Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Monique D*

Monique D*

19-03-2016 om 15:01

WhatsApp-gesprekken ineens verdwenen

Gisteren wilde ik op mijn smartphone Iphone 4 S een app downloaden. Dit lukte niet omdat er geen ruimte meer was. Ik heb een groot deel van mijn foto's en films verwijderd. Daarna kon ik de app zonder problemen downloaden.

Daarna merkte ik dat ik mijn WhatsApp niet meer kon openen. Het beeld van WhatsApp verscheen, maar het verdween weer.
Daarna heb ik, door twee keer drukken op de knop onder het scherm de openstaande beeldjes naar boven gesleept om "het schoon te maken" (dat kan je met een Iphone) en dan de telefoon uit- en aangezet. Helaas bleef het probleem staan. Mijn dochter keek ook mee om te helpen. Daarna kon ik WhatsApp wel openen, maar alle gesprekken zijn verdwenen! En dat vind ik zelf vervelend, wat ik heb veel muziekbestanden (opgenomen van de band waarin ik speel) in een van de gesprekken staan.
Mijn dochter zei dat het wel vaker voorkomt dat WhatsApp-gesprekken kunnen verdwijnen als WhatsApp vastloopt.
Ik vind dat heel vreemd.

Wie heeft dat ook meegemaakt? Vooral omdat WhatsApp door bijna iedereen wordt gebruikt..

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Monique D*

Monique D*

25-03-2016 om 18:39

Ben ik echt de enige bij wie WhatsAppgesprekken zomaar verdwijne

Wie o wie heeft dit meegemaakt? Of ben ik de enige pechvogel in de hele wereld???

Inanna

Inanna

25-03-2016 om 19:53

geen ervaring, maar

heb je al gekeken of je de geluidsbestanden nog wel hebt?
Misschien is er iets mis met whatsapp, maar kun je nog wel via een andere weg bij de bestanden. Kun je hem niet aan de computer hangen ofzo en dan kijken of de bestanden er nog zijn? Ik weet niets van iphones, dus misschien zeg ik iets heel stoms.

Monique D*

Monique D*

26-03-2016 om 16:33

Nee, ook verdwenen

Helaas.. ook de geluidsbestanden zijn weg.
Ik heb ze inmiddels opnieuw ontvangen. Maar hoe kan ik die bestanden vanuit WhatsApp op mijn pc plaatsen?

Of is het beste om die bestanden via de mail te ontvangen of via een link van DropBox als WhatsApp zo onstabiel is??

En ik blijf het vreemd vinden dat de WhatsApp-gesprekken zomaar in het niets verdwijnen.. ben ik echt de enige bij wie dit gebeurt?

mirreke

mirreke

26-03-2016 om 17:08

whatsapp op de pc en media opslaan

Ik heb een mac en een iphone, maar het is vast ook voor pc beschikbaar: Whatsappweb.
web.whatsapp.com

Je moet wel een nieuwe versie van whatsapp hebben. Je downloadt het programma op je pc. Er verschijnt dan zo'n QR code op het scherm. In je whatsapp app op je telefoon ga je naar instellingen. Daar staat dan ook whatsapp web bij. Je tipt dat aan en dan kun je met je telefoon die QR-code scannen.

Je moet daarvoor wel op je pc en op je telefoon op dezelfde wifi zitten.

EN dan heb je whatsapp op je pc.

In whatsapp kun je ontvangen media opslaan. foto's en filmpjes in je fotostream en ik neem aan mp3tjes bij je muzlek.

Je gaat dan ook naar instellingen in de app zelf, dus niet naar de algemene instellingen van je telefoon.
Je klikt op chats, en dan krijg je een keuze: bewaar ontvangen media (uit is niet, aan is in je fotostream/filmrol).
Vervolgens kun je ook nog per chat instellen wat er met de ontvangen media moet gebeuren.
Ik heb mijn media standaard op niet opslaan: anders wordt het veel te gek. Maar ik kan desalnietemin toch per individuele chat aangeven om het wel te bewaren. En dan bewaar je voor die betreffende chat je media ook weer in de filmrol.

Maar bij whatsapp web kun je direct op je pc downloaden en bewaren. Dus dat kan zeker in jouw geval heel handig zijn.

Monique D*

Monique D*

13-04-2016 om 18:12

Goede oplossing, ik ga het proberen

Sorry, dat ik niet eerder reageerde, ik had het erg druk..
Maar dit lijkt een goede oplossing, ik zal dit proberen.

Bedankt!

Monique D*

Monique D*

15-04-2016 om 13:15

Nog een oplossing

Ik ontving zelf een korte handleiding van WhatsApp waarin was beschreven hoe ik de geschiedenis van alle gesprekken op I-Cloud kon bewaren. Ik kon zelf bepalen of ik per week of per maand een backup kan maken. Dan moest ik via Instellingen - iCloud de optie Documentengegevens aanzetten. Ook WhatsApp moest aan zijn.

Jammer dat ik dat niet eerder wist.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.