Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

10-11-2013 om 14:08

levensboek digitaal, foto boek?

Ik wil een levensboek maken voor mijn schoonmoeder die dementerende is. Dus een boek met foto's over haar leven, van jongs af aan, en met wat tekst en uitleg erbij.

Het moet een niet te klein fotoboek zijn, rekening houdende met achteruitgaand zicht en zo. En het moet een beetje handzaam blijven, zodat het gemakkelijk gepakt wordt om samen met haar te kijken.

Zijn er voorbedrukte versie's van, digitaal? Heeft iemand ideeen en tips hiervoor, heeft iemand zoiets al eens gemaakt? Ik weet dat er voorbedrukte levensboeken zijn die je dan kunt beplakken en inschrijven, maar ik wil het graag digitaal maken. Ik heb al een heleboel losse foto's die ik dan ga inscannen en in dat boekje zetten.

Welke digitale fotoboeken-maker raden jullie aan?

Fotoboek

Fotoboek

10-11-2013 om 17:48

albelli

Ik ben net klaar met Albelli, het is een prachtig album geworden met leren band en ongeveer A4 papier en dan staand.

De tekstjes die ik gemaakt heb zijn prachtig, je kunt elke lettergrootte nemen die je wil, op elke kleur pagina die je wil. Foto's erbij. Je zou bijvoorbeeld op de ene kant een foto paginagroot kunnen doen en op de andere kant er tekst over kunnen zetten?

Ook Albelli

Schitterend resultaat, je kunt ook allemaal extra's downloaden en het album door vrienden en kennissen on-line laten bekijken.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

16-11-2013 om 14:35

ik heb inderdaad gekozen voor Albelli.

En hij wordt prachtig! Waar ik maar niet achter kan komen is hoe ik het lettertype vast kan zetten wat ik voor de tekst dingetjes gebruik. Iedere keer moet ik die opnieuw instellen. Weet iemand dat?

Tekst instellen

Als je een teksvlak geopend hebt, staat er boven in de balk b.v. Times Roman - 12 - kleur -achtergrond
Dat kan je veranderen en dan staat er links daavan een hokje wat je kunt aanvinken "als standaard instellen"

Volgens mij neemt hij dan voor elk tekstvlak die standaard waarde over.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

21-11-2013 om 12:15

oke bedankt

!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.