Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Triva

Triva

24-10-2016 om 11:52

Laptop en Printer zijn geen vriendjes

Mijn toch niet al te domme zoon (en ik) lukt het niet om zijn laptop van ruim een half jaar oud en behoorlijk aan de prijs vriendjes te laten worden met onze Brother printer. Mijn lief laptopje van precies vijf jaar oud heeft al maanden een zeer gelukkig huwelijk met meneer printer maar daar kan blijkbaar geen derde apparaat meer tussen

We hebben natuurlijk de stuurprogramma's gevonden maar laptopzoon schijnt moeite te hebben met usb apparaat? Wat nu?

Labello

Labello

24-10-2016 om 14:52

ook

Wij hebben hier ook een (grote) Brother printer en die kan ook maar twee accounts aan. Voor meer accounts moet je geloof ik bijbetalen.

Triva

Triva

24-10-2016 om 15:03

account?

Wat bedoel je met account? Als je met wifi bedoelt: ik heb juist geen wifi genomen, dat had ik met de vorige printer, hoop gedoe en uiteindelijk toch nooit gebruikt.

Stickertje

Stickertje

24-10-2016 om 15:56

heb er geen verstand van

Maar onlangs man d nieuwe computer van zoon gebruiksklaar zien maken. Hij doet dan iets met een CD die bij de printer hoort om te zorgen dat de PC de printer kent/kan vinden. Pas na die actie kan je bij afdrukken de printer selecteren als doel waar de opdracht naar toe moet. Zou het zoiets kunnen zijn?

Triva

Triva

24-10-2016 om 16:26

dat is de firmware of hoe heet het. Die heeft mijn zoon van internet gehaald maar dat was dus de oplossing nog niet. Computer heeft problemen met de usb, ziet wel dat er een apparaat aangesloten wordt maar herkend het niet.

maan.

maan.

24-10-2016 om 17:25

poging..

Poging van mijn kant: printer verwijderen in configuratiescherm. opnieuw opstarten en printer aansluiten. Er is een nieuw apparaat gevonden (hoop ik) en mogelijk vraagt ie om cd met software.

Hier ook een poos geleden printerproblemen gehad, tot twee keer toe opnieuw printer installeren voordat t werkte. Dus of je veel aan mij hebt?

Succes.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2016 om 19:36

Wat heb je?

Onze trouwe Canon MX 310 haakte af bij Windows 10.

Kan het zoiets zijn?

Triva

Triva

24-10-2016 om 23:09

hmm

Ik snap, tis lastig op afstand... we hebben allebei windows 10.

Zoon moet het zelf maar oplossen of met duidelijkere informatie komen die ik hier kan neerzetten of waarmee we kunnen googlen maar ik wil af van dat 'ik wil nu printen dus ik neem jouw stokoude laptop mee omdat mijn geweldig snelle en fantastische laptop niet wil stoken in het huwelijk tussen jouw laptop en de printer.....'

Triva

Triva

30-10-2016 om 23:14

verrassing

Het werd steeds gekker, een dag na de laatste posting lukte het zoon ook niet om met mijn laptop te printen en toen ik wat rommelde ging het natuurlijk vlekkeloos.

Mijn man heeft een desktop en het lukte hem ook al een aantal weken niet maar hij kon de cd vinden met de drivers. Die wilde hij dan ook meteen voor zijn computer gebruiken maar we kregen allerlei vreemde storingen. Ook met mijn laptop lukte het ineens niet meer. Vandaag hevig zitten prutsen en man had het gevoel dat het aan de kabel lag. Hij zat er flink mee te draaien en opeens ging zijn computer uit

Computer weer aangezet en weer zitten rommelen met het snoer en opeens hoor ik de bekende tik in de printer vlak voor hij begint met printen en ja hoor... het was dus het snoer.

Ik had het dus niet moeten negeren toen mijn zoons laptop, veel nieuwer en probleemoplossender, begon te zeuren over usb...

Nu nog ergens een nieuwe kabel vandaan halen... waar doe ik dat? Mediamarkt?

Lente

Lente

31-10-2016 om 09:00

Coolblue kan ook

of tig andere sites waar je online kunt bestellen.

Of de plaatselijke computerwinkel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.