Alles Digitaal
Annelies B.
22-05-2013 om 00:07
Printbare agenda gezocht
Lastige titel, ik zal uitleggen wat ik zoek.
Tot vorige week hadden we een Microsoft Works Agenda op de laptop. (Windows XP). Die laptop is helaas kapot gegaan en niet meer te repareren. Wel kon de harde schijf met de nodige documenten worden gered.
Nieuwe laptop aangeschaft en daarop Windows 8.
Daar zit wel een agenda op, maar die is niet te printen.
In Outlook ook een agenda gevonden en ook die kan niet geprint worden (met agenda-details, voor ons een belangrijk iets).
Ben dus op zoek naar een 'simpele' agenda die ik kan uitprinten. Wel met die extra aantekeningen.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Annelies
Hombre
22-05-2013 om 10:35
Naar de wolk
Ik zou je een cloud-based agenda aanraden, raak je niet zo snel meer iets kwijt. Ik gebruik zelf Google's Calendar als je een Gmail account hebt heb je er al een. Prima integreerbaar met iedere smartphone of tablet en daarnaast een handige web-based interface. Je kunt ook mooi kalenders delen. Ik zie altijd de afspraken van mijn vriendin naast de mijne. Handig...
Het was nog nooit in me opgekomen een agenda te printen (daarvoor verandert er te veel), maar ik heb er even naar gekeken. Op de webpagina kun je kiezen voor 'Agenda' weergave en dan More > Print. Dan wordt een agenda uitgeprint, desgewenst met aantekeningen (optie even aanvinken).
margje van dijk
22-05-2013 om 18:27
Als hombre
Met zoveel apparaten om je heen hoef je nooit meer een agenda te printen
Hier ook Google agenda. Alle gezinsleden delen de gezinsagenda, waar iedereen zijn/haar afspraken in zet. Prive afspraken zet je in je eigen agenda. Ieder ziet dus eigen dingen + gezamenlijke dingen. Man en ik, en onze oudste kinderen hebben een smartphone en kunnen alles op de telefoonagenda zien en bijhouden. Daarnaast is elke computer of laptop ook een optie. Tablets hebben wij niet maar dat had ook nog gekund.
Het werkt heel goed, zelfs de kinderen kunnen het (en doen het).
Margje
Prakje
23-05-2013 om 08:15
Wij gebruiken ook de kalender van Google en die print ik wel uit. Wekelijks maak ik een afdruk van de komende week en die hangt op de koelkast. Kan iedereen m zien en evt. lastminute wijzigingen noteren we daar.
Elk gezinslid heeft een eigen kleur afspraak, erg makkelijk kun je in een oogopslag zien van wie de afspraak is.
Annelies B.
23-05-2013 om 14:22
Extra uitleg
Hombre, Margje en Prakje,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik zal even uitleggen waarom ik 'moet' printen ...
Ik ben een paar maanden per jaar meteropnemer. Ik moet dan in flats warmtemeters registreren. Ik plan dan een aantal woningen in van bijv. 9-12 uur. En dan bellen de bewoners als ze niet thuis zijn of pas na of voor een bepaalde tijd aanwezig zijn.
Dat stond in de "oude agenda in Works" bij de agendadetails. Die printte ik uit en kon zo afvinken hoe, wat, waar .... Tot het moment van uitprinten stond het in de laptop en was het voor ons maar op 1 plaats alles bijhouden.
Dit registeren gebeurt handmatig, alles wordt op een A3lijst geschreven. Een ander ding (tablet oid) in de handen is dus niet handig.
Dus .... helaas, zolang dit systeem van stookkosten registeren nog bestaat behoeft aan een geprinte lijst.
De Windows8 agenda is niet te printen.
Google-agenda kan ik, zo te zien, wel extra aantekening maken. Maar die worden niet geprint.
Ik ga nog even kijken hoe het zit met Outlook.
Groet, Annelies
Hombre
23-05-2013 om 17:36
Annelies
"Google-agenda kan ik, zo te zien, wel extra aantekening maken. Maar die worden niet geprint. "
Dat kan wel, ik had het zelfs voor je uitgeprobeerd, maar alleen in de 'Agenda' view (niet in de week/month/day). Dan kies je More/Print en kun je descriptions aanvinken.