Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Van word naar pdf

Ik probeer een worddocument om te zetten naar pdf maar dan verandert de indeling en tabellen worden uit elkaar gehaald. Ik heb inmiddels veel geprobeerd maar kom er niet uit. Het is nogal een belangrijk document dus ik zit een beetje in de stress. Printen lukt ook niet goed.
Is er een computernerd in de zaal? Coya

Ik doe

Altijd opslaan als: en dan onderin niet kiezen voor word maar voor pdf en dan lukt het gewoon?

wimb

wimb

13-07-2017 om 22:22

PDFCreator

hier te vinden, gratis en voor niets : http://www.pdfforge.org/pdfcreator
Wel opletten met installeren anders wordt er ook een pdf editor geïnstalleerd.
wimb

Jasmijn

Jasmijn

13-07-2017 om 22:22

Misschien met cloudconvert?

Waarmee probeer je het te converteren? Het kan bij mij namelijk ook via het printer menu, in plaats van printen opslaan als pdf. Maar misschien heb jij meer aan de pagina cloudconvert.com, of desnoods maak je een printscreen?

Lusithania

Lusithania

13-07-2017 om 22:24

ctrl P en dan printen naar pdf (staat bij keuze van de printer)

Amsterdamse

Amsterdamse

13-07-2017 om 22:24

Internet

Op internet vind je websites die je doc converteren, gratis. Van oa word naar pdf en omgekeerd. Even googlen.

Coya

Coya

13-07-2017 om 22:25 Topicstarter

dat zou werken als het niet een bestand was waarin heel veel gebruikt is, het is een tekst met onder andere veel kruisverwijzingen en veel tabellen en grafieken. Als ik hem nu opsla als pdf veranderen er teksten, tabellen, bladzijden in het bestand. Op die manier kan ik hem niet inleveren natuurlijk.
Coya

mirreke

mirreke

14-07-2017 om 00:22

Kun je het bestand niet

In kleinere subbestanden hakken? Die saven en apart aanleveren?

Ik werk vrij veel met word, en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een word document niet ongeschonden als pdf kon opslaan.
Heb je wellicht een oudere versie van Word gebruikt?

Of zou je het bestand juist eerst als een oudere versie kunnen opslaan? Is het een docx of een doc bestand?

(geen idee of dat helpt...)

Heb je tabellen ed. geïmporteerd als kleinere bestanden of als illustraties? Of in hetzelfde grote bestand gemaakt?

Enfin, ik weet het verder ook niet...

Misschien is het inmiddels wel gelukt?

Coya

Coya

14-07-2017 om 05:43 Topicstarter

gelukt

Inmiddels door het hele document alle kruisverwijzingen veranderd en dat was de truc! Het was even zweten maar blij dat duidelijk is waar het probleem zat. Had diverse converteerprogramma's geprobeerd maar elke keer dezelfde veranderingen. Iedereen bedankt voor de reactie's. Coya.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.