Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bipi

bipi

30-01-2017 om 22:56

volgen op twitter

Ik wordt sinds kort ineens gevolgd op twitter door een beheerder van dit forum. Dat vind ik eigenlijk best apart. Ik ken de vrouw verder niet, ik kreeg er een mail over dat zij mij is gaan volgen.
Ik heb nu niet meer het gevoel dat ik anoniem ben voor haar omdat beheerders van dit forum in de gegevens kunnen kijken, je nick name en alles toch? Ik heb hier een naar gevoel over. Iemand?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Twitteraar

Twitteraar

31-01-2017 om 00:03

Anoniem

Ik zou dat opnemen met de persoon in kwestie. Lijkt mij logischer dan het hier op het forum zetten.
Het lijkt me trouwens logisch dat je niet anoniem bent. Daar zijn ze juist voor, om de boel in de gaten te houden.

Nastia

Nastia

31-01-2017 om 00:18

Nee

Je bent niet anoniem, als je tenminste je echte naam hebt opgegeven... Als ze je is gaan volgen op Twitter omdat ze je (anonieme) berichten hier heeft gelezen, is dat op z'n minst niet handig. Maar ook zonder je te volgen kan ze je berichten lezen (tenzij je account niet open staat).

Ik vind het eigenlijk wel goed dat je dit via het Forum bekend maakt, want als ze ook andere mensen van hier volgt op basis van informatie die niet publiek beschikbaar is, maakt ze van haar Following-lijstje wel een publieke database van Forumgebruikers. En daar zou ik niet tussen willen staan!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2017 om 01:07

Als je weet wie het is

kun je haar toch direct vragen waarom? Misschien ben je met anderen van het forum via Facebook bevriend en is ze je daarom gaan volgen? Ik word ook door mensen gevolgd, die ik niet ken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-01-2017 om 08:29

hoeft niets te zeggen

Het is Twitter, dus iedereen kan je volgen. En dat gebeurt natuurlijk ook, zo werkt Twitter juist (en dat is de kracht van Twitter). Ik kan mij niet voorstellen dat OOL op basis van persoonlijke gegevens mensen opspoort op Twitter.
Het is waarschijnlijker dat je bepaalde berichten hebt geplaatst, of geliked, of doorgestuurd, die ook door de persoon in kwestie zijn gelezen en dat hij/zij deze interessant vond.Of dat je een bepaalde hashtag hebt gebruikt en daardoor opviel.
Of dat je in het rijtje 'suggesties' bent langsgekomen.

bipi

bipi

31-01-2017 om 14:18

nee

De grap is dat ik niets op twitter doe.Ik like niets en schrijf niets. Dus de kans dat zij iets op twitter gezien heeft wat haar getriggerd heeft om mij te volgen is nul. Ze moet me wel via dit forum opgespoord hebben want ergens anders ken ik haar niet van. Tenzij ze mij via Facebook heeft gezien en is getriggerd door iets, waardoor ze mij op twitter is gaan volgen. Ik vind het niet logisch.

En ja, juist omdat dit iedereen op forum kan treffen schrijf ik het wel hier.
kaaskopje, jij wordt ook gevolgd door mensen die je niet kent. Tuurlijk dat kan. Ik ook. maar nu viel de link met dit forum mij op.

rode krullenbol

rode krullenbol

31-01-2017 om 14:24

"maar nu viel de link met dit forum mij op"

Je schrijft toch in #1, dat zij jou ervan heeft verwittigd via een mailbericht?

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2017 om 14:27

Bipi

Ik ken mensen van OO die ook op Twitter zitten. Ik kan met de hand op mijn hart zeggen, dat diegenen mij niet zomaar zijn gaan volgen, vriendschapsverzoeken via Facebook hebben gedaan e.d.. Maar goed, het idee dat iemand inbreuk op jouw privacy heeft gemaakt, heeft zich in jouw hoofd vastgezet, ik kan je daarom alleen maar aanraden diegene die je 'verdenkt' ermee te confronteren en haar te verzoeken jou niet meer te volgen.

Mijn héél erg persoonlijke mening is, dat er geen man overboord is, dat ze jou volgt. Wat denk je dat ze ermee wil doen? Ik heb hier op OO nog nooit gezien dat kennis van búiten het forum wordt misbruikt binnen het forum, maar ook erbuiten niet. We noemen het forum niet bij naam, ook onze nicks hier niet.

Helena

Helena

31-01-2017 om 14:44

Maar bipi

Als je niets doet op Twitter, wat maakt het je dan uit dat iemand je is gaan volgen?

Ik heb ook een account alleen om te kunnen lezen. Ik volg enkele fotograferende familieleden, maar heb nog nooit iets geschreven.
Sterker nog, ik snap Twitter niet. Ik snap de drang van mensen om alles wat in ze opkomt de wereld in te slingeren niet. Lees wel de website diwmotz en die is grappig.

Maren

Maren

31-01-2017 om 14:52

Ik snap het wel

RK, ze is niet gemaild door de persoon in kwestie, als ik het goed begrijp: "ik kreeg er een mail over dat zij mij is gaan volgen."
Als je niet actief bent op Twitter en je wordt er opeens van in kennis gesteld dat iemand jou is gaan volgen, met wie de enige link oo is, zou mij dat ook wat bevreemden. En zeker als het om een beheerder gaat, die (denk ik tenminste) je echte gegevens kan achterhalen, en ook ziet wanneer je onder een andere dan gebruikelijke nick reageert.
Ik zou me daar op zijn minst van afvragen waar die plotselinge belangstelling vandaan komt, en waarschijnlijk zou ik me er ook niet prettig bij voelen.

rode krullenbol

rode krullenbol

31-01-2017 om 14:58

Oh zo ...

Twitter informeert via mailberichten wie jou volgt. Nu snap ik het.

bipi

bipi

31-01-2017 om 15:03

precies

maren. Ik krijg van twitter een automatisch bericht dat ik gevolgd wordt door iemand. Daar staat enige info bij van die persoon en de enige link is dan OO.
Ik heb via beheer de vraag doorgespeeld.

Kaaskopje ik vind de manier je zegt dat er een idee in mijn hoofd gezet is een beetje vreemd overkomen alsof ik overdreven achterdochtig ben. Het is toch wat vreemd? Nu ineens? maar goed ik wacht de reactie van beheer wel af.

bieb63

bieb63

31-01-2017 om 15:05

maar hoe zit dat dan

Als iemand je twitterberichten leest, dat weet je dat in principe toch helemaal niet. Of hoe werkt dat dan?

Maren

Maren

31-01-2017 om 15:09

bieb

Nee, je weet niet wie je berichten lezen. Maar wel wie je _volgen_. Verschil is dat je, wanneer je iemand volgt, een notificatie krijgt wanneer deze persoon iets getwitterd heeft.

Helena

Helena

31-01-2017 om 15:10

Bieb

Je kunt gewoon berichten lezen van allerlei mensen en volgens mij is dat ook de bedoeling van mensen die die berichten schrijven. Maar je kunt ook iemand volgen, volgens mij krijg je dan alle berichten van die twitteraar te zien. Zoals als bevriend worden op facebook. En dat gaat een stapje verder.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

31-01-2017 om 15:15

Ook

Jaren terug kreeg ik ooit n heel net bericht dat een beheerder van OO mij in t echt ook al eens had ontmoet. Vond dat heel netjes en professioneel. Nooit last mee gehad. Sterker nog, diegene heeft me wel eens geholpen met zaken hier. Als ik echt niet wil dat iemand weet dat t van mij komt, maak ik een tijdelijke Nick. Simpel.

bipi

bipi

02-02-2017 om 20:15

inmiddels

Heb ik een vriendelijk bericht terug gehad van beheer dat e.e.a. buiten het forum gaat en dus een toevallige connectie.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

03-02-2017 om 00:29

Draadje wordt gesloten

Geachte forumbezoekers,

de zaak is opgehelderd en uitgesproken en ik sluit dit draadje nu.
Met vriendelijke groet,

Heidi Sour
------------------------------------------------------
[email protected]
www.ouders.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.