Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bertje1

bertje1

23-08-2015 om 11:18

opschonen computer tegen langzaamheid?

Mijn laptop is zoooo langzaam, zucht en steun. Zou het helpen om hem weg te brengen en te laten opschonen? (en zo ja, hoe lang helpt dat dan) of kan ik zelf iets doen? Hij is 3 jr. oud.

Camilla

Camilla

23-08-2015 om 12:44

beginnen

Prullenbak leegmaken, tijdelijke internetbestanden/cookies verwijderen.
Je kunt ook nog defragmenteren, dan worden delen van programma's weer zo veel mogelijk bij elkaar gezet en krijg je 'dus' meer ruimte op je harde schijf.
En verder kun je altijd google nog gebruiken.

bieb63

bieb63

23-08-2015 om 14:32

bertje1

Over het algemeen is het verstandig om 1x per jaar je computer te laten controleren/opschonen door een deskundige. Even zoeken en je vindt ook goede en goedkope bedrijfjes (vaak studenten). Veel zelfhulpprogramma's helpen niet afdoende en/of je bent ineens van alles kwijt.

Pedro

Pedro

23-08-2015 om 16:41

SSD

Mocht je er hulp bijhalen van een computerdeskundige, dan raad ik je ten zeerste aan eens te kijken naar een SSD harde schijf. In praktisch opzicht hetzelfde als een gewone harde schijf, maar veel sneller door een andere techniek. Een pc van een paar jaar oud wordt er een stuk sneller van.

Het mooiste is om ook Windows opnieuw te installeren, maar er is ook de mogelijkheid de inhoud van je bestaande harde schijf over te zetten.

Kex

Kex

24-08-2015 om 10:08

of je gebruikt een programma als Ccleaner nu en daarna dagelijks, om je cookies, tijdelijke internetbestanden en prullenbak gewoon in 1 keer op te ruimen.

thuiszitter

thuiszitter

13-10-2015 om 10:08

Je zou kunnen beginnen

met het opnieuw installeren van je windows versie, vaak zit er een image op de harde schijf, dat is even je handleiding er op na lezen en het opnieuw installeren is snel gepiept, echter de meeste tijd gaat zitten in het binnenhalen en installeren van alle windows updates.

Als dit onvoldoende is dan zou ik ook overstappen van een gewone harde schijf naar een solid state drive deze zijn vele malen sneller en hier is vaak de meeste winst te behalen, je hebt ook hybride schijven dus HDD en SSD ineen zodat het opstarten en de meest gebruikte programma`s op de SSD staan en de data op de HDD

Ilse

Ilse

04-12-2015 om 12:49

ccleaner

CCleaner heeft goed geholpen bij mij, verwijdert wel alle wachtwoorden en recent bezochte sites. Houd hier wel rekening mee!

thuiszitter

thuiszitter

15-12-2015 om 11:50

ccleaner

verwijdert alleen de wachtwoorden als je dat zelf zo ingestelt hebt.
Je kunt bijv het vinkje weghalen bij opgeslagen wachtwoorden en bewaarde formulieren, op deze mnanier blijft het bewaard, u kunt dit voor de verschillende webbrowsers trouwens zo instellen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.