Alles Digitaal
Suze
08-09-2013 om 17:15
Windows Photo Viewer
Even een vraag.
Ik bekijk mijn foto's op de externe harde schijf nr 1 met Windows Photo Viewer en zie sommige verticale foto's op hun zij. Ik kan ze echter niet draaien want de pijltjes zijn vaag (dus niet aan te klikken).
Als ik vervolgens een (groot) aantal foto's kopieer naar een andere externe harde schijf nr 2 (ander soort schijf), dan kan dat draaien wel!?!
Wie weet hoe dat kan?
En m.n.: hoe ik ze toch kan draaien op nr. 1?
Ze eerst allemaal kopieren naar nr 2 is wel een optie, maar kost tijd (weet ook niet of het past qua ruimte), maar snap vooral niet waarom het niet kan op nr. 1. Kan me ook niet herinneren dat ik dat probleem eerder had. Ik het het probleem overigens met 2 verschillende laptops.
Akelei
13-09-2013 om 16:50
formattering?
Is schijf nr1 misschien anders geformatteerd dan nr2? En kunnen de laptops daar (bij nr1) niets mee? Kijk in "Computer" naar de Eigenschappen van nr1 (rechtsklikken op die schijf).
Suze
13-09-2013 om 23:26
Akelei
Fijn dat je reageert!
Wat zou ik dan moeten zien als ik op eigenschappen klik?
En belangrijker: zou ik dan nog iets kunnen veranderen zodat het wel mogelijk wordt?
Het rare is dat ik met diezelfde schijf nr. 1 volgens mij voorheen niet dit probleem had.... Zo raar!
Akelei
14-09-2013 om 11:31
Suze
Bij het tabje Algemeen zie je Bestandssysteem staan. Die bedoel ik.
Om de foto's te draaien moet je ze KUNNEN (vandaar mijn vraag naar de formattering, maar als die niet klopt zou je ze ook niet kunnen bekijken denk ik) en MOGEN wijzigen. Je computer moet dus schrijfrechten hebben voor die externe schijf. Misschien is daar iets gewijzigd? Andere Windows-useraccount met beperktere rechten in gebruik?
Hangt de schijf direct aan je laptop? Zit er een soort beveiliging op die foto's? Moeilijk op afstand te zeggen, kan van alles zijn...
Suze
21-09-2013 om 20:57
Nou ja zeg...
Akelei, ik wilde jouw tips gaan uitproberen, doet hij het opeens weer! Overigens, wel op een andere laptop (nou ja, ik dacht dat hij het op deze ook niet meer deed, maar nu dus wel), dus voorlopig kan ik alles weer draaien! Erg fijn.
Maar misschien probeer ik jouw tips nog op die andere uit. In elk geval bedankt zover.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.