Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Tango

Tango

06-11-2013 om 22:07

Mobiel internet alleen via Wifi

Beetje vage titel, maar mijn vraag is als volgt:
Dochter heeft een smartphone gekregen (Samsung Galaxy Pocket). Vanuit haar oude telefoon (geen smartphone) hebben we de simkaart overgezet. Dit is een klein abonnement met alleen sms en bellen. Voor internet is het de bedoeling dat ze alleen Wifi gebruikt, anders gaat het teveel in de kosten lopen naar ons idee. Moet ook geen probleem zijn, zowel thuis als op school kan ze op Wifi. Elders heeft ze het eigenlijk niet nodig.
Maar werkt dit ook? Moet je hiervoor iets instellen op de telefoon dat internet alleen via Wifi kan lopen?
Ergens ben ik bang dat de telefoon anders toch data verbruikt als ze op een plek zonder Wifi is. Of kan dit niet?
Ik ben wat dit betreft echt een digibeet. Heb zelf een Smartphone voor mijn werk, maar die is helemaal ingesteld door de werkgever en alle kosten lopen ook via het werk, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken
Prive wil ik echter niet voor onverwachtse kosten komen te staan.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-11-2013 om 22:27

Tango

Even bij 'instellingen' kijken. Daar zal iets staan over mobiel internet en kun je het instellen hoe je het hebben wilt.

Charis

Charis

06-11-2013 om 22:33

Wees niet bang

Als in het abonnement geen mobiel internet zit heeft ze buiten het bereik van een wifinetwerk gewoon geen internet. In de instellingen kun je mobiel internetten vaak uitschakelen. Dat is dus niet per se nodig maar kan soms wel wat schelen in het batterijverbruik.

wizzer

wizzer

06-11-2013 om 22:36

hangt ook van de provider

Meestal betaal je los voor MB's als je geen data-abonnement hebt. Dat kan dus duur worden als de instellingen van je telefoon niet goed staan.
Dus ik zou het wel even goed uitzoeken.

Ik vind zelf bij mijn smartphone dat je heel gemakkelijk 'per ongeluk' aan zet dat je ook internet zonder wifi. Nu ik dat weet let ik er op, maar mijn dochter krijgt hierom echt geen smartphone met een abonnement waarbij internetkosten ongemerkt op kunnen lopen.

wizzer

wizzer

06-11-2013 om 22:37

klopt niet Charis

Dat hangt dus echt van je provider af. Bijvoorbeeld Ben brengt MB 's gewoon in rekening als je geen internet in je bundel hebt. Maar bijvoorbeeld bij Hollandse Nieuwe en ik dacht ook bij Telfort kun je inderdaad niet op internet als dit niet in je bundel zit.

Tango

Tango

06-11-2013 om 23:01

Youfone

Dochter zit bij Youfone en ik heb al zitten kijken hoe het daar zit maar kan het eigenlijk niet goed vinden. Ik ga ze er maar even een vraag over stellen. Intussen ook maar even uitzoeken hoe ik het uitschakel.

Zoon

heeft een abb bij youfone, 250 belm.en/of 250 sms (3 euro pmd), zonder internet, de telefoon kan wifi ontvangen, dus hij heeft alleen internet binnen bereik van wifi.
Kan niet oplopen en (bijna)niet misgaan.
Tenzij hij plotseling heel veel gaat bellen en smssen.

mer

mer

07-11-2013 om 07:40

niets riskeren

Je kunt ook even voor de zekerheid naar haar provider bellen en het 3g daar uit laten zetten. Mijn man en een collega hebben dat ook gedaan omdat ze zonder internetbundel toch kosten hadden gemaakt. Man inderdaad bij Ben, collega bij andere provider. Dan ben je gegarandeerd veilig.

kan inderdaad

Dochter met een prepaid smartphone bij T-mobile (of HI) is 2x achter elkaar haar tien euro prepaid voor die maand kwijtgeraakt doordat onderweg naar school het apparaat zelf zoekt naar internet en dan gaat de meter lopen. Zoon heeft de instelling verandert en nu gebeurt het niet meer.

Dat was dus het derde tientje dat dochter 'zomaar' kwijt is. Morgen maar even uitzoeken.
Het leek zo leuk vanmiddag. Bij T-mobile als je meer dan 60 euro beltegoed had gebruikt kon je 50 procent korting krijgen op het maandelijkse smsbundel. Dat zou dan 4 maanden sms-bundel zijn. Leek me wel prima. Helaas had dochter vergeten direct de bundel er op te zetten en toen ze het vanavond probeerde was weer het hele beltegoed weg. Grrrrrrrrrrrrrrrrr.......

bibi63

bibi63

14-12-2013 om 15:38

Vodafone

Bij Vodafone gaat het ook niet goed. Ook zonder internet abo wordt internet data (updates) opgehaald en krijg je een rekening voor (die kan wel voor max 3 maanden gecrediteerd worden). Mijn advies: zet bij instellingen 'data' uit, dan gaat het goed. Overigens heeft mijn dochter Simpel abo en dat werkt perfect. Ze heeft wel een klein internet abo (voor noodgevallen zeg maar) a 2,50 per maand. Ze zet de data wel consequent uit op school en thuis ivm wifi. Nog nooit extra kosten gehad. Bij TMobile werkt het ook goed.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.