Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Barvaux

Barvaux

08-01-2015 om 09:03

laserprinter voor thuisgebruik?

Met twee kinderen op de middelbare moet er wel eens wat geprint, gekopieerd etc worden en van de week ging het weer eens mis. Na vier pagina's zwart deed de printer niets meer. Ik wilde over op blauw (was voor dat printen niet belangrijk) en daar blauw en rood ook al lang zo goed als op waren heb ik die bijgevuld maar niets gebeurde er meer. Printer 'doet' alsof die print en geeft ook geen foutmelding dus ik vermoed dat de dinges om kleur uit te printen uitgedroogd is met net drie nieuwe vullingen. Nu moet ik dus kiezen tussen een andere printer of zwart kopen en dan maar hopen dat het inderdaad zo is dat kleur is uitgedroogd en zwart op is.

Kan ik niet beter een laserprinter kopen en dan geen kleur meer? Voor déze printer (bijna 4 jaar oud) had ik ook een printer waar ik geen kleur meer in had. Ik hoef dat dus niet zo nodig maar het moet wel echt goedkoper zijn natuurlijk.

Zou het een probleem zijn voor school dat ik geen kleur meer kan printen? Ik vind het zo'n verspilling tegenwoordig dat geprint!

Lucerna

Lucerna

08-01-2015 om 09:49

Wij wel

Wij hebben wel een laserprinter neergezet toen onze inkjet te duur werd (pas je zo goed op je printer, worden de cartridges gewoon te duur omdat je printer "ouderwets" blijkt te zijn...). Die print overigens ook gewoon in kleur. Maar wij hebben standaard ingesteld dat er tweezijdig en zwartwit geprint wordt. Wil je daarvan afwijken, dan moet je dat even aangeven.
En als het maar even kan, printen we niet en gaat de nodige informatie op een stick mee naar school. Ook wij vinden het verspilling, dat idioot vele printen. Milieu enzo.

Barvaux

Barvaux

08-01-2015 om 09:53

gelukje

Net weer geprobeerd en alles doet het opeens weer (na twee dagen... je zou al bijna een nieuw ding gekocht hebben, zucht). Ik ga dus straks nog maar weer een keer zwart kopen en hopen op nog een jaartje verder.

Ik zal de discussie even opstarten in Ouders en School want het gaat mij ook een beetje om het principe!

Ad Hombre

Ad Hombre

09-01-2015 om 08:35

Laser vs. inkt

Ik heb mezelf ooit beloofd nooit meer een inkjetprinter te kopen. Gammele dingen, papier vlek, cartridges drogen uit, inkt duur, Bwaaah.

Maar vorige week heb ik mijn laatste laserprinter de deur uit gedaan. HP maakt tegenwoordig inkjetprinters met een nieuw printsysteem dat eigenlijk alle klassieke nadelen van inkjets verhelpt. Snel, goedkoop, duurzaam, etc.

Ik heb deze (multifunctional/scanner/copier) nu een jaar of zo:
http://www.printershop.nl/product/329935/category-107317/hp-officejet-pro-x576dw.html (739)

Dit is alleen een printer:
http://www.printershop.nl/product/329943/category-107317/hp-officejet-pro-x451dw.html (369)

Misschien wat duurder dan een 'gewone' inkjet, maar het geld waard n.m.m.

Barvaux

Barvaux

09-01-2015 om 09:26

tja

'wat' duurder? Kom op zeg, dat is niet voor thuisgebruik De goedkoopste lasers vind ik al voor een eind onder de 100 euro!

officejet

Dat ding heet natuurlijk niet voor niets zo, als hij voor thuis bedoeld was, hadden ze 'm wel homejet genoemd

Katniss

Katniss

09-01-2015 om 13:54

Mijn inkjetprinters gaan altijd stuk, of in ieder geval doen ze het nooit op het moment dat het moet. En met een dochter die veel kleur moet printen was ook steeds iedere keer de inkt op. Ellendig!
Nu print ze op school maar soms is het heel onhandig om printerloos te zijn. Ik zal eens naar de laserprinters kijken. Heb je daarmee die problemen niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.