Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

laptoppie

laptoppie

21-12-2015 om 17:49

i5 of i7?

We willen een nieuwe laptop voor onze zoon kopen en nu vraag ik me af of we voor i5 of i7 moeten gaan. Hij heeft hem nodig voor zijn studie volgend jaar en ze zeiden dat beide mogelijk is. Hij speelt alleen minecraft op de laptop, zware spellen speelt hij op een xbox. Hij heeft nu 4,5 jaar met een HP laptop gedaan en die is nu wel op, hij kan er geen minecraft op spelen, wifiverbinding is heel traag. Eigenlijk zijn we wel tevreden over HP, mijn laptop is een half jaar jonger en daar zijn we ook tevreden over, nooit klachten gehad.

We hebben een laptop via school voor ons andere kind, hoe kan ik zien of dat i5 of i7 is?

lennest

lennest

21-12-2015 om 19:40

i5 of i7

Ik heb een i7 laptop en feitelijk heb ik die niet nodig omdat ik geen zware grafische programma's draai. i5 was meer dan genoeg. De wifi is veel belangrijker, zonder die snelheid kun je ook met een i7 niks! Daar kun je dan beter in investeren dan in een dure laptop. Maar gaat je zoon echt gamen, dan is een i7 beter. Voor het office pakket en simpele games (ook minecraft) is een i5 ruim voldoende.
Denk ook eens aan een gebruikte, refurbished laptop? Met name de apple pc's worden zo aangeboden. Je krijgt gewoon garantie en het scheelt de helft in prijs.

laptoppie

laptoppie

21-12-2015 om 19:44

geen apple

Nee, ik wil geen apple.

Zoals ik al zei, hij is 17 en gamet niet op zijn laptop, daar heeft hij een xbox voor. We hebben nu een tussending voor de wifi als test voor ziggo en die werkt met mijn laptop prima dus het verbindingsprobleem was vooral met die oude laptop.

Zijn er nog andere onderdelen waar we op kunnen selecteren?

Voor dat iedereen hier weer begint dat hij dat zelf moet gaan doen: nou nee, want wij betalen dit ding nog en als ik hem laat selecteren betaal ik al snel het dubbele.

Laptoppie.

Lennest geeft het juiste antwoord. Mijn zoon heeft een i7 voor school omdat hij zware grafische programma's er op moet kunnen draaien. We hebben snel internet voor het downloaden.
Ook heeft zijn laptop een goede grafische kaart en een goede kwaliteit geluid.
Ook minimaal 16gb geheugen. Opslag en werkruimte.

De laptop was 1200 euro. Als de laptop bedoelt is voor normaal schoolgebruik, niet grafisch gericht volstaat een i5, dan ben je voor 700/800 euro klaar.

De laptop van mijn zoon is nog lang niet de duurste of beste, voldoet gewoon aan de minimale eisen.
Laptops gaan maar een paar jaar mee, vooral als ze iedere dag mee moeten naar school, dus als je zoon genoeg heeft aan een i5 zou ik dat doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.