Alles Digitaal
lisbeth
12-06-2013 om 19:59
Vraag minecraft
dochter heeft voor haar verjaardag een minecraft account gekregen, nu is ze op youtube filmpjes van disneycraft tegen gekomen en wil dolgraag inloggen op die server, alleen hoe doe je dat?
Iemand hier ervaring mee
Ilva
13-06-2013 om 16:20
Zoon zegt
Mijn zoon weet het niet zeker maar hij denkt dat je de naam op de server moet zoeken en dan vragen of je mag 'joinen'. Meedoen dus.
Annet
13-06-2013 om 18:44
Deze zoon zegt
Disneycraft is waarschijnlijk een modificatie (speciale versie). Bij een server heb je het IP-adres nodig. Die kun je op internet opzoeken.
Je gaat naar Minecraft, je klikt op multiplayer, klik op ad server.
Dan zie je naam en ip adres. Naam maakt niet uit. Het IP adres vul je in.
Dan staat er done of een andere bevestiging. Daar klik je op. Dan gaat die laden en dan ga je terug naar het scherm waar multiplayer staat (gaat vanzelf).
Dan zie je de naam van de server, daarop klikken om te selecteren. Daarna klikken op GO (of zoiets)
Dan laadt de computer die wereld en dan kom je op die server.
Dan kun je beginnen.
Succes (ik snap er niets van).
lisbeth
13-06-2013 om 21:59
Ben al wat verder (maar niet helemaal)
Ik ben na uren zoeken er achter dat disneyfraft vaak maar tijdelijk open is. Ik ben ook erachter hoe ik een server kan openen. Dat heb ik geprobeerd met hollandcraft. Echter dan loop ik weer vast, dochter moet dan in het spel inlognaam en wachtwoord invoeren en dat lukt maar niet. Frustrerend spel dit
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Annet
13-06-2013 om 22:05
Iemand vinden die dezelfde server gebruikt
Hier heeft zoon alles geleerd van vriendjes, hoe je op bepaalde servers komt, etc. Als hij vastloopt, belt hij een vriendje die hem dan verder helpt.
Misschien kan je dochter eerst minecraft beter leren kennen voordat ze speciale servers bezoekt. Op die servers wil je namelijk wel kunnen bouwen en dan is het handig als je dat echt kunt.
Ze kan ook eens navragen op school wie op welke server zit en hoe ze daar op kan. Ik snap dat ze de Disney/variant leuk vindt maar eerst meer leren op andere servers kan heel handig zijn.
Jippox
14-06-2013 om 08:37
Server
Nou, ook zonder de servers kun je met minecraft echt wel even vooruit. En verder leren ze het inderdaad gewoon van vriendjes. Ik heb me er nooit mee bemoeit. Dat is helemaal niet nodig.
lisbeth
14-06-2013 om 10:19
Reactie
Dochter heeft geen vriendjes die minecraft via de computer spelen, ze kan het dus aan niemand vragen. ze speelt inderdaad wel alleen maar wil ook graag via servers spelen , alleen lukt het haar dus niet.
Jippox
14-06-2013 om 10:48
Klas/schoolgenoten
Ik kan mij niet voorstellen dat er op school niet meer kinderen zijn die minecraft spelen. Laat haar eens rondvragen in de klas of bij leerlingen uit hogere klassen. Wellicht zelfs een leuk aanknopingspunt voor nieuwe contacten!
Evanlyn
14-06-2013 om 11:35
Hier
Wij hebben zelfs een buurtserver, aangemaakt door een vader. De kinderen zitten soms samen te giechelen achter de computer van één van hen. Soms zit ieder op zijn eigen computer, maar dan spelen ze wel samen. Erg leuk voor de kinderen.
lisbeth
14-06-2013 om 11:44
Tja
Jippox, dat gaat niet lukken. ze wil en hoeft geen contact met andere kinderen, op dit moment in ieder geval nog niet.
Jippox
14-06-2013 om 12:04
Tja
Sommige dingen lukken alleen door toch contact te leggen met anderen. Het is maar wat ze wil. Als ze graag genoeg op die server wil, zal ze er iets voor moeten doen wat ze misschien heel lastig vindt. Ik zou het niet voor haar op gaan lossen.
lisbeth
14-06-2013 om 12:09
Jippox
Mijn dochter heeft het afgelopen half jaar heel zwaar gehad, gepest worden, veel thuis gezeten, depressief. Het si op dit moment echt net even te veel van haar verwacht om open contact te leggen met klasgenoten. Ik ga dat ook niet van haar vragen
Jippox
14-06-2013 om 12:20
Maar
Hoe doet ze dat dan op school, en in de pauze? Praat ze nooit met iemand? Heeft ze met geen enkel kind contact?
Ze zal toch hoe dan ook weer contacten met andere mensen moeten leggen, ooit, zou dit dan niet juist een heel laagdrempelige ingang daartoe kunnen zijn?
Algebra
18-06-2013 om 16:58
Lisbeth, hoe is het met je dochter?
"Mijn dochter heeft het afgelopen half jaar heel zwaar gehad, gepest worden, veel thuis gezeten, depressief. Het si op dit moment echt net even te veel van haar verwacht om open contact te leggen met klasgenoten. Ik ga dat ook niet van haar vragen"
Maar lieverd, gaat het verder wel weer goed met je dochter? Dit klinkt niet goed. Was er niet sprake van een andere school, die beter bij haar paste?
Algebra
Wilma
21-06-2013 om 14:40
Zoon gevraagd
Die zoekt bij google "mc serverlist" en dan rolt er een lijst servers. Daar staat dan een IPadres, dat noteer je. Dan ga je naar multiplayer, add server en dan staat daar serveradres en daar tik je dan dat IP-adres. En zo zit je op een server.
Hoeft je dochter t aan niemand te vragen en mijn zoon wilde graag helpen .
gonniegans
22-06-2013 om 18:00
Verschil ipad - pc versie?
Ik vond de vraag van lisbeth heel interessant voor mijn kinderen dus ben het zelf ook gaan proberen, maar het lukt niet. Kan het zijn dat er verschil is tussen de pc en ipad versie van Minecraft? Ze doen het hier op de ipad vandaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.