Alles Digitaal
Ciska22
14-10-2016 om 09:50
Netflix en pubers? Afspraken?
Dochters (14 en 16) willen graag Netflix.
Eigenlijk vinden wij dat ze al genoeg tv kijken met het gewone aanbod maar we snappen ook wel dat bijna iedereen (?) Netflix heeft..
Maar wat zijn jullie afspraken hierover?
Ze kunnen het dan natuurlijk ook altijd via de telefoon overal in huis kijken. Telefoons mogen tegenwoordig weer gewoon mee naar boven om ook als wekker te fungeren.
Wat hebben jullie voor afspraken wat betreft tvkijken en Netflix?
Helena
14-10-2016 om 10:08
nog even niet
Wij hebben om die reden geen Netflix. Twee jongsten moeten nog eindexamen doen, lijkt me nu belangrijker dan series kijken.
Dus jullie kunnen ook gewoon zeggen dat je geen abonnement neemt.
Picasso
14-10-2016 om 10:51
Hier wel
Maar met afspraken. Huiswerk gaat ALTIJD voor. En doordeweeks is er daardoor (en door sport) geen tijd voor Netflix. Dus de puber (15) kijkt eigenlijk alleen in het weekend en in vakanties. Jongste (10) kijkt in het weekend 's ochtends Netflix, meer niet eigenlijk.
Telefoon gaat niet mee naar boven, kinderen hebben beide een gewone wekker.
Paddington
14-10-2016 om 11:04
Hier ook Netflix
We kijken graag samen een film of een serie. Verder hoef ik bij dochterlief niet bang te zijn voor haar huiswerk. Ze gebruikt een aflevering van een serie als pauze in het weekend. Doordeweeks wordt er weinig Netflix gekeken. Ik vind Netflix juist een voordeel hebben, je kunt zelf kiezen wanneer je kijkt. Daarbij zijn er ook series die ik leuk vind om te kijken. Ideaal tijdens het strijken/wasopvouwen, of zelfs eten voorbereiden (ik kan de TV prima zien en horen vanuit de keuken).
Verder is het ook zo dat het niet op telefoons staat. Ze kunnen het beneden kijken. De rest heb ik vakkundig voor gezorgd dat het niet kan.
Jaina
14-10-2016 om 13:32
Niet speciaal
Ik heb geen speciale regels voor Netflix. Valt onder algemeen schermgebruik. En daarvan is de regel: dat mag. Zolang het huiswerk gemaakt wordt en de taken die ze in huis hebben worden uitgevoerd zijn er geen verdere beperkingen. Hoogstens zeg ik in het weekend of de vakantie na een aantal uur wel eens dat het nu tijd wordt om eens wat anders te gaan doen.
In de praktijk valt het allemaal wel mee. Doordeweeks zijn ze pas laat thuis en dan moet er nog gegeten worden en huiswerk gemaakt dus dan blijft er met een beetje geluk een uur of wat over voor ontspanning. Dat mag dan best voor de televisie doorgebracht worden.
In de weekenden is er uiteraard meer gelegenheid maar ze hebben ook sport/hobbies, afspraken met vrienden, meer huiswerk... Dus al met al is de effectieve tijd die ze voor een scherm door kunnen brengen niet buiten proportioneel.
Alleen in de vakanties kan het wel eens uit de hand lopen en dan doe ik gewoon de wifi uit en zeg dat ze maar eens wat anders moeten verzinnen.
Sowieso heb ik als regel dat ze tijdens de vakantie iets buitenshuis moeten doen (baantje, sport, afspreken met vrienden). Dan kan je prima de hele ochtend voor de tv liggen te vegeteren maar dan wel 's middags iets ondernemen.
Triva
14-10-2016 om 15:34
Geen regels
Hier heb ik daar geen regels voor opgesteld.
Je kunt inderdaad het wachtwoord voor jezelf houden en alleen op die apparaten de boel zetten waarop je dat wil.
Ik snap overigens niet dat je netflix zo makkelijk kan delen met anderen, niet zo slim Er zijn hier drie huishoudens die meekijken op een abo van 12 euro (vier apparaten tegelijk).
Ciska22
14-10-2016 om 15:44
Wachtwoord
MOet je dat wachtwoord iedere keer invoeren of eenmalig? Dat zie ik wel zitten. Hebben 2 tv's. Een in de huiskamer en een in de chillruimte. Als ik zeker weet dat ze alleen daar kunnen kijken is het veel beter onder controle te houden.
Wil gewoon niet dat ze halve dagen (in het weekend) in bed blijven liggen en tv liggen te kijken op hun mobiel...
Triva
14-10-2016 om 15:48
Ciska
Je hebt 1x een wachtwoord nodig PER apparaat. Dus jouw kinderen hoeven het ww niet te weten om netflix op die beide tv's te kijken. Ze hebben het ww wel nodig om het op hun telefoon te kijken.
Maar let op: ze kunnen dus gewoon meeliften op het ww van een vriend/in met netflix
Ciska22
14-10-2016 om 15:50
Triva
Hoorde dat ze hier wel eens op vaste tv met wachtwoord vriendin hebben gekeken, maar nooit zonder vriendin erbij.. dus dat zullen ze niet snel doen..
Triva
14-10-2016 om 15:50
oja
en je kunt het een maand gratis testen, je kunt er dan voor kiezen om die maand het duurste abo te nemen (is ook gratis) en te kijken of ze het aankunnen op hun mobiel. Of je kiest daar niet voor en zegt dus dat ze het kunnen krijgen maar dan alleen op de tv's.
Bedenk wel of je wil dat er op beide tv's tegelijk gekeken kan worden, dan heb je een iets duurder abo nodig later. Voor maar 1 tv tegelijk kan het goedkoper. Je kunt het overigens elke maand aanpassen. Dus goedkoper als je op vakantie gaat en duurder als je ziek bent en op meer apparaten wilt kijken.
Triva
14-10-2016 om 15:51
ciska
Ja maar met toestemming van vriendin kán het dus wel op hun eigen telefoon. Ook als jij dat niet wil en als je ze jouw ww niet geeft. Ik wilde het alleen maar even duidelijk hebben
Juno
14-10-2016 om 17:22
Per account
Je hebt een ww per account nodig, niet per apparaat. Ik vind het ideaal, kijk zelden tv en baal eigenlijk van dat dure tv-abbo. Het is wel de goedkoopste die ik heb maar we kijken zo weinig dat dit verhoudingsgewijs erg duur is.
Hier kunnen we op twee apparaten tegelijk kijken. Kinderen kijken vaak in een tussenuur of als ze lang met OV reizen.
Geen afspraken, als het vegeteren te erg wordt moeten ze iets anders doen.
Triva
14-10-2016 om 22:48
Juno
Ja je hebt 1 wachtwoord maar die moet je per apparaat invoeren dus als je het wachtwoord geheim houdt bepaal jij op welk apparaat netflix gekeken kan worden. Wellicht was ik daarin niet duidelijk? Het was een antwoord op de vraag of je elke keer dat wachtwoord nodig hebt als je gaat kijken, dat bedoelde ik met 1x per apparaat.
Christel
15-10-2016 om 10:52
Zoon
had bedacht het wachtwoord te delen met een vriend. Toen kreeg mijn man, die als hoofdgebruiker staat denk ik, het verzoek apparaat x toe te staan. Hij begreep niet waar dat vandaan kwam en weigerde. Later bleek dat zoon het wachtwoord dus aan een vriend gegeven had en die probeerde op zijn apparaat in te loggen. Je hoeft dus niet steeds opnieuw in te loggen, maar bij nieuw apparaat moet er wel toestemming gegeven worden.
Ciska22
15-10-2016 om 14:15
Bedankt!
Nou we hebben het hoor. Gisteren eerst gebeld met KPN want een van de tv-ontvangers was niet geschikt. Die is vanmorgen omgeruild door KPN en we hebben nu Netflix.
Oudste was eerst gepikeerd dat het niet op de telefoon mag en het werkt inderdaad mooi zo met het wachtwoord. Stel nu dat man het op zijn Ipad kijkt(niet thuis) en iemand hier op tv en je wilt ook via de andere tv krijg je dan een melding dat max aantal gebruikers al bereikt is?
Bewust kiezen we eerst voor 2 schermen..
vlinder72
15-10-2016 om 14:21
Twee schermen
Je kan op maximaal twee schermen tegelijk kijken. Hier staat netflix ingelogd op ipads, mijn telefoon en tv maar er kunnen maar twee personen tegelijk kijken.
Triva
15-10-2016 om 14:53
ja dan krijg je een melding
Dat zagen wij laatst voor het eerst in beeld staan. Je kon zien welke persoon naar welk programma keek maar toen hadden we nog voor twee apparaten. Mijn zwager betaalt nu mee en we hebben nu voor vier apparaten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.