Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lusithania

Lusithania

26-01-2016 om 14:04

Printer niet herkend door nieuwe pc

Ik heb een hp photosmart printer en die werkt(e) prima met mijn pc.
Nu heb ik een nieuwe (hp) computer en die 'ziet' mijn printer niet.
Ik heb het al geprobeerd via de website van hp, maar dan ziet ie alleen maar mijn pc en de printer van mijn man.
Ik heb alle usb aansluitingen van de pc al geprobeerd.
Heeft iemand nog een idee? Of is het een gevalletje nieuwe printer kopen? Dat laatste is wel heel zuur aangezien ik nog vier sets cartridges heb.

wimb

wimb

26-01-2016 om 14:45

paar suggesties

Probeer de printer op een andere computer
Download en installeer de printer software van
http://support.hp.com/us-en/drivers
Koop een andere HP printer waar dezelfde cartridges inpassen want dat is heel frustrerend.

succes wimb

Ludo Holleman

Ludo Holleman

26-01-2016 om 14:45

Nieuw besturingssysteem?

Heeft de nieuwe PC ook een nieuwer besturingssysteem? Bijvoorbeeld dat je eerst Windows XP, of Vista, of Windows 7 had, en nu Windows 10? Dan kan het zijn dat er voor je oude printer geen nieuwe drivers (stuurprogramma's) meer beschikbaar zijn. Heb ik ook een keer gehad met een oude printer, die het niet meer deed op een nieuwe PC. Jammer maar helaas...

Google in ieder geval even op de naam en het typenummer van je printer, plus de naam van je nieuwe besturingssysteem, plus het woord driver. Misschien dat je nog wat vindt. En anders wordt het echt een nieuwe printer kopen.

Succes!

V@@s

V@@s

26-01-2016 om 15:13

inderdaad HP site

Mijn ervaring is dat HP printers best lang ondersteund. Hier ook nog een ouwetje (die allang niet meer print maar de scanner doet het nog). Toen ik overging op windows 10 was het alleen een kwestie van de drivers van de HP site halen.

Hortensia

Hortensia

26-01-2016 om 15:35

drivers, ja

Ik heb een ander merk, maar inderdaad, bij een niet-zien van een apparaat zou ik altijd de drivers opnieuw installeren. En dat kan tegenwoordig makkelijk via de site die hierboven staat.

Succes ermee!

Drivers

In aanvulling op Ludo: als je inderdaad geen drivers meer kunt vinden voor je besturingssysteem kan het zijn dat je de drivers van een ander type kunt gebruiken. Het dit zelf een keer meegemaakt met m'n HP 1010, die werd niet meer ondersteund door Windows 8 geloof ik, maar de drivers van 1015 zetten hem ook aan het werk. Beetje googlen (??) leert meestal dat je niet de enige bent, en met een beetje geluk heeft iemand de oplossing al gevonden.

Over welk type printer en welk besturingssysteem hebben we het?

Lusithania

Lusithania

01-02-2016 om 10:56

nog steeds niet

Ik heb een nieuwe hp pc met windows 7 professional. De printer is een hp photosmart B209.
Het werkt nog steeds niet ondanks support van Paradigit. Volgens haar zou de printer gewoon moeten werken.
Het gekke is wel dat toen zoon moest scannen en een usb-stick in de printer stak, mijn pc de usb-stick wel herkende. Printen doet ie nog steeds niet.

Paddington

Paddington

01-02-2016 om 14:47

Controle

Heb je gecontroleerd of de kabel nog goed is?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.