Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jamie

Jamie

24-11-2015 om 08:25

spambotvragen

Gek word ik van al die verschillende spambotvragen. Ik ben onderhand wel gewend aan de Captchacode (hoewel ik die vaak heel onduidelijk vind en bij een site maar ik zeker 3x per week moet zijn ik het twee keer over moet doen per week) maar nu wordt het echt te gek. Dit weekend een mail gestuurd naar de huisarts van mijn vader; krijg je negen vage plaatjes en moet je (in het engels) de plaatjes aantikken waar op je bomen ziet. Wat gebruiksonvriendelijk voor oudere mensen (en ik moest ook al drie keer kijken welke ik moest aanvinken). Omdat ik er niet uit kwam stuurde ik een mail naar zijn apotheek: nu kreeg ik een soort Captchacode maar dan als een nummerplaat met een Amerikaanse staat er op en die moest ik overtikken... kan dat nu allemaal niet eenvoudiger en gebruiksvriendelijker?

Moeder

Moeder

24-11-2015 om 10:26

Irritant

Helemaal mee eens. Die dingen zijn zwaar irritant. Ik moet ook vaak 2 of 3 keer opnieuw proberen. Maar sites die Captcha gebruiken boycotten kan niet want het wordt op heel veel sites gebruikt

Jasmijn

Jasmijn

24-11-2015 om 10:31

bijna nooit meer

apart, die dingen kom ik juist bijna nooit meer tegen, zijn dat niet vrij verouderde sites?
M.a.w. er zijn toch wel andere veiligheidsopties te bedenken?
Ik heb zelf ook een website met een vragenlijst, (en geen Captcha dinges) en heb zelden rare spam-mail.

Jamie

Jamie

24-11-2015 om 17:36

tja

De moeilijk leesbare captcha is van sportlink voor de ledenadministratie die ik doe en die vervelende plaatjes waren dus om een mail te sturen via de contactmogelijkheid van de website van de huisarts en de apotheek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.