Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Sneeuwitje

Sneeuwitje

28-07-2015 om 19:59

nieuwe fotocamera

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fotocamera. Mijn oude, een olympus, is soort van stuk, daarnaast zijn we de sd-kaart kwijt en hij beviel ook al een tijdje niet meer zo. Kortom, ik wil een nieuwe. Maar wat voor een. Ik weet eigenlijk niet eens zo goed waar ik moet gaan zoeken.
Voor mij is het van belang dat ik er redelijk mooie foto's mee kan maken. Bij mijn oude toestel merkte ik dat het vaak lang duurde voor hij reageert (dan is het moment soms al voorbij) en beweging fotograferen, dat pakte hij zelden. Ik heb begrepen - maar ik ben maar een leek - dat een spiegelreflexcamera dat redelijk op zou moeten vangen. Ik heb al eens wat rond zitten snuffelen op wat sites en ik ben nog van plan om in mijn vakantie een fotozaak binnen te lopen en om advies te vragen, maar dan is het wel fijn om een beetje richting te hebben.

Ik heb deze twee gezien waar van ik denk zou dat misschien wat zijn:

http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/product/1052592-nikon-d3200-en-18-55mm-vr/prijzen
http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/product/2161459-canon-eos-1200d-18-55mm/prijzen

Alleen ik vind het vergelijken best lastig, en dit zijn er nog maar twee in het hele spectrum.

Kortom, heeft iemand goede ideen waar te beginnen met zoeken. Met welk merk heb je wel of geen goede ervaringen, en alles wat je daarover kwijt wilt. Prijsklasse zit nu denk ik zo'n beetje tussen de 300 en 500 euro waar ik nu aan denk.

Alvast bedankt, Sneeuwitje

Hortensia

Hortensia

28-07-2015 om 20:37

compact en spiegelreflex

Ha, een vraag over mijn hobby

Het voordeel van spiegelreflex is dat je in RAW-bestanden kunt fotograferen die je uitgebreid kunt bewerken. Je kunt wisselen van lens waardoor de mogelijkheden legio zijn.