Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-03-2014 om 12:00
Zoon van 11 wil graag OSM (online Soccer Manager) spelen. Ik kom er al googelend niet goed achter wat ik van dat spel vind. Op zich zie ik niks bijzonders, alleen lijkt het me nogal verslavend. Iemand hier ervaring ermee?
08-03-2014 om 10:00
Reactie
Mijn zoon: dit is geen verslavend spel (en ik en mijn zoon weten heel goed wat dat betekent: een spel wat door gaat als je huiswerk maakt, naar school gaat of slaapt). In principe ben je er maar 5-10 minuten per dag mee bezig en 's nachts worden de voetbalwedstrijden 'gespeeld' en daar ben je helemaal niet bij. Je verandert dus overdag wat dingen (kopen, verkopen spelers, training geven, geldzaken regelen etc) en dan kijk je de dag erna wat je spelers gedaan hebben. In principe kun je geld uitgeven aan dat spel maar dat moet je natuurlijk niet toelaten.
In onze ogen: prima spel, gewoon laten doen, ook op die leeftijd.
08-03-2014 om 13:50
Fijn bedankt
Ik was idd bang dat er nog veel gebeurde als je offline was, maar dat is dus niet zo. Thnx!
15-03-2014 om 15:38
geen probleem
Dit is een vrij normaal spel. Geen probleem voor die leeftijd.
18-03-2014 om 15:33
OSM > rare poppetjes
Ik heb OSM wel eens gezien en is op zich niets mis mee. Enige puntje is dat de poppetjes in het spel er nogal vreemd uit zien
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.