Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

minecraft op de ipad - helppagina??

Mijn zoon heeft minecraft pocket editie op de ipad, maar mist een sort helpfunctie. Heel veel snapt hij niet, hoe je aan bepaalde digen komt. Zelf zit ik totaal niet in het spel, dus ik kan hem ook niet helpen.

Zijn hier mensen die weten waar je een sort handige helppagina vindt, specifiek voor de pocket editie op de ipad (dus niet zoals op internet ergens stond: "klik op je rechtermuisknop")...?

Ben benieuwd naar reacties!
Groetjes Geerke

Rafelkap

Rafelkap

23-12-2013 om 19:37

wiki

Is dit wat? http://www.wikihow.com/Get-Started-on-Minecraft-Pocket-Edition . Ik kan met 1 knop vertalen kiezen, soms is die vertaling wel wat raar, maar wie weet is het wat.
Mijn zoontje (8) doet het ook nog maar net, ik zal hem dit ook laten bekijken.

Geerke

Geerke

24-12-2013 om 09:42 Topicstarter

rafelkap

Hee dank je! We gaan er aankomende dagen wel even voor zitten. Ik zie geen vertaalknop, hoe doe jij dat?
Mijn zoon is 10. Het liefst wil hij dat hij in de wereld van zijn vriend van 11 kan komen, zodat je elkaar kan zien. Dat lukt wel met zijn broertje, hier in huis (zelfde wifi) maar het is nog niet gelukt met iemand in een ander huis / ander wifinetwerk.

Dat zou ik ook graag willen weten, of dat kan en hoe dat dan kan.
Mocht jij dat weten of te weten komen, hoor ik het graag.

Ilva

Ilva

24-12-2013 om 10:35

server

Volgens mijn zoon moet kan het via de ipad/iPod alleen als je dezelfde wifi hebt. Heb je de pc versie dan kan het wel als je op de zelfde server gaat zitten.

LAN

Het is een LAN verbinding en je kunt dus alleen samen spelen over hetzelfde wifi.

cri

cri

11-08-2014 om 17:08

volgens zoon

Wat Ilva zegt. Via pc of ps kan het wel vanuit een ander huis, ipad oid niet.
Waarom. ??

Zoon van Egel (11 jaar)

Zoon van Egel (11 jaar)

11-08-2014 om 20:34

Minecraftinstructies

Ikzelf weet heel veel vóór op de iPad. Zelf heb ik hem niet maar ik kan er heel goed mee omgaan dus kan je instructies geven.

Zodra je een boom sloopt moet je een klein blokje opvangen dat vervolgens in je menu verschijnt. Klik op een balkje met drie rondjes zodat een groter inventaris verschijnt. Klik op 'craft' en klik vervolgens op het houtblokje.
Als het goed is staat het houtblokje nu bovenaan.
Klik rechts midden op een groter vak. Hopelijk als je terug naar je inventaris gaat heb je vier houtblokjes. Als je weer terug naar vraagt gaat bouw dan een craftingtable en plaats deze op de grond. Klik er daarna weer kort op zodat je meer mogelijkheden hebt om te bouwen.

Helaas kan je niet op een ander Wi-Fi-netwerk multiplayer spelen. Dat kan alleen op een pc.
Nodig die vriend thuis uit, zorg dat hij op jullie wifi kan, en dan is het hetzelfde als bij je broer.

Speel ze, ik hoop dat de rest ook lukt.
En zie www.minecraftwiki.net (vooral voor de pc, maar sommige dingen kun je daarop ook vinden)
Zoon van Egel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.