Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Egel

Egel

16-05-2016 om 12:24

X-plane op de Mac

Beste allen,
Mijn zoon wil graag een vliegtuigspel aanschaffen, namelijk X-plane.

Ik heb zorgen dat onze computer er langzamer van wordt of dat de ruimte wordt beperkt. Ik heb er dus niet zoveel verstand van.

Dit staat er op de website van X-plane:
X-Plane 10 requires, at the minimum,
Dual Core, 2.5 GHz or faster
4 GB of RAM
A video card with at least 1 GB of VRAM.
http://www.x-plane.com/desktop/system-requirements/

Ik heb: Mac OS 10.9.5
Een 1.4 GHz Intel Core i5, geheugen 8GB 1600 MHz DDR3
(ik weet niet welke gegevens van belang zijn...).

De demo gebruikt zoon al, dat werkt goed.
Wat denkt iemand die hier meer verstand van heeft ervan? Gaat dit mijn computer volzetten of langzamer maken?

mirreke

mirreke

16-05-2016 om 14:33

Heb niet gekeken

Maar wat je heel gemakkelijk kunt doen is je RAM uitbreiden, ook bij een mac, notebook of anderszins. Ik heb het zelf ook gedaan. En hij werd van goed lopend naar lekker snel.

Mac staat voor zover ik weet niet bekend als gamecomputer, het is vooral grafisch en op muziek gericht maar als het volgens de website kan, waarom niet?

En anders zelf sparen voor een computer...

(Ik laat mijn kinderen trouwens niet op mijn Mac andere software zetten, zeker niet op de Macbook die ik hard nodig heb voor mn werk. Ze mogen wel op de imac (ook nodig voor werk maar minder cruciaal) films kijken en zo, en minecraften, verder niet.)

mirreke

mirreke

16-05-2016 om 14:34

Oh als je computer trager wordt

komt het meestal door de RAM. 4Gb is maar net het minimum, vandaar dat ik daarover begon.
En RAM is niet (meer) duur. Ik heb geen speciale ram voor Mac gekocht, ik heb via youtube gevonden welke goed is en werkt, en die heb ik via ebay uiteindelijk gekocht, geloof ik.

Egel

Egel

16-05-2016 om 19:59

bedankt Mirreke

Okee, dank je Mirreke. Het gaat niet om de laptop (die is in ieder geval ook voor werk), maar om de desktop. De kinderen mogen er inderdaad niet zomaar iets opzetten, doen ze ook niet. Ze hebben geen eigen computer (zoon heeft alleen een iPad mini). Ik heb vandaag ook nog even gevraagd aan een jonge slimme vriend van ons -studeert informatica - en hij denkt dat het geen problemen op zal leveren.
Ik denk dat ik zoon blij kan maken. Hij moet het natuurlijk wel zelf betalen, dat dan weer wel!

Als iemand er anders over denkt of nog een tip heeft, graag nog hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.