Alles Digitaal
Anneque
21-05-2013 om 14:54
Tablet slaat geen enkele instelling meer op
Zoon heeft sinds een halfjaar een (goedkope) Chinese tablet, android 4.1. Ding functioneerde prima, tot hij bij een bepaalde app "crashte" (was er niet bij, zoons formulering). Geen idee wat hij allemaal gedaan en aangeklikt heeft, maar in elk geval gedroeg de tablet zich daarna alsof hij was teruggezet naar de fabrieksinstellingen: hij was helemaal gestript, er stond geen enkele zelf gedownloade app op, taal was weer Engels etc. etc.
Probleem nu is dat ik hem helemaal kan instellen, maar hij slaat niks meer op. Als ik hem uitschakel, is-ie weer "kaal". Verder lukt het niet om apps te downloaden, omdat hij zegt geen ruimte te hebben (wat onzin is, want er staan alleen de apps op die de fabrikant er al opzette), ofwel omdat hij eindeloos blijft downloaden, maar ondertussen gebeurt er dus niet veel. Ik heb hem nog maar eens teruggezet naar fabrieksinstellingen, dat haalde niets uit. Verder een harde reset gegeven (power + volumeknop lang ingedrukt), en dat deed ook niets (maar misschien is dat wel hetzelfde, geen idee?).
Iemand een idee wat ik kan doen?
Yaron
21-05-2013 om 17:01
Garantie?
Ik zou er mee terug gaan naar de winkel. Zoon had ook een tablet, gekocht bij Dixons, binnen een jaar was hij stuk, opladen lukte niet meer. Zonder problemen kreeg hij een nieuwe, met opnieuw een jaar garantie. Omdat ze het zelf niet kunnen maken hebben ze met de fabriek de afspraak dat ze gelijk een nieuwe geven en de oude sturen ze op.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.
Anneque
22-05-2013 om 10:42
Mja
Als het moet, dan moet het. Maar dan moet die tablet retour China, dus ik hoopte dat ik zelf nog iets kon proberen.
Yaron
26-05-2013 om 22:16
Niet dixons
Ik lees mijn reactie net, maar het was geen Dixons, maar Intertoys. We kregen gelijk een nieuwe mee, dat versturen deden ze later, dus verder geen gedoe.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.
Anneque
27-05-2013 om 11:37
Zelf sturen
Hoi Yaron,
Ik moet hem wel zelf opsturen, ik heb hem zelf in een Chinese webshop gekocht; er zit geen Nederlandse handelaar/winkel tussen....helaas.
Al googelend kom ik ook niet verder, dus ik ga maar eens mailen.