Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kobo e-reader stuk?

Ik heb sinds ruim 2 jaar een Kobo e-reader, mijn grote liefde, eigenlijk... Nu heeft hij, lijkt het, de geest gegeven. Hij was vastgelopen op een bladzij, ik zette hem uit en toen wilde hij niet meer aan! Ook niet met een basisreset, ook niet bij aansluiting op de pc. Ik heb een mailtje gestuurd naar Kobo nl, maar nog geen antwoord.

Ik zat middenin een reuzespannend boek en wil dolgraag verder. Heeft iemand hier wellicht een remedie?

Ik hoop het maar!

Jons

Vera*

Vera*

07-06-2014 om 19:50

ereader programma

Om het snelst door te kunnen lezen in je spannende boek kun je bijv. Nook Study downloaden (gratis) en dan op de pc verder lezen daar waar je gebleven was.

jons

jons

07-06-2014 om 20:04 Topicstarter

vera

dank je! Dat is in ieder geval al een hulp, nu de reader zelf nog!

groetjes,
Jons

Vera*

Vera*

07-06-2014 om 22:14

jons

Succes met lezen.
Van Kobe Gloria heb ik geen verstand maar kun je geen harde reset Proberen? Meestal hebben apparaten meerdere reset mogelijkheden, van een beetje tot terug naarfabrieksinstellingen.

jons

jons

08-06-2014 om 00:22 Topicstarter

nee

helaas heb je voor een reset naar fabrieksinstellingen het nodig dat hij aan staat... En laat dat nou net het probleem zijn, hij gaat niet meer aan! Ik kan dus alleen de basis-reset doen.

Akelei

Akelei

08-06-2014 om 08:35

Mobileread forum

Ha Jons, ben je het engels een beetje machtig? Dan zou je op het forum http://www.mobileread.com/forums/forumdisplay.php?f=223 kunnen zoeken. Daar worden diverse remedies beschreven die zouden kunnen helpen. Ik heb ook een Glo en een paar keer vastlopertjes gehad; mijn ervaring is dat het eigenlijk altijd weer goedkomt...
Sterkte!

jons

Sorry, ik heb geen enkele tip,maar ben zo nieuwsgierig naar in welk enorm spannend boek je bent blijven steken...

jons

jons

08-06-2014 om 17:38 Topicstarter

haha, Anneque

Dat is een trilogie van Tad Williams, de Drakentroon. Zeker niet voor iedereen, je moet wel een beetje een liefhebber van het genre zijn, maar, tja, dat ben ik wel...

jons

jons

08-06-2014 om 17:38 Topicstarter

Akelei

Heb nu nog verjaardag van oudste zoon te vieren, ga vanavond zeker eens wat proberen. Mijn Engels is redelijk tot goed, dus dat zou moeten werken! Dank!!!

jons

thnx Altijd leuk geheel nieuwe titels uit te kunnen proberen!
Gelukkig heb je ook hulp gekregen bij je vraag

Hier

Zelfde probleem gehad met de Glo van dochter. Echt alles geprobeerd. Toen terug naar de winkel waar de technische dienst er naar ging kijken. En die konden het ook niet oplossen en kregen we een nieuwe.

jons

jons

10-06-2014 om 16:02 Topicstarter

helaas

weet mijn man niet meer waar hij het ding gekocht heeft... (sukkel), zal wel ergens online zijn geweest!

Marijke

Marijke

15-06-2014 om 21:08

Kobo forum

Kijk hier eens, misschien staat je probleem er tussen en anders is er vast wel iemand die raad weet:
http://www.ereaders.nl/kobo_forum
Succes!! (ik moet er niet aan denken dat mijn kobootje er mee zou houden!

jons

jons

17-06-2014 om 00:26 Topicstarter

helaas

vrees dat we de uitvaart kunnen gaan plannen. Er zit totaal geen leven meer in. Aangezien hij ouder is dan 2 jaar (dus voorbij garantie), gaat dat hem ook niet meer worden. Op zoek naar een nieuwe, en sparen!

Bedankt voor de suggesties!

Gooi hem nog niet weg!

Ik heb vorig jaar zoiets gehad met de tablet van mijn oudste. Die deed niets meer, laadde niet meer op, ik kreeg hem niet meer aan, er was niets mee te beginnen. Na een week of twee heb ik het nog eens geprobeerd, en geloof het of niet, maar hij deed het weer. Opeens laadde hij weer en sindsdien doet hij het zonder problemen. En nu ik erover nadenk, met mijn mp3-speler heb ik ook zoiets gehad. Leek dood, en na een week (of twee, weet ik niet meer) rust, ging hij toch weer aan. Vreemd fenomeen. Maar goed, ik zou hem dus nog niet weggooien maar ergens wegleggen en over twee weken nog eens proberen. (En ondertussen de Drakentroon uit de bieb halen

jons

jons

17-06-2014 om 12:24 Topicstarter

Anneque

omdat ik best emotioneel gehecht ben aan het ding (klinkt raar, maar goed), wil ik hem ook niet weggooien. Man grapte al dat hij hem zou inlijsten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.