Alles Digitaal
Es
24-05-2014 om 09:23
ik laat iphone steeds stuk vallen
ik ben n kluns een chaoot en ik ben alleenstaand, dan kom ik op mijn punt. ik loop de hele dag met mijn iphone in mijn handen omdat ik en voor werk en voor de kids bereikbaar moet zijn. en dus laat ik m heel vaak vallen. gevolg zoveelste bezoek aan de schermreparateur voor en achterkant. kost me klauwen met geld. iemand n tip? ik heb er nu alleen n bumper op, dus n rubberen omlijsting.
Dalarna
24-05-2014 om 10:15
Ik zou niet weten waarom je dat ding de hele tijd in je handen moet hebben. Als je thuis bent leg je hem ergens op een veilige plek neer en buitenshuis zit dat ding in je tas of broekzak of je koopt een minitasje voor aan je riem.
Jasmijn
24-05-2014 om 10:20
Beter hoesje
Een beter hoesje kopen dus, dochter heeft een hoesje met een volledige voorkant (ook over het schermpje) en achterkant. Soort van bouwvakkerhoesje zonder dat ie er lomp uitziet. Zie hier een plaatje:
http://www.case-mate.com/iPhone-4-Cases/Case-Mate-iPhone-4-4S-Tough-Xtreme-Case.asp#
Wiebke
24-05-2014 om 10:34
goedkopere telefoon?
Ik heb heel bewust geen Iphone of vergelijkbaar. Bij mij valt ie ook nog wel eens. Van 2 hoog naar beneden is nu al een paar keer gebeurt en nog steeds niet beschadigd.
Ik kan bellen en sms-en en meer heb je niet echt nodig. Telefoon is ook een heel stuk goedkoper.
Velen zijn nogal verslaafd aan de telefoon, tijdens het lopen, fietsen en ook nog autorijden, ik zie dagelijks bijna ongelukken omdat de aandacht op de telefoon is en niet op de weg of het werk.
Als je er de hele dag mee in je handen loopt ben je gewoon verslaafd. Heb je geen nieuw hoesje nodig maar ook een gedragswijziging
Jasam
24-05-2014 om 11:12
Irritante bezigheid
Ik ben nog uit de tijd van geen TV, geen GSM, geen auto, geen computer.
Ga eens even bij jezelf te rade of je dat ding echt wel de hele gag vast moet hebben, ik vind het één grote ergernis, al die mensen die zichzelf zo onmisbaar belangrijk vinden, dat je zelfs geen gesprek kunt voeren zonder dat de aandacht altijd maar weer op dat piepende apparaat gericht wordt.
Es
24-05-2014 om 11:29
jammer
ik vraag naar een oplossing geen preek over mijn iphone gedrag. ik moet m voor mijn werk de hele dag bij me hebben, dat is gewoon zo, ik zit niet achter n bureau nl. ik gaf al aan ben alleenstaande ouder en moet werken en wil gewoon bereikbaar voor de kids zijn op mijn werk waar ik de hele dag ah lopen ben. dus ik wil wel tips maar geen preek mensen.
Melle
24-05-2014 om 11:31
Ik voel...
Ik voel spam voor een hoesjesverkoper aankomen....
Waarom zou je in vredesnaam de hele dag met 'n telefoon in je handen moeten lopen :S Ik moet ook bereikbaar zijn voor werk en kids, maar mijn telefoon ligt gewoon op tafel of zit in m'n tas of zak.
Als het gaat om bereikbaarheid is de Nokia 3310 misschien een beter idee dan 'n dure en kwetsbare iPhone
Jippox
24-05-2014 om 11:34
tip
Neem een goedkopere telefoon of zo'n onbreekbaar exemplaar. En als je de telefoon voor je werk nodig hebt, betaald je werkgever hem dan niet?
Wiebke
24-05-2014 om 11:35
Ook ik ben alleenstaande ouder en ook ik zit niet vast op een werkplek met een vaste telefoon. Voor bereikbaarheid heb je voldoende aan een telefoon waarop je gebeld kunt worden en ge-smst. Dan is laten vallen en laten repareren een stuk goedkoper.
Hoe vaak wordt je daadwerkelijk gebeld?
In mijn cariere als moeder ben ik al 2x gebeld, 1x door het kinderdagverblijf en 1x door school. Beide keren zat ik in het buitenland voor mijn werk.
Op het werk ben ik aan het werk en voor mijn kind alleen in noodgevallen bereikbaar, niet voor elk wissewasje of gezelligheid.
Mijntje
24-05-2014 om 14:13
nek
Hang dat ding gewoon om je nek (even googelen, o.a. danglet heet zo'n ding), heb je allebei je handen vrij.
Katniss
24-05-2014 om 14:30
In je handen?
Dat is toch helemaal niet handig, om hem in je handen te houden. Koop dan liever een heuptasje, of zo'n houder om hem om je nek te hangen. Of stop hem in je bh
Dalarna
24-05-2014 om 18:09
haha
Als ik werk heb ik mijn telefoon gewoon in mijn broekzak en mensen die dat niet willen hebben een hoesje aan hun broekriem. Wat doe jij voor werk als je je ene hand niet nodig hebt?
Dalarna
24-05-2014 om 18:11
Verder
Het zou niet in mijn hoofd opkomen om met zo'n duur apparaat te gaan lopen. Zonde van je geld!
Zweefteef
24-05-2014 om 18:39
Spiritueel gezien
wil je niet misschien onbewust af van je telefoon en de druk om eeuwig bereikbaar te zijn, als je die telefoon constant laat vallen?
vlinder72
24-05-2014 om 19:47
niets
Als een i phone valt kan die stuk gaan. Ook met een hoesje. Ik zou of een iphone ergens neerleggen of in een broekzak/vestzak houden of iphone vervangen voor een goedkope telefoon.
Als je werkt horen je kinderen je niet steeds te bellen behalve bij een noodgeval. Op je werk ben je niet bereikbaar. Punt. Mijn oudste zoon van 12 heeft zelf een telefoon. Hij mag mij niet bellen maar wel appen. Hij weet dat misschien pas wat later reageer. Ik leg mijn telefoon in mijn bakje en kijk af en toe eens of er iets is.
Doe de de iphone in je zak zorg er dan voor dat je zak afgesloten is. Eventueel met een veiligheidsspeld. Je voelt je telefoon echt wel trillen.
gonniegans
24-05-2014 om 23:34
Jeetje Es
Wat denk je zelf?
Dat je hier een onderwerp over opent. Als dit je al meerdere keren overkomt zorg je toch dat je:
1- zuiniger omgaat met zo'n duur apparaat (of heb jij zo'n mega abonnement dat ie gratis is, zal best...)
2 - een betere beschermhoes ervoor koopt, bijv met een klepje ervoor.
Es
25-05-2014 om 09:46
thx
bedankt mensen die mijn vraag serieus beantwoorden, de rest, jammer dat ik toch weer op mijn gedrag wordt aangesproken want dat was mijn vraag niet. jullie kennen mijn situatie niet. overigens is de telefoon inderdaad v mijn werkgever en ja dat is nou eenmaal n iphone, betekent niet dat hij al mijn schades gaat betalen. en nee ik leg mijn telefoon niet weg, omdat ik gewoon bereikbaar moet zijn, die keuze heb ik toch zelf ook, ik ben dankbaar dat ik werk heb en vind t vervelend dat ik me bij sommige v jullie toch weer moet gaan verdedigen waarom ik met dat ding rondloop. het was mijn vraag niet. voor de rest vd mensen hier die mij wel in mijn waarde liet en gewoon op mijn vraag inging, dank jullie wel, ik ga jullie adviezen zeker uitproberen.
Haaknaald
25-05-2014 om 10:06
Welk beroep
Wat ik mij werkelijk afvraag: bij welk beroep is het noodzakelijk dat je een telefoon echt altijd in je had hebt. Bereikaar zijn houdt toch niet in dat je a la seconde moet opnemen. Wat is er mis met een hoesje voor aan de broekriem? Een hoesje om je nek?
Mijn vader was vroeger brandweerman en kreeg een pieper, moest dat ding altijd bij zich hebben? Zelfs in die tijd, jaren 80, was er al vanalles te koop om dat ding veilig te vervoeren.
Ik heb mijn telefoon ook altijd bij mij, als ik aan mijn bureau typ dan ligt hij op mijn bureau, als ik op de fiets boodschappen doe zit hij in mijn zak.
Wat kan je doen als je dat ding altijd in een hand hebt? Volgens mij bijna niks.
Stenna
25-05-2014 om 13:43
expres
Ik denk dat ofwel Melle ofwel Zweefteef gelijk heeft. Je laat 'm onbewust expres vallen vanwege de bereikbaarheidsdruk of (en dat was de eerste gedachte die bij de openingspost bij me op kwam) er komt zo dadelijk een link naar een speciale hoesjesverkoopsite.
Bedrijfsjurist
25-05-2014 om 21:21
Tjonge jonge
Wat hebben er toch veel mensen argwaan (of ben ik nou zo naief?).
Of is het jullie gebrek aan inlevingsvermogen?
En lees even goed: Es schreef (in elk geval in haar 2e posting) dat ze voor haar werk bereikbaar moet zijn.
Er zijn echt meer banen (ook die van mij) waarbij ik gewoon echt bereikbaar moet zijn als ik werk (of dat nou op mijn werk is of thuis). Nou zit ik wel regelmatig achter mijn bureau, maar als ik besprekingen heb of onderweg ben of zo dan neem ik mijn mobiel ook steeds mee (binnen kantoor in mijn hand) en staat hij aan. Heel soms als het echt niet kan tijdens bespreking met klant of zo, zet ik hem uit. Je gaat toch niet een discussie starten bij deze vraag of iemand wel echt bereikbaar moet zijn (mobiel) voor de baas (tijdens werktijd!)? Dat is toch zo, of dat is toch niet zo? Is toch niet echt heel raar?
En ik ben ook niet heel handig, dus ik kan me alles voorstellen bij de vragenstelster. Om daar meteen een diepere psychologische oorzaak achter te zoeken vind ik wel erg vergezocht. Dan kan je je kennelijk niet inleven in mensen die onhandig zijn en vaker dingen laten vallen, omstoten of tegenaan lopen?
Es, succes met het zoeken van een praktische oplossing voor je probleem .
Dalarna
26-05-2014 om 09:20
Bedrijfsjurist
Maar je HOEFT je telefoon niet in je hand te houden toch? Ik vind dat zo onzinnig. Hoe verschrikkelijk onbereikbaar ben je als je je telefoon ergens neerlegt of als je die in een tasje aan je riem doet of in je broekzak steekt.
Als ik als werkgever iemand een telefoon geef voor het werk zou ik al nooit een iphone geven en al helemaal niet aan een chaoot!
Jasmijn
26-05-2014 om 10:58
vreemde vraag gewoon
Es mag wat mij betreft de hele dag haar toestel in haar handen houden, maar ik vond de vraag eigenlijk wel vreemd (alhoewel ik als derde geantwoord heb met een goed idee voor een hoesje) maar dat kan je zelf toch ook wel verzinnen, dat als je toestel steeds stuk valt dat je dan een beter hoesje moet kopen!?
Plus dat het me nogal onhandig lijkt, de hele tijd zo'n toestel in je hand, ik had vroeger trouwens een collega en zij had haar toestel met een koord om haar nek hangen, kan je hem in ieder geval niet laten vallen en je hebt je handen vrij, is dat misschien een ideetje?
Wilgenkatje-
26-05-2014 om 13:30
Andere insteek
Je begint met jezelf als chaoot te portretteren. Hoezo is deze insteek zo belangrijk om te noemen?
Iphones en dergelijke zijn gewoon gladde dingen die makkelijk wegglijden zonder degelijk omhulsel. Daar heb je al tips voor gekregen.
Maar terug naar ' chaoot' . Onderzoek wijst uit dat van alles tegelijk en door elkaar doen minder effectief is dan taak na taak met aandacht afwerken. Leg die telefoon op de kast, zet alleen die melding op geluid die echt belangrijk is, en probeer wat meer rust te creëren.
Tine Winkel
26-05-2014 om 19:48
eenhandig werk blijkbaar?
ik ben benieuwd welk werk eenhandig gedaan kan worden. In de ene hand heb je blijkbaar altijd je Iphone, met de andere werk je?
Ik moet ook de hele dag telefonisch bereikbaar zijn op mijn werk, voor klanten, en heb daarom ook altijd mijn smartphone bij me. Hij is nog nooit gevallen omdat ik m op tafel kan leggen of m in een hoesje in jaszak of tas vervoer en dan met een oortje telefoneer. Mijn man, met vergelijkbaar werk (dus ook de hele dag bereikbaar moeten zijn) draagt zijn Iphone in een hoesje aan zijn broekriem, ook nog nooit gevallen. Zo moeilijk lijkt me de oplossing dus niet.
Bedrijfsjurist
26-05-2014 om 20:28
afzeiken
Es, helaas, er zijn mensen die het heel fijn vinden om andere mensen af te zeiken en te veroordelen (vaak nog op basis van slecht lezen en veel eigen invulling).
Ik weet het natuurlijk niet, maar ik denk dat die mensen dat nodig hebben om zichzelf beter, verhevener te voelen en dus een goed gevoel willen krijgen ten koste van anderen.
Jammer, echt jammer.
Dit forum is er toch om elkaar te helpen, niet om elkaar af te zeiken?
Haaknaald
26-05-2014 om 20:56
meedenken
Ik probeer echt mee te denken, als ik weet wat Es de hele dag doet/moet doen is meedenken makkelijker. Als je in de zorg werkt is een telefoon om je nek niet handig, in een baan waarbij je veel dozen tilt is een heuphoesje niet handig in verband met bukken en of steun zoeken met een doos op je heup.
Dus wat doe je Es, dan kunnen we beter helpen om een geschikte oplossing te vinden.
Wilgenkatje-
26-05-2014 om 21:50
ja maar Es!
Je snapt toch wel dat je vraag niet zo duidelijk is, als de suggestie van velen van ons om een steviger hoesje te kopen kennelijk niet afdoende is. Ik bedoel je echt niet 'af te zeiken', kom nou zeg.
Volgens mij vallen alle smartphones vrij makkelijk kapot, niet alleen iPhones.
Hazeltje
18-06-2014 om 08:54
bereikbaarheid kan belangrijk zijn
En ik kan het weten, ik MOET dag én nacht bereikbaar zijn want er kan elk ogenblik een oproep komen voor mijn orgaantransplantatie en dan heb ik 2 uur om in dat ziekenhuis te komen.
Maar ik heb mijn telefoon echt niet 24/7 in mijn HAND en dat is denk ik de vraag die velen stellen.
Je bent toch ook gewoon bereikbaar als ie in je broekzak zit, in je tas, in je bh voor mijn part of om je nek hangt? Je hoeft toch niet binnen 0,01 seconde op te nemen?
Mijn telefoon is binnen een paar meter afstand, de hele dag, maar ik heb hem echt niet steeds in mijn hand, want hoe moet ik dan koken, boodschappen doen, poetsen? Ik ben ook een stoethaspel en als ik dat deed was die telefoon al tig keer in het afwaswater geplonsd vrees ik
Als ik kook ligt ie op de keukentafel achter me, of in de woonkamer. Nu ik hier zit te tikken ligt ie naast me. Niet in mijn hand.
Oh en vannacht lag mijn telefoon beneden, aan de stekker. Tja. Als ik er niet snel genoeg bij ben bellen ze echt wel opnieuw of ze proberen het vaste nummer. Dan hebben ze me ook binnen een minuut of 2 te pakken hoor...
Dus Es, geef nou eens duidelijk antwoord dan kunnen we beter meedenken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.