Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-09-2013 om 19:56
Wij hebben altijd al ziggo, nu ziggo alles in 1 standaard. Ik vraag me af of dat nog een afdoende pakket is, gedownloade films die ik via allshare op onze samsungsmart tv wil bekijken, blijven tussendoor regelmatig hangen om te laden. Ligt dit aan de uploadsnelheid? Overigens niet bij alle films. Ook het downloaden van films duurt soms lang. Is het zinvol om een pakket te nemen met hogere internelheid? En wellicht een andere provider, want ziggo is niet de goedkoopste geloof ik
Hopelijk heeft iemand ervaring /suggesties want ik (en mariman) hebben hier echt geen verstand van.
09-09-2013 om 07:52
Bottleneck
Als je de films al gedownload hebt lijkt het mij niet waarschijnlijk dat Ziggo de bottleneck is. Dat allshare stuurt films via wifi naar je TV als ik het wel heb. Dan is de bottleneck de Wifi verbinding tussen je telefoon/tablet en de TV.
En daar is niet veel aan te doen. Misschien je router upgraden naar een sneller model (als je nog een G router hebt een N router aanschaffen). Maar wireless is in principe altijd onbetrouwbaar vooral als je buren hebt.
Daarom spelen mijn films via bedraad ethernet vanaf een PC naar de TV/mediaplayer. Veel sneller en betrouwbaarder.
09-09-2013 om 14:05
zoiets
Had ik ook al begrepen, dat ik het best een utp kabel kon doortrekken van router naar tv. Ik vraag me af of ik dat zelf kan doen, of moet laten doen. Of bedoel jij wat anders? Heb jij een, andere, kabel direct van je pc naar je tv?
Ik vind dat allshare sowieso een gedoe, sommige films /videos komen gewoon niet in mijn allshare lijst. Geen idee waarom niet.
09-09-2013 om 15:05
Kabels
Het hangt ook wel van de mogelijkheden van je PC af. Ik meen dat Allshare alleen op een TV met Wifi werkt (ik heb er eens zeer oppervlakkig naar gekeken) en dat lijkt me niet handig.
Een mediaplayer die met een UTP kabel verbonden is aan je router/pc lijkt mij nog steeds het beste, maar wat tegenwoordig een goede mediaplayer is weet ik niet. Ik gebruik zelf een RaspBMC op een Raspberry Pi MiniPCtje, maar dat is echt alleen iets voor gevorderden.
Hiervoor had ik een Asus Oplay mediaplayer, dat werkte op zich betrouwbaar, maar alleen wat omslachtig. (hoop knopdrukjes voor je bij de gewenste film was) Die dingen worden alleen niet meer verkocht.
http://www.mediacentershop.nl/category/9603/mediaspelers.html
Sommige mensen sluiten ook gewoon een PC aan op de TV, dat doe ik wel op vakantie met m'n laptop, maar voor thuis vind ik dat niks.
09-09-2013 om 15:59
oh jee
Wat een technisch gebeuren toch. Dank je wel voor je reactie, maar ik vind het zo ingewikkeld. Wij hebben windows mediaplayer en ik download via mediaget. Volgens man hebben wij nog wel een utp kabeltje, ik denk dat ik dst eens ga proberen. Gewoon laptop naast tv, en als dat goed werkt, eentje laten doortrekken.
Ik ben inmiddels ook te weten gekomen dat wij, met het aantal apparaten dat van wifi gebruik maakt, beste een snellere internet kunnen gebruiken. Ga ik dan ook maar regelen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.