Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tango

Tango

07-11-2014 om 22:03

Wat is een goede en betaalbare Samsung smartphone?

Dochter van 13 wil graag een andere mobiel. Ze heeft nu een Samsung Pocket maar deze vindt ze te traag en vooral niet hip genoeg.
Ze had nu een Samsung Galaxy Mini gezien van 134 euro. Ik vind het veel geld en weet ook niet of het een goede is. Wat vinden jullie nu goede en betaalbare Samsungs? Ik wil eigenlijk hooguit 100 euro uitgeven of is dat veel te weinig?
Dochter gebruikt de telefoon vooral voor Whatsapp. Internetten e.d. doet ze vooral op de Ipad.

four

four

07-11-2014 om 22:10

ander merk

Als ze meer wil voor minder geld dan moet ze een goedkoper merk uitzoeken. Huawei of LG bijvoorbeeld.

Barvaux

Barvaux

07-11-2014 om 23:22

er is niets mis met huawei maar ja als je er van uit gaat dat vier jaar geleden de blackberry nog helemaal hip was kun je elk jaar wel wat nieuws kopen.

amk

amk

08-11-2014 om 00:17

Samsung Galaxy Young2

82 euro bij de mediamarkt.
Doet het prima. Niet te groot. (ok minder stevig dan mijn vorige, deze mocht van de verkoper niet van 2 hoog naar beneden kletteren)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-11-2014 om 09:05

Mijn ervaring

Is dat de Samsungs dan wel ietsje duurder zijn maar ook veel meer kunnen hebben. Mijn dochter heeft al een blackberry versleten, liet haar Alcatel na twee weken een keer vallen en kapot was ie, maar de oude Ace2 van haar broer werkt, ondanks compleet gebarsten scherm, nog steeds helemaal prima. En sinds ik gisteren in de trein een jongen zag zitten met ook een compleet gebarsten maar goedwerkende Samsung, weet ik het zeker: alleen nog maar Samsung hier.

Naast de Young zou ik ook eens kijken naar de Trend Lite. Of de Grand Neo, al is die wel ietsje duurder.

En kan ze niet een gedeelte zelf bij leggen?

Barvaux

Barvaux

08-11-2014 om 09:10

ginny

Ik zou niet investeren in telefoons die nog werken als het glas kapot is maar een goede beveiliging om je telefoon heen Mijn huawei valt nog wel eens maar de hoes zorgt gewoon dat er niets kapot gaat.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-11-2014 om 09:37

Hahaha Barvaux

Jij hebt duidelijk geen beeld van mijn dochter

Je hebt op zich wel gelijk, al was het maar omdat er nog wel meer kapot kan dan het scherm, maar ik weet uit ervaring dat een goed hoesje geen garantie is voor een ongeschonden scherm. Al was het maar dat die dingen er ook af kunnen

Barvaux

Barvaux

08-11-2014 om 10:06

Ginny

De mijne zit er gewoon aan vast, kan ook een pasje in en net wat ik zeg, al meerdere malen gevallen. Mijn kinderen zouden ook bij zo'n dure telefoon (heeft oudste niet) alleen een hoesje mogen wat er aan vast blijft zitten (heeft jongste dus).

Hadewich

Hadewich

08-11-2014 om 10:53

Geen samsung

Wij hadden hier allemaal een samsung, maar wilden een ander merk als ze aan vervanging toe waren. De accuduur is op den duur erg kort en dat viel ook niet te verhelpen met een nieuwe accu. Is dus echt iets in de telefoon wat stroom vreet. Misschien is dat met de nieuwste modellen anders, dat weet ik niet.
Huawei hoor ik geen goede verhalen over. Wij hebben hier nu nog één ouwe samsung (die op de gekste momenten uitvalt), een sony, een acer en een motorola. Van die laatste is een model dat 134 euro kost. Schijnt ook een goed merk te zijn.

Marie

Marie

08-11-2014 om 11:37

Aldi

Volgens mij had de Aldi afgelopen week een telefoon in de aanbieding. Wellicht hebben ze die nog?

Mijn ervaring met de pubers is dat ze juist geen kleine telefoon meer willen, die lopen allemaal met zo'n halve stoeptegel in de zak.

Voor max. €100,-- heb je tegenwoordig niet veel keus meer, als je ook nog een beetje snelle telefoon wil met een redelijk beeldscherm en camera.

Bij de Kijkshop willen ze ook nog wel eens telefoons in de aanbieding hebben, maar die zijn dan vaak niet Simlock-vrij.

Marie

Marie

08-11-2014 om 11:40

Samung

O, ja wij hebben hier bijna allemaal een Samsung (met abonnement). Een S3-mini, een S4 en een Xcover. En nog een puber met een Huawei Ascend P7, maar die zullen los allemaal boven het budget zitten. Ze bevallen allemaal prima overigens.

Tango

Tango

08-11-2014 om 22:16

Bedankt!

Hier kan ik weer mee verder. De Young had ik al ergens gezien, geen idee of het een Young 2 is. Maar inderdaad redelijk betaalbaar. Trend Lite ga ik ook naar kijken en Grand Neo.
Het is zeker de bedoeling dat dochter zelf bij gaat betalen. Ik betaal 70 euro voor haar oude telefoon (de nieuwprijs, dus ze wordt daar aardig mee gematst) de rest moet ze bijleggen. Natuurlijk wil ze geen 60 tot 70 euro bijleggen. 20 tot 30 zal ze mogelijk wel willen.
De telefoon moet wel simlock vrij zijn want ze heeft een abonnement dat ze over wil zetten.
We gaan morgen samen eens kijken of er iets tussen zit.

Puck

Puck

10-11-2014 om 14:53

niet het nieuwste model

Wij zijn allemaal erg tevreden over Samsung, de Huawei's van de kinderen zijn toch van mindere kwaliteit.
Een telefoon wordt een stuk goedkoper als je kiest voor een ouder modelletje. Qua specificaties (Zegt mijn man dan) is de Samsung S2 en S2 plus nog steeds een topper. En intussen ook een ouder modelletje dus wie weet is dat een goede voor je dochter.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-11-2014 om 18:59

Let dan wel op de grote van het intern geheugen

Mijn vorige telefoon was een Samsung Ace. Een echte budget variant, maar met nagenoeg geen intern geheugen. Met als gevolg dat dat ding om de haverklap vastliep, vol zat etc.
4 Gb intern is denk ik toch wel minimaal.

Ansje

Ansje

11-02-2015 om 23:59

Samsung

Hier hebben ze de Samsung A5 (400 euro) en de Samsung S4 (350 euro) ik heb zelf de Samsung S4 mini (300 euro) goedkoper heb je alleen maar met weinig geheugen en slechts camera en schermresolutie, (je moet er wel een hoesje bij kopen ivm laten vallen) worden altijd na ongeveer 1 jaar vervangen voor een nieuwe, oude gaat dan Marktplaats op.

Rijkaard

Rijkaard

13-02-2015 om 20:31

Goedkoop meestal slechte qualitijd

Hey de goedkopste hebben hele slechte qualitijd spullen in en de prosesor de hersenen van de toestel moet niet te langzaam zijn kijk een beetje rond bij de media markt voor een minimaal en 1,4 ghz procesor en 2 gb ram kijk daar vooral op is echt belangrijk hier is een wat duurdere maar voldoen wel de eisen van een goede functonerenden smart phone http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-Galaxy-S5-Mini-Zwart,10259,483222,1444555.html?langId=-11 het is een 4,5 inch scherm en nog mooi ook kost wel 3 x zoveel maar u dochter kan het mesch later van haar verjaardag geld terug betalen en maak voral een cotractje en een video voor het geval dat ze het niet doet ik hoop
Dat ik u mee geholpen heb groetjes rijkaard

Jasmijn

Jasmijn

14-02-2015 om 13:08

tweedehands iphone?

Kan ze niet ergens een tweedehands iphone op de kop tikken? Beetje rondvragen in de vriendenkring, of op marktplaats, maar dan wel iemand uit de omgeving kiezen zodat ze (samen met een van haar ouders) de mobiel kan ophalen (en testen of ie het wel doet). Ik heb een iphone 5 voor 125 overgenomen van een kennis en ik ben er zó blij mee. Hiervoor had ik een samsung galaxy ace en daar kon niets op. Je kon er niet eens fatsoenlijk op op internet kijken want alles ging ontzettend traag en met 2 apps erop zat ie al vol. Ginny schreef het ook al.

Marea

Marea

14-02-2015 om 18:30

Motorola

Net een motorola moto e bij de mediamarkt gekocht voor 85 euro. Werkt met android, of zeg je op android? Intern geheugen kan worden uitgebreid, doet het prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.