Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Voor mijn werk een website laten maken

De website van mijn werkgever is aan vervanging toe. Het huidige abonnement is relatief duur, elke wijziging moet ik voor een bedrag van 40 euro per wijziging doorgeven en hij is na 15 jaar aan een opfrisbeurt toe wat opmaak betreft. Maar hoe pak ik dat aan? Ik heb geen idee waar ik een bureautje kan vinden dat dat soort dingen goed en goedkoop doet. Er zijn hier vast mensen die mij verder kunnen helpen.
Wat we willen is een heel eenvoudige website, hosting, niet heel veel content en wat er is kan min of meer worden overgenomen van de oude site, moet dus wel opnieuw vormgegeven worden en ik wil hem zelf kunnen beheren. Wie weet een bureau dat mij daarmee kan helpen?
Engeltje

Bianca

Bianca

14-10-2013 om 17:41

Ik ben webdesigner

Maar ik mag hier geen reclame maken

communicatieadviseur

communicatieadviseur

14-10-2013 om 18:21

tips

Voor websites kun je op heel veel plekken terecht. Maar de onderlinge verschillen tussen webbouwers zijn nogal groot. Een paar dingen op een rijtje:

* Je schrijft over wijzigingen, die je moet doorgeven. Da's niet meer van deze tijd. Zorg dat je een website laten bouwen met een content management systeem (CMS), zodat jullie zelf de reguliere wijzigingen kunnen doorvoeren.
* Sommige webbouwers hebben hun eigen CMS gebouwd en vragen daar licentiekosten voor. Ik zou dat nooit doen. De grootste CMS'en (Drupal, Jooma. Wordpress) zijn gratis en hebben oneindig veel mogelijkheden. Het is een kwestie van smaak welk CMS voorkeur heeft, maar mijn ervaring is dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Drupal is denk ik (voor een leek) wat lastiger in het dagelijkse beheer.
* Zorg dat je eerst helder hebt wat het doel is van de website, dat is belangrijk in de briefing.
* Hebben jullie een huisstijl en andere communicatie-utingen? Is hier een ontwerper bij betrokken? Het kan handig zijn deze hier bij te betrekken.
* Hebben jullie zelf al een idee over de structuur en navigatie?
* De ene webbouwer is de andere niet. Sommige webbouwers zijn vooral technisch, andere kunnen ook helpen bij de vormgeving/ontwerp en kunnen met je meedenken over de beste structuur. Bedenk van te voren wat voor partij je zoekt.
* Vraag de webbouwer ook om jou een korte cursus te geven, zodat je zelf wijzigingen kunt doorvoeren.
* Overleg met een webbouwer over de hosting. Laat je deze waar het nu is geregeld of kan de webbouwer een goed voorstel doen? (sommigen bieden gratis hosting aan)
* Het is gebruikelijk om een soort onderhoudscontract af te sluiten met de webbouwer. Hij/zij zorgt dan voor regelmatige updates van het systeem, back-ups en is dan beschikbaar voor technische ondersteuning.
* Hebben jullie aandacht besteed aan vindbaarheid via Google? Dat kan zeker de moeite waard zijn. Sommige webbouwers kunnen je hier heel goed mee helpen, maar zeker niet allemaal.
* De prijzen voor het bouwen van een website lopen nogal uiteen. Duur betekent niet altijd beter. Er zijn veel 'hobby'isten' die in de avonduren wat bijbeunen. Je kunt het daar goed mee treffen. Maar het betekent wel dat je tijdens vakanties niemand hebt om op terug te vallen, de persoon overdag vaak niet bereikbaar is (want een reguliere baan) en dingen soms erg lang kunnen duren. Ik werk bij voorkeur met webbureaus met een paar mensen: meer deskundigheid, meer snelheid en vooral: continuïteit.

Kun je hier wat mee?

Rafelkap

Rafelkap

14-10-2013 om 19:24

Of dit

ad-arte webdesign in Bilthoven. Op google te vinden.

Engeltje

Engeltje

15-10-2013 om 13:06 Topicstarter

Dank!

Vooral aan communicatieadviseur. We hebben veel van jouw vragen ook zelf al op een rijtje gezet, maar ik heb er zeker wat aan. Maar helaas niet zoveel concrete ervaringen met bedrijfjes. En dat is eigenlijk mijn probleem: hoe zoek (en vind!) ik een goed bureau(tje)? Ik vond de suggestie van Dropje een goeie, die zal ik zeker op mijn lijstje zetten. Maar meer ervaringen blijven dus welkom.
Engeltje

communicatieadviseur

communicatieadviseur

15-10-2013 om 14:52

tips

Ik heb wel twee bureaus die ik je zeker kan adviseren: Pixelheads en Onpole. Even zoeken via google en dan vind je ze wel. Kleine bureaus (maar geen 1-pitters) en niet te duur. En reuze flexibel en aardig

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.