Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-05-2016 om 10:39
Een collega van mij is jarig geweest en hij krijgt van ons bedrijf daarvoor een cadeau. Hij wil graag een routeplanner/navigatiesysteem voor op de fiets hebben. Laat ik daar nou net geen verstand van hebben. Gelukkig is er internet, maar ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen is. Is er iemand die tips heeft voor een bepaald merk? Iemand die tevreden is over een bepaalde soort? Mijn collega fietst alleen in Nederland overigens.
Ik ben heel benieuwd.
12-05-2016 om 10:52
eigen ervaring
Op dit moment is bij de Aldi voor 159 euro een Teasi te koop. Die heb ik zelf. Wordt al jaren verkocht maar er zijn nog regelmatig updates van de kaarten. Ik heb software van Garmin (schijnen erg goed te zijn, maar wel duurder) op mijn laptop geïnstalleerd (BaseCamp) gecombineerd met een OpenStreetMap kaart (ook gratis, er is een fietsversie) waarmee ik heel makkelijk routes kan samenstellen. Klinkt ingewikkeld maar het www staat vol goede sites met info, zelfs ik kreeg het voor elkaar
Van mensen die er verstand van hebben hoor ik dat de Teasi qua bediening wat lomper is dan de veelbejubelde Garmin, maar goed, bij mij speelde de prijs een rol
Mijn Teasi en ik hebben al heel wat spannende avonturen beleefd
Tip: ik vind het touchscreen makkelijker te hanteren met een DS-stylus die ik er aan een koordje bij heb hangen
17-05-2016 om 09:44
Hortensia
bedankt voor je reactie. Inmiddels is besloten om er toch maar een waardebon van te maken. Dit omdat we dan zeker weten dat hij de fietsplanner krijgt die hij wil.
17-05-2016 om 10:03
tictac
Ook een goede keuze! Want het is erg persoonlijk, net als smartphones en zo
19-05-2016 om 22:00
Fiets! app
Je collega zou ook aan deze app kunnen denken: http://www.fietsapp.nl/ Dit is een goedkopere oplossing en goed te gebruiken binnen Nederland! En in combinatie met een naafdynamo blijft je mobiel altijd opgeladen
Een navigatie-apparaat is inderdaad wel een erg persoonlijke keuze.
Zelf heb ik goede ervaringen met een Garmin Dakota. Wij hebben deze al een paar jaar en bevalt nog goed. Ze zijn goed bestand tegen een stootje, kunnen tegen flinke regenbuien en je kan er losse batterijen in doen ipv een accu opladen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.