Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

wifi boven slecht

Digibeetvraagje

We hebben al een andere draadloze router gekocht vorig jaar maar de wifi verbinding blijft slecht boven en ook beneden op de laptop/telefoon doet internet t niet altijd goed. t Rare is dat als dochter bij de overburen zit haar laptop het wel goed doet? We hebben erg veel ijzermatten in de dikke bovenverdiepingsvloeren zitten, zou dat schelen? Maar waarom ie dan soms t beneden ook niet goed doet?
Nu wil ik iets van een 2e router of versterker of zoiets boven zetten en kijken of dat helpt.
Wat denken jullie? Wat zou ik het beste kunnen pakken?

Hombre

Hombre

16-10-2013 om 10:37

Roeter beter

Beter een tweede router (of eigenlijk wireless access point) boven dan een versterker wat mij betreft. Moet je wel een kabel naar boven kunnen trekken.

mari39

mari39

17-10-2013 om 13:32

wij hebben een versterker

En dat werkt vaak wel, soms niet. Ook bij ons is het beneden niet altijd ok, het wil dan wel eens helpen om de versterker uit te zetten. Dat kan wel, want de versterker is alleen voor als oudste zoon boven zit met ipod.
Wifi is leuk, maar werkt niet altijd. Bij ons vooral het streamen van gedownloade films naar smart tv werkt niwt lekker, ook niet met utp kabel.
Kan best dat een extra router beter is, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Wij hebben

een router van Eminent en (Wifi) draadloos internet van KPN (een kastje beneden en eentje boven.)
Werkt perfect, tot op zolder toe.
Laptops met TV ontvangst, tv's met HD en internet en telefoons met wifi en dan ook nog wat tablets, de Wii en de X-box op internet, plus natuurlijk de gewone telefoon aansluiting.
Alles werkt op 1 abbonnement van 55 euro.
(de aanschaf van de draadloze kastjes en router kost wel wat, maar dan heb je ook wat)

Knutselkei

Knutselkei

19-10-2013 om 12:53 Topicstarter

we hebben nu een versterker en

t lijkt goed te gaan, duimen dat t zo blijft Kabel trekken zag man niet zo zitten, is nogal een gedoe hier. Dank je wel voor de reacties!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.