Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Whatsappgroep groep 7

Mijn dochter zit in de Whatsappgroep van haar groep 7. Vandaag was mijn dochter echter de pispaal in die groep. Iets kleins werd opgeklopt en iedereen "vond het inderdaad belachelijk en stom" van haar.
Ik vind dat ze het uit zichzelf heel verstandig heeft opgelost door 1x in de groep uit te leggen wat er echt is gebeurd, en toen het aanvallen toch doorging heeft ze de groep verlaten. Daarna ging ze vrolijk met wat vriendinnen naar de manege.
Het zal morgen wel weer goed zijn, en dan zal ze weer in die groep stappen. Die op wat akkefietjes na best gezellig is.
Ik vroeg me gewoon even af: ik vind het verlaten van de groep slim en geen zwaktebod.
Mijn collega die iets soortgelijks meemaakte adviseerde haar kind juist om zich niet uit de groep te laten sturen.
Wat vinden jullie nou de beste manier?

Dees

Dees

21-06-2016 om 17:00

nou

Als je weg gaat weet je niet welke roddels er verder over je rond blijven gaan. Als je blijft kun je nog teruglezen en voor de rest de boel negeren.

Triva

Triva

21-06-2016 om 17:15

Inderdaad

Altijd blijven en dit met de leerkracht bespreken. Ze had gewoon kunnen negeren.

Triva

Triva

21-06-2016 om 17:16

oja

en dat zeg ik omdat ze morgen weer in de groep wil. Als ze er nooit meer wat mee te maken zou willen hebben kun je natuurlijk wel stoppen.

@Emma

@Emma

21-06-2016 om 17:18

Groep

Je kunt er niet zomaar weer in. Iemand moet je toevoegen, dat zal iemand wel doen.
Met mijn dochter vond ik Whatsapp op de basisschool een hele harde leerschool voor haar, de klasgenoten en de ouders. Er gebeurden voortdurend van dit soort dingen. Zij werd er dan uitgegooid, mocht er later weer in. Stapte er toen zelf weer uit, werd tegen haar zin door andere (pesters) weer toegevoegd. Er kwamen kleine roddelgroepjes over bepaalde leerlingen. Nee, het was echt niet leuk. Alles wat je appt ligt vast en daar wordt erg op gereageerd. Dat heeft iedereen moeten Leren. Nu gaat het beter.
Op veel sxholen in de mentor of de groepsleerkracht beheerder van de klassen-app. Dat scheelt een hoop gelazer.

Hemf

Hemf

21-06-2016 om 17:58 Topicstarter

toevoegen

Ik weet idd dat je moet worden toegevoegd. Als ze wil zal iemand dat wel doen. Ze vindt de app niet zo belangrijk. Dus als niemand haar toevoegt ook geen probleem.

Puck

Puck

22-06-2016 om 10:05

Aan de andere kant...

Dochter geeft door de groep wel te verlaten t statement af dat het haar een biet zal zijn wat er nog over haar gezegd wordt. Ik snap de nadelen van uit de groep stappen wel, maar vind het ook een heel volwassen actie van dochter.

Hemf

Hemf

22-06-2016 om 12:00 Topicstarter

puck

Dat statement klopt wat haar betreft ook helemaal. Het interesseert haar niet. Heerlijk als je zo bent.
Nadat ze eruit stapte toen ze haar verhaal had gedaan, werd ze gelijk weer toegevoegd en kreeg ze privewhatsapjes van "sorry dat ik je vals beschuldigde" etc van een paar klasgenootje, ook in de groep zelf werden excuses aangeboden. Ze moest er zelf een beetje om lachen en maakte er geen issue van. Ben trots op haar volwassen reactie en jaloers op haar oprechte desinteresse wat anderen over haar zeggen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-06-2016 om 12:24

Wel verstandig

Als ze blijft werkt dat pesten alleen maar in de hand, want dan weten ze dat ze het allemaal ziet. En blijven in een groep waarin naar gedaan wordt tegen jou is echt onmenselijk.
Door eruit te stappen beschermt ze zichzelf hiertegen en geeft ze een duidelijk signaal af. En het roddelen hou je toch niet tegen, ze kunnen ook een apart roddelgroepje openen.

Ik vind het een stoere actie van je dochter. Ik zou wel de leerkracht even inlichten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.