Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

dorle

dorle

17-11-2013 om 22:32

welke tablet?

Ik heb 2 vragen.
Ik wil graag een tablet aanschaffen voor mijn kind maar wat is een goed merk? De DS is ze een beetje ontgroeid.
Ik heb zelf een simpele Empire Electronix, daar kan ze prima mee overweg en ik ook, maar het nadeel ervan vind ik dat het scherm zo snel barst, de eerste keer viel de tablet, logisch dus. De tablet gaat nog aan, maar reageert niet meer op aanraken. De tweede tablet, heeft een klein barstje (geen idee hoe dat komt) en doet het nog goed.
Is een duurder tablet ook zo kwetsbaar of alleen bij de goedkopere?
Wat zou een goede keus voor haar zijn? Ze wil er spelletjes mee spelen, ze is 10 jaar.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-11-2013 om 22:49

IPod touch

mét een goede beschermhoes. Spelletjes, muziek, internet. Ik zou geen groot ding kopen wat wel duur is maar net niet aan de verwachtingen voldoet. Als je geld zat hebt kan je een iPad mini kopen. Hier moesten de kinderen zelf bijdragen, dat scheelt enorm in hoe zuinig ze met spullen omgaan.

dorle

dorle

19-11-2013 om 14:58

I pod is toch meer voor muziek?

Maar een Ipod is toch meer voor muziek en niet zo voor spelletjes? En een Ipad mini is boven mijn budget.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-11-2013 om 18:11

Nee hoor

Foto's, filmpjes maken en kijken, iMessage, mailen, youtube kijken, spelletjes, muziek, boeken lezen. En dan vergeet ik vast nog heel veel. Er zit €80,- verschil tussen een iPod touch en een iPad mini en een mini is echt een stuk comfortabeler. Als het haalbaar is zou ik kind zelf laten bijdragen of grootouders vragen.

maan.

maan.

25-11-2013 om 14:28

alternatief?

misschien een alternatief, indien beschikbaar, een oud mobieltje? m'n nichtje heeft oud mobiel van d'r moeder gekregen, mobieltje was over en voldoet meer dan prima, simkaart eruit gehaald en nu kan ze op de wifi volop spelletjes spelen.

een ipod touch is niet echt een goedkópe keuze en een heel wat kleiner schermpje dan je tablet. is trouwens wel sneller dan de tablet, dochterlief zweert bij haar ipod (nog oude generatie 'toen ze nog voordeliger waren'). ik heb ook een tablet van empire en die is echt veel trager hoor dat dat ding van haar. maar voor spellen, facebook en mail vind ik het een geschikte tablet.

ik weet niet of een duurdere tablet beter is; zal sneller zijn maar je scherm zal nog steeds even breekbaar blijven.

en ook hier de ervaring, als ze zelf (mee)betalen zijn ze enorm zuinig op de spullen. maar dat is een keuze die ieder uiteraard voor zich mag maken. wat die ds betreft: heb je een buurmeisje of klein nichtje met zo'n apparaat dan ineens zitten je eigen kinderen er ook weer spelletjes op te spelen- niet wegdoen dus dat apparaat!!!

Marie

Marie

25-11-2013 om 20:48

Aldi

ik weet niet wat het budget is, maar wellicht is dit wat?

http://www.aldi.nl/aldi_mini_pad_48_5_689_7070.html

Samsung

Hier hebben de kinderen van hun eigen geld een Samsung Galaxy Tab 3 gekocht. Jongste een 7 inch en oudste een 9 inch. Die 7 inch is geloof ik net zo duur als een iPod. Ze zijn er beide erg blij mee en ze kunnen er alles mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.