Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Andromeda

Andromeda

30-01-2017 om 14:01

Welke smartphone past bij mij?

Ik zoek een nieuwe smartphone met de volgende belangrijke kenmerken:
1. lange accuduur
2. dual sim
3. android
4. niet te langzaam
5. betaalbaar

Ik zoek er één in het middensegment, geen high endgeval. Hebben jullie tips?

Alcatel pixi?

Hier na honderd jaar besloten dat ik ook maar weer een nieuwe smartphone moest, maar geen behoefte er al teveel aan uit te geven. Ik ben uitgekomen bij de Alcatel Pixi 4(5), bij reguliere winkels te koop voor 69 euro. Voldoet aan al je eisen.

Als ik 'm alleen aan heb staan om bereikbaar te zijn en er verder niets mee doe gaat de batterij 3-4 dagen mee. Bij echt intensief gebruik (veel telefoontjes, internetten, gps aan etc) moet ik 'm 's avonds opladen, maar dat is volgens mij niet meer dan normaal.

Ik ben er erg tevreden mee; enige nadeel is dat hoesjes lastig te vinden zijn, ik heb er uiteindelijk eentje bij bol besteld.

Trouwens

En je hebt het niet op je lijstje staan, maar voor de zekerheid: de camera is knudde. Maakt echt geen mooie foto's. Nou heb ik een los toestel waar geen telefoon tegenop kan, maar in het kader van eerlijke informatie is het wel netjes het even te melden.
Succes met kiezen!

marie

marie

30-01-2017 om 15:47

Microsoft Lumia 650 dual sim of Huawei P9 lite dual sim

Wellicht de Microsoft Lumia 650 dual sim?

Of wil je beslist geen Microsoft? Niet alles van android werkt daar namelijk op.

Deze is wel duurder, maar ook interessant denk ik.
Huawei P9 lite dual sim
Camera daarvan is in elk geval heel goed.

Wat is je maximale budget trouwens? Dat zoekt wat gemakkelijker.

Marie

Marie

30-01-2017 om 15:49

huawei camera

O, wacht van de lite schijnt de camera minder te zijn dan de gewone P9.

Ik kijk altijd even op Tweakers.net voor reviews en daar vond ik dus dit:

https://tweakers.net/pricewatch/531189/huawei-p9-lite-dual-sim-(3gb)-zwart/reviews/

Dochter heeft namelijk de gewone P9 en die maakt wel hele mooie foto's.

Andromeda

Andromeda

30-01-2017 om 18:54

camera en prijs

Hmmm, ik noemde camera niet idd, maar als je het zo vraagt....een flutcamera vind ik wel weer zonde. Ook iets om op te letten dus. Jammer, want verder had die alcatel best iets kunnen zijn.
Ik hoop tussen de €200 en €300 echt klaar te zijn. Ik zie behoorlijk goedkope toestellen, maar die hebben dan weer een erg klein geheugen. Als je verder zoekt, blijk je altijd meer eisen te hebben dan je dacht
Ik ga eens verder bij de Tweakers kijken. De Huawei Y6 zou misschien iets kunnen zijn.

Inanna

Inanna

30-01-2017 om 21:22

moto g4 plus

Ik heb pas een moto g4 plus gekocht en daar ben ik heel tevreden mee.
Volgens mij voldoet hij wel aan je eisen, dualsim, android, goede camera en hij kost rond de 250 euro.

Alleen de accu kan ik niet veel van zeggen, ik moet hem vaak halverwege de dag opladen, maar dan heb ik ook meer dan een uur aan een stuk Pokémon Go gespeeld, als je dat niet doet, gaat de accu vast langer mee. Ik heb gewoon standaard minimaal 1 powerbank bij me.

Angela67

Angela67

30-01-2017 om 21:37

moto inderdaad

erg happy met moto g4, maar let even op de verschillen tussen moto g4 en moto g4 plus.
Ik heb de plus niet genomen omdat - meen ik me te herinneren - er geen sd kaart in kon terwijl juist de camera als heel goed werd bestempeld. dus waar wil je met je foto's en video's naar toe (ok, in de cloud kan ook) als je geen sd kaart erin kan stoppen?
gr Angela

Mobelien

Mobelien

30-01-2017 om 22:24

LG spirit 4 G

https://www.gsminfo.nl/blog/reviews/7339/lg-spirit-4g-review

Geen aandelen

Ik vind het een fijn toestel voor een prima prijs. Ik heb hem nu 2 jaar en geen mankementen.

Inanna

Inanna

30-01-2017 om 22:41

wel sd kaart hoor

Ik heb een sd kaart in mijn g4 plus

Lumia 650

Accu gaat lang mee, bij intensief gebruik een hele dag, als ik er weinig mee doe ruim twee dagen. Goede camera ook, en er zit navigatie op. Een soort ingebouwde TomTom, ideaal. En je kan meer dan eens in de wc-pot laten vallen, daar kan hij gewoon tegen. Wel even een etmaal in een bakje rijst leggen dan.

skik

Andromeda

Andromeda

31-01-2017 om 08:32

Het wordt

...een wedstrijdje tussen de Huawei P9 lite (volgens de consumentenbond is die camera wel oké én is dit de beste koop), en de Moto.
De Lumia en LG hebben voor mij een onvoldoende accu.
Thnx allen!

Ad Hombre

Ad Hombre

31-01-2017 om 11:08

Andromeda

"
1. lange accuduur
2. dual sim
3. android
4. niet te langzaam
5. betaalbaar
"

Volgens mij beschrijf je hier de Moto Play Z...

Andromeda

Andromeda

31-01-2017 om 11:26

Moto

Die heeft idd een sterke accu, en voldoet verder aan mijn eisen, maar ik vind hem net te duur..

Caesar

Caesar

31-01-2017 om 17:29

Dual sim

Ik heb de indruk dat er diverse toestellen worden geadviseerd die geen dual sim hebben. Daar werd wel om gevraagd.

Andromeda: heb je al eens op de site van coolblue gekeken? Veel toestellen beschikbaar en met handige filters om te selecteren op door jou gewenste specificaties.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-01-2017 om 17:39

Caesar

De Z Play is in ieder geval dual sim.

Amelie

Amelie

31-01-2017 om 21:10

Motorola

Ook ik heb twee jaar een Motorola gehad. Heb nu sinds kort een i-phone maar vond de Motorola zeker zo fijn en dat voor 139 euro!

Andromeda

Andromeda

01-02-2017 om 07:36

Even zaniken

Eigenlijk gaat ogv de specs mijn voorkeur uit naar de Motorola, maar ik vind hem zo lelijk......
Zo groot, zo dik, zo bonkig. Die Huawei is veel eleganter (en makkelijker mee te nemen, denk ik).

Ad Hombre

Ad Hombre

01-02-2017 om 08:04

Andromeda

Ja, hij is wel groot zeker t.o.v. mijn oude S4 mini. Maar dat is weer fijn bij het browsen.

Inanna

Inanna

01-02-2017 om 10:59

vond ik ook

Ik kocht mij moto G4 plus na mijn S5 mini en ik vond hem ook enorm groot, dat stond me nogal tegen, maar ja, toch gekocht en nu ben ik een paar weken verder en helemaal gewend. Als ik nu mijn oude telefoon vast heb vind ik hem zelfs vervelend klein.
En dat terwijl ik de s5 mini eigenlijk ook te groot vond na mijn s3 mini.
Dik is hij dan weer helemaal niet, dunner dan de s3 en s5 mini in ieder geval (ik heb ze even naast elkaar gehouden)

Marjoleine64

Marjoleine64

01-02-2017 om 16:33

Moto G3

Ik heb nu anderhalf jaar een moto G 3rd generation (toen net nieuw uit, najaar 2015). Nog steeds erg tevreden mee! Accu gaat bij mij zeker 2 dagen mee, tenzij ik veel spelletjes speel of muziek luister. Niet te groot, de G4 is 5.5 inch, deze 'maar' 5 en dat is voor mij net het verschil tussen groot genoeg en onhandig groot. En de prijs is nu zeer aantrekkelijk. Mijn man heeft pas een moto G4 gekocht, maar vindt hem eigenlijk te groot. Ik wil niet ruilen.

Andromeda

Andromeda

01-02-2017 om 16:58

Dik of dun en de moto3

Hmm, hij is dus niet dik? Dat zou me het meest storen. Ik las ergens 10 mm en vond dat wel aan de forse kant. Ik ga hem maar eens vasthouden in de Mediamarkt of zo.
En de Moto 3 heeft helaas geen dual sim..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.