Alles Digitaal
Celine
31-08-2014 om 22:28
Whatsapp en gratis videochatten (bericht doorsturen)
Ik krijg via whatsapp een bericht dat Whatsapp (fout gespeld: wathsapp)op 7 september 2 jaar bestaat en dat je een nieuwe update kunt krijgen waarmee je kunt videochatten. Als je het bericht aan 7 mensen doorstuurt krijg je de update gratis. Anders heb je er kennelijk geen interesse in.
Weet iemand hier wat van?
Sturen jullie een dergelijk bericht 7x door?
Is het onschuldig
Bij e-mail check ik dit soort doorstuurberichten vaak, en vaak zie je dat dat een of andere spamactie (hoax) is, zodat ik er verder niets meer mee doe. Nu kan ik zo snel niets vinden op internet over deze actie.
Angela67
31-08-2014 om 22:38
tuurlijk niet
dat kunnen ze niet eens bijhouden. ik geloof dat er miljoenen gebruikers van whatsapp zijn, dat zou een staaltje logistiek zijn die meer kost dan die paar centen die de upgrade ooit zou kosten.
gr Angela
ps en stel dat je iets gratis zou kunnen krijgen erdoor, hoeveel geld zou je dan besparen en zou je ondertussen 7 mensen lastig vallen met iets wat hoogstwaarschijnlijk spam is of een virus bevat? prijs/prestatieverhouding in dit soort twijfelgevallen kan ook je mening helpen bepalen
yoi
01-09-2014 om 01:57
nee
Natuurlijk doe je dat niet. Daarbij zie je aan het bericht sowieso al dat het fake is (ik heb vrienden die daar wel in trapten). Whatsapp bestaat al veel langer en idd de verkeerde spelling. Maar dat mensen dit geloven doet me altijd nog gniffelen (en ergeren). "Stuur dit naar 10 mensen en je zult zien dat de stip rood wordt". Jaaah
Barvaux
01-09-2014 om 18:42
Standaard
Als er geroepen wordt dat je iets moet doorsturen moet je dat gewoon standaard NIET doen!
Je doet het alleen wel als je de oorspronkelijke afzender kent en begrijpt waarom je iets moet doorsturen: bijvoorbeeld omdat je buurvrouw haar kat kwijt is en jij via facebook een foto doorstuurt naar andere mensen in jullie buurt die jouw buurvrouw niet kent.
Zo simpel is het tegenwoordig (en nee, stuur deze tekst niet door LOL).
Verder had je zo kunnen googlen hoelang whatsapp bestaat: http://www.nutech.nl/apps/3707404/whatsapp-in-opkomst-in-5-jaar-450-miljoen-gebruikers.html
yoi
01-09-2014 om 21:55
dieren of mensen vermist
En ook van die doorstuur mails op facebook word ik gek. 9 van de 10 mails die doorgestuurd moeten worden zijn al dagen/weken tot zelfs jaren verlopen. Mensen en dieren zijn al lang weer gevonden. Fijn als je dat jaren later nog op fb terugvindt als het over kinderen gaat.
Ik snap niet dat mensen dat niet even controleren. Even klikken op de beginstarter en je ziet het meestal al.
Ik probeer mijn vrienden een beetje op te voeden
Barvaux
02-09-2014 om 08:58
yoi
Doe ik ook, ik zoek het altijd op op: https://www.facebook.com/dehoaxwijzer?fref=ts en die link zet ik er dan bij. Elke keer krijg je weer die schoonzus met haar dochter en dan heb ik nog geen eens 50 vrienden .... waarschijnlijk heb ik de verkeerde vrienden LOL
yoi
02-09-2014 om 14:31
maar
Het "probleem" is dat het vaak geen hoax is maar gewoon een gevalletje: kind is weer terecht/hond is al vergeven/kat leeft helaas niet meer. Die staan niet in de hoax wijzer. Daarom klik ik even op de naam van de starter en dan zie je vaak al hoe de situatie op dat moment is. Doen mijn vrienden ook niet
Facebook zou een stuk overzichtelijker zijn zonder al die gedateerde verzoeken
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.