Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Markat

Markat

24-07-2017 om 15:07

veiligheid bij reparatie

Hallo,

Mijn computer moet helemaal opgeschoond en van alles worden (draait nog op xp) beveiligd en zo. Nou woon ik in een studentenstad dus het is eenvoudig een pienter tiep in te huren. Maar ben ik en mijn wachtwoorden etc dan beschermd, en hoe?

alvast bedankt

Elke

Elke

24-07-2017 om 16:03

Nee

Het moment dat je je computer uit handen geeft geef je ook je wachtwoorden mee, tenzij je heel secuur bent geweest en ze nooit ergens hebt opgeslagen. Vanaf mijn computer kom je zonder één wachtwoord te weten bijna overal in, alleen financiële gegevens en werk zitten bij mij achter een extra beveiliging.

Je zult dus iemand moeten zoeken die je vertrouwt, want zelfs als je al je gegevens en wachtwoorden beveiligd hebt is het natuurlijk kinderspel om ná een opschoonbeurt een klein stukje software extra te installeren en om zo met je mee te kunnen kijken (of zelfs je computer over te nemen). Dus vraag in je netwerk naar een betrouwbaar adres, of een bedrijfje dat het goedkoop voor je kan doen. Afhankelijk van de studentenstad waar je woont weet ik misschien wel iemand voor je.

En een computer met XP is per definitie niet echt heel veilig, aangezien er geen updates meer voor uitkomen.

Markat

Markat

24-07-2017 om 18:25

stad

dank voor je reactie. stad is Delft

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.