Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Linked in connecties

Ik heb al een aantal jaren een Linked In account. Daar ben ik niet erg actief mee. Mijn cv staat erop. Nu krijg ik een tijdje terug al eens een serie ' bekenden' in mijn mail of ik die wil toevoegen?
En vandaag ook weer een hele serie? Hoe doen ze dat? En wat doen de gebruikers onder jullie ermee?
De eerste keer heb ik gewoon een handvol toegelaten die me wel goed leken, want die ken ik prive ook goed.
Nu vraag ik me af hoe ik ermee omga, er staat van alles op ook uit de omgeving van mijn andere relaties en zelfs van mijn ouders (die beiden al overleden zijn).
Hoe Linkedin daaraan? Weten deze mensen waar ze allemaal aangeboden worden?
En vooral wat betekent dat voor deze mensen. Krijgen ze dan ineens een berichtje dat ik aan ze toegevoegd ben? En zitten ze daar wel op te wachten?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-09-2015 om 17:35

AnneJ

Ik ben zelf erg actief met LinkedIn, maar snap (misschien wel daarom) je vragen niet goed.

LinkedIn is een netwerk-site. Een vervanging van je vroegere boekje met visitekaartjes. Altijd actueel, met bovendien de mogelijkheid om met elkaar te communiceren. 'openbaar' of besloten.

Dus natuurlijk voeg je bekenden toe. Daar heb je LinkedIn toch voor?

Of bedoel je wat anders?

Leen13

Leen13

24-09-2015 om 17:45 Topicstarter

twee dingen

Ik krijg ook weleens een persoonlijke uitnodiging. Daar ga ik wel op in. Dan weet ik dat mensen doelbewust mij hebben geselecteerd. Maar die hele lijst met ' bekenden' heeft Linkedin denk ik zelf connecties gemaakt. En ik weet niet goed hoe je daarmee omgaat. Aan een kant wil ik ze wel allemaal aannemen, per slot een connectie is een connectie, maar zou jij het leuk vinden als er dan ook iemand in je netwerk komt die je misschien wel kent maar waar je verder weinig mee hebt? Of werkt dat zo niet? Krijgt diegene dan alsnog van mij een automatische uitnodiging ter bevestiging zodat ze zelf kunnen bepalen of ze die connectie wel aangaan?

Ijsvogeltje

Ijsvogeltje

24-09-2015 om 18:19

Dat zijn suggesties

Volgens mij doel je op mailtjes met suggesties. Die stuurt LinkedIn inderdaad. Maar om een connectie te maken is echt een actie van beide kanten nodig. Dus de 1 nodigt uit, de ander accepteert. Ook in je scherm krijg je regelmatig allemaal mensen te zien die je 'wellicht kent'. Dat zijn dan connecties van connecties. Maar je kam dus niet zo maar iemand toevoegen zonder dat die persoon dat weet en accepteert.

Leen13

Leen13

24-09-2015 om 18:22 Topicstarter

O nou ja

Ik zou niet eens weten hoe je mensen uitnodigt.
Maar dan kan ik in elk geval de vinkjes weghalen bij de mensen waar ik aan twijfel en de rest een ' OK' geven.

Pirata

Pirata

24-09-2015 om 19:01

je contactenlijst

Als je Linkedin op je telefoon hebt, dan kijkt het systeem naar je contactenlijst. Ik krijg zelfs mijn buurvrouw als suggestie en die zit absoluut niet op Linkedin! Maar wel in mijn telefoon. Ook krijg je uiteraard de contacten van je contacten als suggestie.

Leen13

Leen13

24-09-2015 om 19:05 Topicstarter

via de mail

Ik zie mijn mailcontacten, ook uit een ver verleden. Maar ook contacten via contacten. Mensen waarmee ik zelf geen contact heb gehad maar mogelijk wel eens meegekopieerd zijn in een bericht of zo. Ook mensen van wie ik geen idee heb waar ik die van zou moeten ' kennen' .
Ik weet niet wat ik er van vind. Zelf wordt ik dan vermoedelijk ook her en der 'aangeboden' . Misschien dat er dan eens iemand die mij wel wil linken mij een automatische uitnodiging (werkt het zo met die ' uitnodigingen'?) stuurt door op OK te drukken.

Pirata

Pirata

24-09-2015 om 19:06

haha

AnneJ in de aanbieding

Leen13

Leen13

24-09-2015 om 19:16 Topicstarter

Ja Pirata

Beetje opdringerig vind ik het allemaal wel.
Foute reclame.

Eko

Eko

24-09-2015 om 19:58

Je kan

Je kan je afmelden voor dit soort mailtjes. Ik krijg bijna nooit iets van LinkedIn, behalve als ik een nieuw verzoek heb gekregen. Alle andere mailings ontvang ik niet. Net zoals ik ook heb uitgezet dat mijn contacten een mailtje krijgen als ik iets aanpas aan mijn profiel

Leen13

Leen13

24-09-2015 om 20:50 Topicstarter

Ook Eko

Ik hoef ook al die mailtjes niet van de nieuwe contacten van mijn contacten en andersom.
Nou, zal ik me er toch eens in verdiepen hoe ik dat uitzet.

Gabrielle

Gabrielle

25-09-2015 om 09:12

Mijn man

Mijn man is ondernemer en heeft nu geloof ik iets van 800 connecties. Hij voegt alleen iemand toe als connectie als hij er zakelijk mogelijk wat aan kan hebben (als het onbekenden zijn).
Ik heb een linkedin account, aangemeld met mijn facebook gameaccount (met nick), en dat is wel handig om op zoek te gaan naar mensen.

Liz

Liz

25-09-2015 om 10:03

Eko

"Net zoals ik ook heb uitgezet dat mijn contacten een mailtje krijgen als ik iets aanpas aan mijn profiel "

Hoe doe je dat?

Ely

Ely

25-09-2015 om 10:09

Goh

Er gaat een wereld voor mij open. LinkedIn met een Nick? Je overleden ouders erop? Voor mij is LinkedIn een zakelijke etalage en zo gebruik ik het ook. Ik besluit wat er in die etalage staat en wat er staat mag ook door eenieder gezien worden. Het heeft mij nooit iets anders dan voordeel gebracht. Ook voor anderen omdat ik vaak vacatures deel en het is al een paar keer gebeurd dat iemand uit mijn netwerk zo een baan of een opdracht kreeg. Waar ik dan weer heel blij van word. Ik accepteer geen volstrekt vreemden op LinkedIn maar een via via contact vaak wel en ook daar alleen maar positieve ervaring mee.
Ik heb één keer in de gauwigheid een onbekende geaccepteerd en die stuurde gelijk een rare mail dus meteen weer verwijderd. Nooit meer van gehoord.
Hebben jullie andere inzichten / ervaringen dan? Wat kan er misgaan?

Eko

Eko

25-09-2015 om 10:09

Knopje

Als je inlogt op LinkedIn en naar 'Profile' gaat, dan staat er (bij mij) rechtsonder een schuifknopje met 'Notify your network' ernaast. Die kan je op No zetten

Pino

Pino

26-09-2015 om 14:24

ik kreeg zelfs

een uitnodiging met diverse herinneringsmails van een wildvreemde terwijl ik zelf helemaal geen LinkedIn-account heb?

mirreke

mirreke

27-09-2015 om 13:06

Je kunt het uitzetten

LinkedIn vraagt volgens mij regelmatig, of bij een update (op je telefoon of zo) of je wilt toestaan dat linkedin je contacten gebruikt of checkt. Dat heb ik standaard uit staan. Dat kun je in de instellingen ook altijd veranderen. En ik heb ook mn cv er niet op staan. Op aanvraag stuur ik dat op.

Ik heb ook de mails van linkedin uit staan.

Ik zie een vermelding op linkedin vooral net als vroeger een vermelding in de gouden gids. Mensen kunnen kijken of je er op staat, als een soort 'bewijs' dat je bona fide bent. Ik heb in al die jaren pas een keer een (grote) opdracht via linkedin gekregen. Ik heb er alleen werkcontacten op staan.

Ik ken mensen die er jan en alleman op zetten, dat doe ik zelf niet. Ook geen privecontacten. Echt alleen contacten die ik via mijn werk ken of heb gekend.

Als ik heel eerlijk ben doe ik er zelf nauwelijks wat mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.