Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ilse

Ilse

04-12-2015 om 12:54

Krijg kind niet van de cartoons af!

Hoi allemaal!

Mijn man heeft recent de easybox iptv box gekocht om sky UK en being sport te kijken. Hoe lang hij hier aan besteedt, is een heel ander topic waard.. verschikkelijk! Ik krijg hem niet meer achter dat ding vandaan.

Toen hij op ons 4 jaar oude zoontje (Tim) zou passen, heeft Tim de televisie ook ontdekt. Ik krijg hem níet meer achter de tekenfilms vandaan. Als ik hem zijn gang laat gaan met zn vader, kijkt hij zo'n 5 tot 7 uur per dag televisie! Ik heb verschrikkelijke ruzie gekregen met mijn man maar het komt niet door, hij vindt het wel makkelijk zo. Ik krijg Tim niet zonder constant gezeur achter dat ding vandaan.

Iemand enig idee hoe ik Tim van de TV af krijg? Uiteraard heb ik al eerder de stroom uit gezet, maar het grote drama dat hierna plaatsvindt, stopt niet meer. Help!!

Hanne.

Hanne.

04-12-2015 om 13:22

eerst met je man praten

Het lijkt me zaak dat jij en je man eerst op één lijn komen. Wel of niet TV en zo ja hoe veel. En dan vooral voor de momenten dat jullie samen thuis zijn.

Op de momenten dat één van jullie thuis is kan je desnoods accepteren dat het bij papa ja is en bij jou nee of minder.

Die regels met je zoontje bespreken (we kijken alleen nog dan en dan TV en maximaal zo en zo lang) en je er dan aan houden.

Dat zal ongetwijfeld nog eens drama opleveren, maar dan heeft ie gewoon even pech.

(Wat me trouwens opvalt: Jouw man past op je zoon? Hij is toch gewoon zijn vader? Of pas jij ook op je zoon? Ik ben nl nooit de oppas van mijn kinderen ik ben hun moeder, mijn partner hun vader)

Thomas

Thomas

04-12-2015 om 16:22

dat kind is vier!

Het wordt tijd dat je je kind het woord nee leert en als hij stennis gaat schoppen kan hij op zijn kamer gaan zitten tot hij zonder zeuren over de tv gewoon gaat spelen. Ik begrijp werkelijk niet dat je je laat overrulen door een kind van vier.

Natuurlijk moet je met de vader in overleg over de toegestane hoeveelheid tv per dag, want als een klein kind van de een veel mag en van de ander weinig is dat heel moeilijk voor hem, maar 5 tot 7 uur per dag tv kijken is wel heel erg veel.

Als je huis een plek heeft waar de tv uit het zicht staat, kan dat de situatie ook gemakkelijker maken. Uit de huiskamer, niet als oppas gebruiken als je staat te koken, niet de hele tijd de verleiding geven aan je kind.

Een van mijn kinderen had een paar jaar geleden een playstation met drie spellen gewonnen. Daar waren wij niet blij mee, maar goed, hij had hem. Regels opgesteld over het gebruik, maar dat leverde onderling zoveel gezeur op tussen vier kinderen en gezeur met ons over de tijd, dat we het ding op marktplaats hebben gezet en mijn zoon het geld hebben gegeven. Hij was een dag boos toen we het ding hadden afgepakt, maar na een paar weken zeiden drie van de vier dat ze blij waren dat de verleiding het huis uit was. Een zou hem graag weer terug willen en de andere twee zijn blij dat er weer aandacht is voor bordspelletjes. Ze zijn nu allemaal boven de vijftien en wat ze doen als ze alleen wonen, moeten ze zelf weten, maar bij ons komt het er niet meer in.

De tv hebben we ook in een aparte kamer. Heerlijk.

Katniss

Katniss

04-12-2015 om 17:22

Laten gaan

Mijn ervaring als dat ding de hele dag aan staat is dat er amper naar gekeken wordt. Het is ergerlijk, maar sluipt erin. Hier staat soms de tv aan als er niemand in de kamer is. Dan heeft een van de kinderen hem aangezet en is vervolgens iets anders gaan doen. Op sommige dagen zet ik hem drie keer per dag uit.
Toen oudste kleuter was, was het nog wel te reguleren, maar die had zoveel andere bezigheden dat het geen groot strijdpunt was. Als vader het echter wel makkelijk vindt om het kind voor de tv te parkeren, zou je met hem de discussie aan moeten. En bij het kind voet bij stuk houden. Gewoontes kun je ook weer afleren (soms met wat herrie). Je moet gewoon zorgen voor voldoende leukere bezigheden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.