Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mobiel internet buitenland voor puber

Mijn dochter gaat binnenkort met school op reis naar het buitenland. Ze heeft op dit moment een abonnement bij simpel.nl waar je geen internet-op-reis bundel kunt kopen. En helaas vervallen de roamingkosten net te laat voor haar reis. Welke betaalbare optie kennen jullie voor mobiele data in het buitenland? Als ik ga googelen kom ik zoveel tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Helaas is eevn datasimkaart ter plaatse kopen geen optie vanwege het programma. Ik wil dus van te voren iets regelen zodat ze makkelijk contact met het thuisfront en vrienden kan houden.

Angela67

Angela67

05-04-2017 om 08:34

2e telefoontje?

hier hetzelfde probleem (dank voor het tippen!) voor puber met prepaid telefoonnummer, waarbij internet in buitenland geen optie is, zie ik.
ik zit erover te denken om een 'reserve' telefoon uit de la te plukken en daar iets mee te doen qua data-prepaid kaartje voor een maand ofzo? dan blijft 'gewone' telefoon voor wifi en telefoon, en de andere kan dan voor internet gebruikt worden misschien?
ik ga eens zoeken, kijken of ik wat vind en dan laat ik het weten.
gr Angela

Lente

Lente

05-04-2017 om 08:50

Kijk op ebay

Daar kun je vaak datasimkaarten kopen. Sommigen zijn voor meerdere landen, anderen voor één specifiek land.
Heb ik vorig jaar voor Frankrijk gedaan.

Lusithania

Lusithania

05-04-2017 om 08:52

Wifi

Ook in het buitenland kennen ze WiFi. En als je dochter graag internet wil, kan ze het ook zelf uitzoeken. Ze kunnen in nood altijd nog een sms sturen. Verder is het hún reis en dan is een App naar kind niet nodig.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

05-04-2017 om 09:02

Lusithania WiFi in het buitenland

is echt niet altijd goed hoor.
Een van mijn dochters was pasgeleden ook met school naar het buitenland, Italië. Zeldzaam beroerde WiFi op die plekken. Wij waren blij dat ze bij haar abonnement een bundel kon kopen. Door omstandigheden had ze veel contact met ons nodig. Bijna 2 bundels van €10,- heeft ze verbruikt.

Voor Ts heb ik geen zinnige adviezen, helaas.

Aagje

V@@s

V@@s

05-04-2017 om 09:05

precies

Een schoolreis is meestal geen weken lang (al zijn daar wel uitzonderingen op) en pubers op reis zijn vaak slim genoeg om overal de Wi-Fi te vinden. (bijvoorbeeld bij Mac Donalds, musea, vaak de overnachtingsplek heeft ook Wi-Fi etc. Voor calamiteiten kan de reisleiding wel bellen, en kun je zorgen voor voldoende beltegoed zodat kind zelf eventueel naar huis kan bellen).

nicolette

nicolette

05-04-2017 om 09:06

hier

Onze kinderen hebben op buitenlandreis geen internet gehad. Ze hebben steeds wifi opgezocht. Zo heeft bijvoorbeeld mcdonalds wifi en starbucks. Ze zaten daar dan met een grote club even snel berichtjes uit te wisselen. En nee, niet overal is wifi goed maar scholieren zijn wel vindingrijk in het vinden van die plekken. En ze hoeven toch ook niet constant te kunnen appen? Laat ze ook deelnemen aan het programma met hun verstand, als je begrijpt wat ik bedoel.

Picasso

Picasso

05-04-2017 om 09:47 Topicstarter

Grappig

Praktische tips zoek ik, geen meningen. Dan was mijn vraag geweest: wat vinden jullie ervan?
Maar in ons geval heeft dochter pas net een diagnose en medicatie. Ik wil dus gewoon makkelijk contact met haar houden. Ook het zelf uitzoeken is door die diagnose niet zo makkelijk als bij een gemiddelde puber. En ze slapen op campings waar wifi zelden gratis is.

Angela en Lente, dank voor de tips. Die tweede telefoon hebben we nog wel en is makkelijker dan een mobiele router kopen/huren.

V@@s

V@@s

05-04-2017 om 10:01

maar als het daarom gaat

Dan kunnen jullie toch gewoon sms'jes naar elkaar sturen.

Picasso

Picasso

05-04-2017 om 10:15 Topicstarter

V@@s

Dat is een optie inderdaad maar het is natuurlijk behalve de noodzaak ook leuk om foto's te krijgen tussendoor. En ik weet ook niet precies wat die sms'jes gaan kosten. Op momenten dat het niet zo goed met haar gaat kan ze me zomaar 30 berichten sturen.....Met een datakaart die je van te voren koopt weet je waar je qua kosten aan toe bent. Maar er zijn dus best veel aanbieders.

V@@s

V@@s

05-04-2017 om 11:04

even praktisch

Ik weet niet om wat voor medicatie het gaat, maar denk je zonodig aan een Schengenverklaring?

Lusithania

Lusithania

05-04-2017 om 11:04

Het gaat dus niet alleen maar om de berichtjes, waar ik in dit geval nog kan inkomen maar dat het voor jullie wel leuk is om foto's te krijgen?

nicolette

nicolette

05-04-2017 om 11:15

Of ze stuurt een sms als er echt iets is (kun je eventueel even bellen) en ze stuurt foto's vanaf een wifiplek en uitgebreidere informatie (wat de meeste pubers doen)? Wat wil je kind zelf (niet wat jij wil)?

Picasso

Picasso

05-04-2017 om 11:24 Topicstarter

V@@s

Die verklaring wordt geregeld, dank je.

Verder wacht ik nog even geduldig op praktische tips

Oproep

Je kunt afspreken dat je kind, met prepaid, jou belt en contact maakt om teruggebeld te worden. Ook kun je, daarnaast afspreken om op een vaste tijd te bellen. Ik weet niet of het nog zo is, maar jaren geleden hadden we bij onze provider een oproepcode die niets kostte, dat kon 1x per dag of zo, en dan belde je zelf terug.

https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/2339/p/198

Ik zou even informeren bij je provider of dat werkt, ook vanauit het buitenland.

Lusithania

Lusithania

05-04-2017 om 11:58

collect call

Je hebt ook nog collect call, ook van je mobiel. De ontvanger betaalt voor het gesprek.

Niet

Mijn kinderen kunnen gewoon sms'en als er wat is en verder is er eigenlijk overal wel wifi. Soms een paar uur niet natuurlijk maar dat is ook geen ramp natuurlijk. De begeleiding is ook aanwezig dus als er echt een medisch noodgeval is dan bellen ze natuurlijk sowieso wel. Gewoon sms'en is meer dan genoeg als er even praktische zaken uitgewisseld moeten worden en foto's kan dan als er wifi is (en ze gaan zeker wifi op zoeken want dat willen al die kinderen).

Maar anders koop je toch pay as you go kaartje met internet en zet je dat op de telefoon? Dan heeft ze wel een ander number maar is ze altijd bereikbaar.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

05-04-2017 om 13:05

Herkenning hoor Picasso

Het voelt niet goed wanneer kind afhankelijk moet zijn van toevallig passerende WiFi, als er dingen meespelen waardoor het net anders is dan normaal. En als ze dan tot de ontdekking zou komen dat er een stuk minder makkelijke contactmanieren zijn dan ze dacht, dan kan dat erg veel stress opleveren.

Hier heeft dochter de app een week lang gebruikt als een soort levensader. Vond het fijn om steeds te vertellen hoe het was, foto's te delen enzovoorts. Ook heeft ze een aantal keer uitgebreid gebeld.
Normaal zou ze dat helemaal niet doen, maar onder de omstandigheden had ze dat erg nodig.
Wij hadden trouwens voor de gelegenheid een aparte appgroep gemaakt voor ons drieën: zijn, man en ik zaten er in. Zo hoefde ze niet alles te delen met de rest van het gezin maar liepen we wat minder het risico dat ze een tijd geen antwoord zou krijgen omdat één van ons tweeën het wel op korte termijn zou zien.

Uiteindelijk is de week van dochter overigens prima gelopen terwijl ik me vooraf heel veel zorgen maakte. Die zorgen had ik overigens niet met haar gedeeld, voor haar heb ik het luchtig kunnen houden.

Aagje

Picasso

Picasso

05-04-2017 om 14:48 Topicstarter

Aagje

Je snapt me helemaal
Afgelopen jaar was ze een paar dagen met school op Texel en toen hadden we ook zo'n lijntje. Ze voelde zich totaal ongelukkig in het groepje waar ze zat en door op haar in te praten kon ik haar overtuigen om toch zo veel mogelijk met de rest mee te doen. Paniekaanvallen heeft ze gelukkig toen niet gehad maar gisteren wel toen ik niet thuis was. En dan appen/bellen we zodat ze kan kalmeren.
Ik ga er verder wel vanuit dat de reis een succes gaat worden. Begeleiding is goed en vertrouwd, ze heeft zichzelf al gekoppeld aan een vriendin en ze heeft er heel veel zin in. En voor ons beider gemak/gevoel wil ik dus internet voor haar regelen.

Kyana: daar heb ik aan gedacht en dat is ook een optie. Maar ik denk dat een mifi met datasim nog makkelijker is.

Mari39

Mari39

05-04-2017 om 15:48

Tip

Zet bij de gebruikersinstellingen aan dat internet en bellen buitenland is toegestaan.
Zoon was laatst naar London en had een prepaid. Voor mij hoefde hij niet zo bereikbaar te zijn maar voor de begeleiding daar wel. Die moet heb altijd kunnen bereiken en dat lukt niet met prepaid. Heb er dus snel een abonnement van gemaakt. Maar de databundel was niet voor het buitenland. Maakte mij niet zoveel uit.
Hij heeft mij wel wat geappt buiten de bundel en dat was bijna geen geld. In totaal een paar euro. dus dat is nog wel te overzien.

mirreke

mirreke

05-04-2017 om 16:28

Maar Picasso

je kunt toch ook gewoon het plafond ophogen? Dan kan je kind binnen de bundel voor vrij lage kosten gebeld worden ( 1 cent p/m), sms'en (2 ct per bericht, ontvangen is gratis) en een beetje whatsappen.

Ze zal toch niet veel langer dan een week weg zijn met school?

Je zet roaming aan, zorgt dat het plafond hoog genoeg is (dat kun je zelfs doen als zij in het buitenland is), en dan is zij bereikbaar, gewoon op hetzelfde nummer.
Laat het een tientje kosten, dat geld ben je ook kwijt aan een andere sim.

Zelfs bellen kost binnen de bundel in Europa maar zes cent p/m.

Annelies B.

Annelies B.

05-04-2017 om 17:36

Simpel ook in buitenland

Picasso, Simpel is ook in het buitenland te gebruiken.
Tarieven e.d. staan allemaal op de site.
Meer info via het kopje Klantenservice en dan onder aan de pagina

gr. Annelies

Picasso

Picasso

05-04-2017 om 20:06 Topicstarter

Klopt

Simpel kun je inderdaad gebruiken in het buitenland maar dat is buiten je bundel en dan betaal je voor bijvoorbeeld 500 mB 30 euro terwijl je met een datasim daar 3 gB voor hebt. Komt door de roamingksoten die nu nog gelden. Dochter is trouwens 11 dagen weg. En ik wil geen discussie met haar als ze het plafond al snel heeft gehaald. Gewoon een hoeveelheid data wat ze van ons krijgt en daar moet ze het mee doen.

En nogmaals, heel lief alle reacties maar ik zoek een goede/betaalbare aanbieder voor een datasimkaart, meer niet

mirreke

mirreke

06-04-2017 om 10:13

Welke ga je nemen?

Want wij zoeken er eentje (op vrij korte termijn) voor Argentinië.
En ik ben dus ook benieuwd naar mifi kaartjes voor daar.

Lusithania

Lusithania

06-04-2017 om 11:36

Mirreke

Ik zoek/google dan op het betreffende land en prepaid internet. Dan kom je vanzelf bij websites van telecomaanbieders in het betreffende land uit. Eenmaal uitgezocht de verkooppunten er bij zoeken en dan weet je waar je moet zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.