Alles Digitaal
Elinde
23-05-2014 om 15:11
Spyware verwijderen
Ik krijg steeds een melding met een tekst asrv_a.akamaihd.
Ik heb gegoogled en gezien dat het spyware is. Hoe krijg ik dit nu van mijn pc? Met google kom ik rare sites tegen waarop ik een programma moet downloaden. Is dat wel veilig?
Weet iemand een veilige manier om dit van mijn pc af te krijgen?
Evanlyn
28-05-2014 om 11:17
kijk in
je computer, de C schijf.Dan in Programma's. Daar zijn 2 mappen van. Eentje heeft als toevoeging x86, of zoiets. Daar zit de meeste spyware. Ik zou even naar onderaan scrollen en alles waar niet duidelijk bij staat dat het van Microsoft, Adobe oid is verwijderen. Dat heb ik bij de kinderen gedaan en het werkte.
Elinde
28-05-2014 om 14:49
Dank
Ha fijn. Ik ga gelijk aan de slag. Ik word helemaal gestoord van al die pop-ups en onderstreepte woorden.
Dank je.
Hombre
28-05-2014 om 16:19
Elinde
Niet doen hoor, daarmee kun je van alles kapot maken en tegen 'echte' spyware werkt het niet.
Evanlyn
28-05-2014 om 16:49
Hombre
Hoe dan wel? Die programmaatjes die je kan googelen en downloaden zien er erg onbetrouwbaar uit. Bij mij is het zo wel gelukt en ik heb er niets mee kapot gemaakt.
Annet
28-05-2014 om 20:18
gratis programma: SUPERantispyware
Gebruik ik al jaren, werkt prima.
Als aanvulling gebruik ik Malwarebytes anti malware
Evanlyn
29-05-2014 om 08:32
Ehm
Ik zou de PC opnieuw installeren. Die programmaatjes zijn inderdaad (ook) niet echt betrouwbaar, volgens mij zijn sommigen *zelf* spyware. Als je dit soort troep op je PC hebt moet je ook altijd rekening houden met de mogelijkheid dat er keyboardsniffers mee zijn gekomen die je ingetypte passwords (bank?) linea recta naar Rusland sturen.
Zorg dat je eerst even een backup maakt van je databestanden, wat je ook besluit te doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.