Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

maan.

maan.

10-03-2017 om 17:04

Lichtgevende e-reader?

Mijn e-reader begint op te raken, ik heb er eentje zonder verlichting (kobo touch eerste serie). Ik kan een nieuwe met licht kopen (kobo aura) ik kan ook voor een prikkie een lichtloze overnemen (voor zolang die dan werkt..)

's avonds lezen lukt me wel maar niet met een nachtlampje, heb echt normaal licht nodig.

Wie heeft ervaring met een e-reader met licht? Geeft zoiets nog veel licht?

@Emma

@Emma

10-03-2017 om 17:08

ipad

Ik lees met een ipad. Daar kun je de lichtsterkte instellen. Het lijkt me dat dat ook bij een ereader kan? Ik beb hem altjjd erg laag staan, geeft anders wel heel veel licht en is niet nodig

Lusithania

Lusithania

10-03-2017 om 17:18

Heerlijk

Ik heb een Kobo aura hd en de zelf in te stellen verlichting is heerlijk. Lezen op een ereader geeft ook een rustiger beeld dan lezen op een spiegelend scherm van een tablet.

Kobo

Ik heb een Kobo Aura en wil geen andere. De lichtsterkte kun je instellen. Wanneer het pikdonker is, is 10 à 15% voor mij al voldoende. Het kan dus nog véél feller maar het lijkt me sterk dat je dat nodig hebt.
Het leest heerlijk rustig, ook wanneer ik het licht aan heb. Het is net alsof je een krant of een papieren boek leest. Ook middenin de volle zon is het dus goed leesbaar.

Tip

Ga naar de Mediamarkt en probeer er een paar uit. Kijk vooral welke lekker in de hand ligt. Ik heb al 3 jaar mijn Aura en ben er ontzetten tevreden over (maar dat was al duidelijk geloof ik). De aanschafprijs meer dan waard.

Het wordt saai

Maar ook hier de Kobo Aura. Man heeft hem ook, oudste dochter de Kobo glo en jongste een Kobo zonder licht maar daar hebben we een lampje bij wat je boven op de hoes schuift. Jongste gebruikt hem het mintse dus vandaar dat ze een goedkopere heeft.

Thursday Next

Thursday Next

10-03-2017 om 17:54

ik heb

een kobo glo, 6 jaar oud of zo. De verlichting heb ik doorgaans op 1% staan en dan kan ik er prima mee lezen. Als we in bed liggen heeft man er dan geen last van. Hij heeft een nieuwere ereader, Kobo Glo of Aura, de verlichting daarvan is minder sterk als die op 1% staat, maar met 5 of 10% inderdaad prima te lezen in het donker.

Lente

Lente

10-03-2017 om 19:25

Ook Aura

Ideaal dat de lichtsterkte in te stellen is.
Een tablet leest minder prettig. In de zon werkt het slecht, terwijl een ereader dan juist prima werkt.
Ik had eerst een reader zonder licht. De nieuwe vind ik veel prettiger.

Specht

Specht

10-03-2017 om 19:36

Aura one

Sinds drie maanden heb de kobo aura one en ik wil geen andere meer.
Heerlijk in je hand, en ook in het donker kun je er prima mee lezen.
Je kunt bij deze ook het soort licht instellen.
Hij leest veelk lekkerder dan mijn iPad, of Sony ereader.

Kobi

Kobi

10-03-2017 om 20:38

Hier ook

Hier ook Kobo Aura 6" (dus niet de HD, die vind ik de groot en zwaar). Lichtsterkte is in te stellen en staat hier 's nachts standaard op 1%(!). Batterij gaat daardoor net zolang mee als van mijn eerdere Kobo Touch.

Ik zou echt niet anders meer willen. Inmiddels hebben man, zoon, vader en schoonmoeder precies dezelfde e-reader gekocht Allemaal tevreden.

maan.

maan.

11-03-2017 om 10:05

Dank!

Wat een reacties! Ik wistniet dat de lichtsterkte instelbaar was, klinkt super! Bedankt voor jullie reacties!

Caesar

Caesar

11-03-2017 om 18:07

Adaptief

Het mooist is natuurlijk een automatische lichtsterkte, afhankelijk van de sterkte van het omgevingslicht...

Puck

Puck

12-03-2017 om 22:35

ik zing mee in het koor

Ook een Aura na eerst een lichtloze te hebben versleten en ik vind t ook ideaal dat de lichtsterkte te bepalen was. in het pikdonker kan het bij mij onder de 10% zijn. Ook erg fijn is de lange leestijd op 1 acculading.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.