100 euro per pas moesten betalen (99 euro en nog wat). Voor het bedrag dat een ID- kaart goedkoper is gaan wij liever voor een paspoort waar je meer mee kan (ok meestal niet nodig maar zeker nu ze 10 jaar geldig zijn.) Heb geen zin om een ID-kaart te hebben en dan toch een paspoort erbij te moeten aanschaffen zodat een schoolreis kan doorgaan. En het is ook gewoonte geef ik eerlijk toe, als kind had ik al een eigen paspoort.
dc
02-05-2016 om 19:41
ook duurder
96 pond voor een volwassene, en 84 voor een kind. Is ongeveer 122 euro voor de volwassene en 107 voor een kind.
Plus de treinkaartjes voor de hele familie (want beide ouders en het kind moeten aanwezig zijn, en mijn man moet er een dag voor vrijnemen).
Nou ja, de laaste keer was 3 weken na de bevalling van mijn dochter, want ik moest onverwachts naar nederland voor een begravenis. Ik was doodop en het was geen fijne ervaring... Nu hopelijk leuker.
ilsepilse
18-05-2016 om 20:56
belg in nl
ik ben onlangs naar den Haag geweest om mijn Belgisch paspoort te vernieuwen, ID kan online en kost maar 17eu, paspoort 75 eu en is dan 7 jaar geldig.
ik moest ter plekke ook in een hokje voor een pasfoto (gruwelijk) en werd mits post-nl sticker van 8,5 eu aangetekend naar mijn huisadres gestuurd, extra kosten waren retourtje den Haag, maar vond het een leuk uitstapje.
Iron Nick
04-06-2016 om 17:11
Consulaten zijn wegbezuinigd
Sinds een paar jaar moet ik een vlieg- of bootreis van zo'n 2000 kilometer maken voor een nieuw paspoort dus toen het slechte nieuws kwam, ben ik nog snel even hier op het eiland een nieuw paspoort gaan halen ook al was het nog meer dan een jaar geldig. Nu heb ik een van tien jaar. Inmiddels bestaat er een rondreizend consulair team dat mijn eiland aandoet. Mensen die niet kunnen reizen gaan voor maar hopelijk kan ik ook bij hen terecht als het weer zover is. In Nederland kom ik zelden, bovendien heb ik weinig zin het halve land af te reizen naar een speciale gemeente als ik er maar een weekje ben.
Alicia
05-06-2016 om 07:17
Iron nick
Je doet net of het de schuld van de overheid is dat jij in het buitenland woont. Dat doe je toch zelf? Je kunt ook afzien van je Nederlanderschap en de nationaliteit van je huidige land aannemen. Dat wordt hier ook van immigranten verwacht.
Mach
15-06-2016 om 17:59
Alicia en iron nick
Ja inderdaad. Als je zo weinig hebt met Nederland en er zo weinig komt, is de vraag waarom je nog Nederlander bent. Je bericht straalt nou niet bepaald binding met Nederland uit.
Neem de nationaliteit aan van het eiland waar je je blijkbaat thuis voelt. Of stop met zeuren
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.